Flytning med overlap - hvornår flytter kat~
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-09-10 13:51

Vi flytter snart ind i vort nye hus, men hvornår skal vores to skovkatte
flytte med?

Jeg forestiller mig at de bliver flyttet med til den nye adresse et par
dage efter at vi selv er flyttet for at der kan komme ro på situationen.
Vi har nemlig lidt overlap mellem de to adresser.

Tanker eller anbefalinger?

--
Steen Suder

Fra : Anelise

Dato : 23-09-10 16:52

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dage efter at vi selv er flyttet for at der kan komme ro på situationen.
> Vi har nemlig lidt overlap mellem de to adresser.

Hej Steen
da jeg for nogle år siden flyttede fra Sjælland til Langeland med 2 katte,
gjorde jeg det, at jeg satte kattenes transportkasser, sovehuler, madskåle
og vandditto, samt deres kattebakker ind i det tomme værelse, der senere
blev computerrummet. Så lukkede og låste jeg døren derind, så jeg undgik ved
en fejltagelse at gå ind til dem med nogle flytteting, og så knoklede jeg
ellers med at få pakket alle flyttekasserne ud i de andre rum.
Jeg gik naturligvis af og til ind til kattene og nussede og snakkede med
dem.
Allerede næste dag blev døren åbnet til resten af lejligheden, og kattene
kunne så i ro og mag snuse rundt og se, at de gammelkendte møbler og ting
var kommet på plads.
Der var ingen problemer forbundet med denne metode i form af
adfærdsændringer hos kattene, men det var altså også voksne rolige katte på
ca. 14 år.

Nu hvor I har mulighed for at foretage flytningen i to tempi, er det sikkert
en god idé, som du skriver, at I flytter først ind og får de værste ting af
vejen, inden kattene følger efter.
Rigtig god arbejdslyst !
Venlig hilsen, Anelise

Fra : oz3bto

Dato : 25-09-10 20:57

> [...]
> dage efter at vi selv er flyttet for at der kan komme ro på situationen.
> Vi har nemlig lidt overlap mellem de to adresser.

Vi har altid haft katten med i det første læs også givet den et værelse for
sig selv
På den måde så behøvede vi ikke passe på om katten smuttede ud e.l. under
flytningen