telia
Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 17-09-10 13:15

Err jeg den eneste der hos telis har været udsat for dette..

Jeg køber i marts måned en iphone uden binding, samtidig ændrer jeg
mit abonnement til ren anden type da jeg ikke havde brug for deres
abonnement mend x timers taleitd.

Da mit forbrug igen havde ændret sig så jeg fandt et andet selskab,
men fik at vide hos telia at de villle ikke lukke min iphone op da jeg
havde købt det samme dag uden jeg betalte 500 for det.

Mener det er 2 forskellige ting jeg købte en iphone UDEN binding og et
nyt abonnement

Desværre holder telia fast i at det hænger sammen

Er nu klar til at betale fogedsag og videre for fatter ikkke at 2
forskellige produkteer

Hvordan kan en telefon købt uden binding kan hænge sammen med køb af
abbonement uden køb af telefon.

Det hele hænger sammen i at jeg betalte det i sammme transakrion har
de fortalt mig..
Havde jeg betqlt det hver for sig ville jeg ikke have dette problem..

Er jeg den eneste med dette og telis, haar haft dem siden 2002 og
været glad, mwn dette pisser mig squ lidt meget af.
--
Keld Rosenkrantz
Få dit gratis webhotel på www.splinternet.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-09-10 23:14

Keld Rosenkrantz skrev den 17-09-2010 14:14:
> [...]
>

> Jeg køber i marts måned en iphone uden binding, samtidig ændrer jeg
> mit abonnement til ren anden type da jeg ikke havde brug for deres

Det er så der, at du har problemet.

> Er jeg den eneste med dette og telis, haar haft dem siden 2002 og
> været glad, mwn dette pisser mig squ lidt meget af.

Akk, det pissede mig af, at de vil have penge for BS-betalinger.

Prøv at se på den kontrakt du indgik, da du købte telefonen...mon ikke,
at salget af telefonen og abonnementsændringen hænger sammen på samme
kontrakt?
I så fald har du ikke helt tænkt over konsekvensen dengang du satte din
underskrift.

Hvis jeg var dig, så ville holde kommunikationen med Telia skriftligt
fra nu af....og forlange skriftlig svar.
I tilfælde, at du får negativ svar, så kan du gå i Teleankenævnet. Det
kan du ikke på negative mundtlige svar.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ditte/Simba

Dato : 18-09-10 07:07

> [...]
> af....og forlange skriftlig svar.
> I tilfælde, at du får negativ svar, så kan du gå i Teleankenævnet. Det kan du

Hej

Jeg er helt enig i, at spørgsmål og svar skal være på skrift.

Men har OP læst den kontrakt igennem, som han underskrev.
Jeg har nemlig ofte stødt på, ved TDC, at et abonnement er bundet i 6
måneder, også uden køb af telefon.
Så hvad siger kontrakten?

Venlig hilsen

Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-09-10 14:43

Ditte/Simba <notnotsnot@notnot.not> skrev :

>Jeg har nemlig ofte stødt på, ved TDC, at et abonnement er bundet i 6
>måneder, også uden køb af telefon.

Det gælder for de fleste abonnementer os mange udbydere.

Men som jeg forstår, så er det ikke det, der er problemet.

Men at telefonen er købt uden binding og til »fuld« pris, så bør
den ikke være simlåst, men det er den.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 18-09-10 17:10

On Sat, 18 Sep 2010 15:42:47 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Det gælder for de fleste abonnementer os mange udbydere.
>
>Men som jeg forstår, så er det ikke det, der er problemet.
>
>Men at telefonen er købt uden binding og til »fuld« pris, så bør
>den ikke være simlåst, men det er den.

Netop, havde de 2 ring været købt sammen havde jeg forståeet det, men
ja købt på samme rid men som 2 forskellige produkter. Jeg skulle i
følge telia ha købt der ene førstr og betalt og den andet bagefer...
men fordi det blev købt samlet havde jeg et problem.