Ny stationær
Fra : Mogens

Dato : 23-09-10 13:54

Bestilte en PC fra Dell tirsdag den 21/9 kl. 15:00, men har her 2 døgn
senere intet hørt udover den email bekræftelse jeg modtog et splitsekund
efter ordreafgivelsen. Har flere gange været inde på "Min konto" og søgt
på status, men der figurerer ingen ordrer. Bøv!

Nok bare endnu et eksempel på et megaforetagende der ikke har styr på
noget som helst.

Derfor, er der nogen der enten har specifikationer på den sidste Aldi
stationære, eller ved hvornår der kommer en ny? Hvis førstnævnte er o.k.
vil jeg prøve at køre rundt til et par Aldier for at høre om de har
nogen tilbaws (man kan jo ikke ringe til dem!)

Iøvrigt, er Aldi PC'erne lydsvage eller larmer de som en jetjager? Det
var egentlig den primære grund til at jeg valgte en Dell, idet jeg
formoder de også tænker i lyd når de skruer deres maskiner sammen.

Fra : Preben

Dato : 23-09-10 14:56

Den 23.09.2010 kl. 14:53 skrev Mogens <myname@mysite.dk>:

> [...]
> var egentlig den primære grund til at jeg valgte en Dell, idet jeg
> formoder de også tænker i lyd når de skruer deres maskiner sammen.

Dell har ikke noget særligt godt ry.
Hvis det kan lade sig gøre, ville jeg aflyse handlen med Dell og købe hos
Aldi i stedet.
Jeg har 2 Medion maskiner, som ikke larmer, og dem er jeg rigtig godt
tilfreds med.

--
mvh/Preben

Fra : Mogens

Dato : 23-09-10 15:22

Preben wrote:

> [...]
> hos Aldi i stedet.
> Jeg har 2 Medion maskiner, som ikke larmer, og dem er jeg rigtig godt

Det er så gjort nu - utroligt at man intet har hørt 2 døgn efter
ordreafgivelse.

Men kan du evt. svare på mit spm. vedr. den sidste Aldimodel og hvornår
næste evt. kan ventes?

Fra : Henning

Dato : 23-09-10 15:35

>Dell har ikke noget særligt godt ry.
Hvad baserer du det på? De 100 der råber højt, eller de 10 millioner,
som er tilfredse og ikke siger noget?

>Jeg har 2 Medion maskiner, som ikke larmer, og dem er jeg rigtig godt
>tilfreds med.
Enig, ditto her.

Fra : simon

Dato : 23-09-10 16:20

Den 23-09-2010 16:35, Henning skrev:

> Hvad baserer du det på? De 100 der råber højt, eller de 10 millioner,
> som er tilfredse og ikke siger noget?

> Enig, ditto her.

Jeg har en Dell inspiron 530s, som jeg købte for efterhånden et par år
siden.
Dell'erne leveres fra Irland, så det tager nogle dage, inden man får
den, og så vidt jeg husker, hørte jeg heller ikke noget, før DHL eller
GLS (husker ikke hvem det var) kom med den.
Jeg skiftede fra Medion til Dell p.g.a. det lave strømforbrug - mere
end 200 watt på Medion (8088 tror jeg den hed) og ca. 65 watt på Dell'en.
Der er ingen larm fra Dell'en.
Som bærbar har jeg dog en Medion 17".
/simon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-10 16:18

Henning skrev:

> Hvad baserer du det på? De 100 der råber højt, eller de 10 millioner,
> som er tilfredse og ikke siger noget?

De hundredevis af kunder der er blevet snydt ved at få msaskiner
der ikke svarede til specifikationerne eller ikke virkede og ikke
blev repareret eller slet ikke kom tilbage efter at de var sendt
til reparation.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 23-09-10 18:35

On Thu, 23 Sep 2010 17:18:12 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>der ikke svarede til specifikationerne eller ikke virkede og ikke
>blev repareret eller slet ikke kom tilbage efter at de var sendt

Hvor har du "de hundrevis af kunder" fra? Nogle du kender, eller bare
noget du "har hørt om"? Der er vel en grund til at Dell stadig er en
af verdens største pc-leverandører. Det kunne de ikke være hvis de kun
leverede noget skidt.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-10 18:53

Henning skrev:

>Det kunne de ikke være hvis de kun
>leverede noget skidt.

Jo, der er jo stadig masser af idioter der er ligeglade

Fra : cykelsmeden

Dato : 23-09-10 17:40

Den 23-09-2010 15:55, Preben skrev:

> [...]
> hos Aldi i stedet.
> Jeg har 2 Medion maskiner, som ikke larmer, og dem er jeg rigtig godt
Hørt!

Jeg har købt mange og dyre [server]maskiner hos Dell. For år tilbage
havde de god service. Nu er den "ikke eksisterende"

finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-10 16:25

Mogens skrev:

> Derfor, er der nogen der enten har specifikationer på den sidste Aldi
> stationære,

Ja, jeg købte sådan en. Det er vist min femte Aldicomputer. Jeg
købte for nogen tid siden en i en lokal butik som sælgeren kaldte
lydsvag, men den larmer når grafikkortet bliver belastet.

Mine to nyeste Aldimaskiner kan næsten ikke høres, og den svage
summen fra blæseren bliver ikke højere uanset belastning.

Om den sidste Aldi-pc vil jeg sige som Rolls-Royce svarer hvis
man spørger dem om hvor mange hestekræfter deres bilmodeller har:
Nok!

