Tykkelse på batteri på 1100 hhv 2200 mAh
Fra : Lars Thomsen

Dato : 18-09-10 08:18

Fruen har en HTC Diamond 2, hvor batteriet efterhånden er ret sløvt. Jeg har
så kigget på nettet og fundet et batteri af rette type (TOPA160), men
istedet for det originale på 1100 mAh, så findes der også nogen med 2200
mAh, hvilket vel er en klar fordel. Jeg kan dog ikke blive klog på om de
blot har gjort batteriet dobbelt så tykt eller om de virkelig har kunne
fordoble "ernergitætheden" i den oprindelige batteristørrelse.

Jeg fandt nemlig dette billede: http://kortlink.dk/batteri-butik/85xg

og her er batteriet vist i dobblet tykkelse og med et ændret bagstykke til
mobilen.

Jeg har fundet flere andre 2200 mAh batterier, men uden angivelse af
batteriets tykkelse, fx her:
http://kortlink.dk/batteryupgrade/85xf

Kan nogen afklare om 2200 mAh generelt er dobbelt så tykke som 1100 mAh?

Lars