hiv RSS feed over på alm. web
Fra : Sonni Jensen

Dato : 23-09-10 22:37

Jeg sidder med et lille problem. Og det er at jeg er helt på bar
bund.

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en ven, og han har spurgt om
det er muligt at trække RSS feed over fra andre sider.

Jeg har forsøgt at søge på google, men er ikke rigtigt blevet
klogere. Jeg mangler en dansk forklaring..... a la RSS for
dummies.....

http://overskrift.dk/feed/17326c16bbb367c1991a4ecd4904c7eaa12ea20

På denne side er der en masse 'nyheder' som jeg meget gerne ville
trække over på min side. Jeg ved at overskrift.dk har 'lånt'
disse informationer på en 3. side
(http://frittrav.blogspot.com).....

hvordan har de gjort det??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-09-10 14:15

On 2010-09-23 23:37, Sonni Jensen wrote:
> http://overskrift.dk/feed/17326c16bbb367c1991a4ecd4904c7eaa12ea20
>
> På denne side er der en masse 'nyheder' som jeg meget gerne ville
> [...]

De har taget et af de feeds som frittrav.blogspot.com henviser til -
lave en vis kilde - og søg efter RSS og Atom så vil du finbde følgende:

<link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="Frit trav v.
Karsten Bønsdorf - Atom"
href="http://frittrav.blogspot.com/feeds/posts/default" />
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="Frit trav v.
Karsten Bønsdorf - RSS"
href="http://frittrav.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss" />

/Johan

Fra : \"@

Dato : 01-10-10 08:02

Den 23-09-2010 23:37, Sonni Jensen skrev:
> [...]
>
> http://overskrift.dk/feed/17326c16bbb367c1991a4ecd4904c7eaa12ea20
>
> PÃ¥ denne side er der en masse 'nyheder' som jeg meget gerne ville

De har formentlig hentet dette php-script, eller et lignende.

http://www.feedforall.com/free-php-script.htm

Har brugt den selv, for en kunde, der får hentet RSS feeds fra sin blog
ud til sin hjemmesides forside.

Mikael