Hvad jeg husker: 1 Tbyte harddisk og 4 Gbyte ram. Netkort til
både kabel (1 Gbit) og trådløs (n-protokol).

OS er Windows 7, og der ligger en recovery på harddisken, men
derudover følger der i vanlig Aldistil rå Windows 7 med i både
32- og 64-bit udgave samt alle nødvendige drivere.

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 23-09-10 16:27

Den 23.09.2010 kl. 17:18 skrev Bertel Lund Hansen

Netop mine kommentarer.

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-10 16:30

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.vjhrvjmjqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]

> der ikke svarede til specifikationerne eller ikke virkede og ikke
> blev repareret eller slet ikke kom tilbage efter at de var sendt

Netop mine kommentarer.

------

det siges også, deres finish ikke er særlig fin...

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-10 23:14

[Om Dell]

> det siges også, deres finish ikke er særlig fin...

Deres tastatur på bærbare er slasket sammenlignet med f.eks. IBM.

--
Bertel

Fra : Sune

Dato : 23-09-10 16:47

On Thu, 23 Sep 2010 14:53:45 +0200, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

>Nok bare endnu et eksempel på et megaforetagende der ikke har styr på
>noget som helst.

<http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/segments/dhs/promos/odg_leadtime1?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs>

"Du kan kontrollere den forventede leveringsdato når som helst (når
betalingen er godkendt) ved at klikke på dette link:"

Ikke at jeg skal forsvare Dell, men havde du regnet med at nogen ville
sende dig et "TAK FOR DIN ORDRE" næste morgen kl 08.00?
(før betalingen var godkendt)

Dell er postordre.
Man sætter sig ned og venter 2-3 uger før maskinen bliver leveret.

Men det ser ud som om at du har travlt, så hvorfor overhovedet bestille
pr. postordre?

Mvh
Sune

Fra : cykelsmeden

Dato : 23-09-10 17:42

Den 23-09-2010 17:47, Sune skrev:
> [...]
> Man sætter sig ned og venter 2-3 uger før maskinen bliver leveret.
>
> Men det ser ud som om at du har travlt, så hvorfor overhovedet bestille

De steder jeg handler postordre, haves varen senest 2'dagen efter ordre,
hvis den er angivet som lagervare.

finn

Fra : Henning

Dato : 23-09-10 18:35

On Thu, 23 Sep 2010 18:41:48 +0200, cykelsmeden <news@not2old.dk>
wrote:

>De steder jeg handler postordre, haves varen senest 2'dagen efter ordre,
>hvis den er angivet som lagervare.

Dell har ikke lagervarer, de bygger din pc på bestilling efter dine
ønsker.

Fra : Preben

Dato : 23-09-10 20:36

Den 23.09.2010 kl. 16:22 skrev Mogens <myname@mysite.dk>:

> Det er så gjort nu - utroligt at man intet har hørt 2 døgn efter
> ordreafgivelse.
>
> Men kan du evt. svare på mit spm. vedr. den sidste Aldimodel og hvornår
> næste evt. kan ventes?

Det kan jeg desværre ikke sige dig, men spørg i den lokale forretning om
de ved noget. Hvis de ikke selv har en stående fra sidste gang, vil de
sikkert gerne ringe rundt og spørge i andre butikker. Mine lokale Aldi
butikker yder gerne den service.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 02-10-10 12:34

> [...]

> var egentlig den primære grund til at jeg valgte en Dell, idet jeg
> formoder de også tænker i lyd når de skruer deres maskiner sammen.

Ny stationær i Aldi fra onsdag den 6. oktober.

--
mvh/Preben

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-10 14:32

On Sat, 02 Oct 2010 13:34:15 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Ny stationær i Aldi fra onsdag den 6. oktober.

Hvis det er den samme, som her i Tyskland, så er den ikke så god som den
sidste. ComputerBild er glad for den, men brugerne mener ikke, at det er
et scoop.

Fly

Fra : emjeppesen

Dato : 02-10-10 14:58

Fly Christensen skrev:

>Hvis det er den samme, som her i Tyskland, så er den ikke så god som den
>sidste. ComputerBild er glad for den, men brugerne mener ikke, at det er
>et scoop.

Det er helt sikkert en rigtig god PC til en fin pris.
http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF01.SHTML
Jeg har min 3. Medion fra Aldi og vil aldrig vælge andet.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-10 21:49

On Sat, 02 Oct 2010 15:58:27 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Det er helt sikkert en rigtig god PC til en fin pris.
>http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF01.SHTML
>Jeg har min 3. Medion fra Aldi og vil aldrig vælge andet.
>
>Hilsen emj

Det ændrer ikke på, at den får dårligere karakterer end den sidste
Medion. CPU er mindre, der er kun 3 GB RAM i stedet for 4GB. Brænderen
er stadig elendig.

Her kan du læse mere om den (på tysk):

http://www.computerbild.de/artikel/cb-Tests-PC-Hardware-Aldi-PC-Medion-Akoya-P4370D-MD8346-5609184.html#forumdiscussion

Jeg er selv ude efter en ny stationær, men den her får lov til at blive
hos Aldi.

Fly

Fra : Henning

Dato : 02-10-10 22:13

On Sat, 02 Oct 2010 22:49:19 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Det ændrer ikke på, at den får dårligere karakterer end den sidste
>Medion. CPU er mindre, der er kun 3 GB RAM i stedet for 4GB. Brænderen
>er stadig elendig.

Til gengæld er den så 1.000,- billigere. Der er en pc til ethvert
behov.