Colonization type spil?
Fra : Kate

Dato : 18-09-10 12:47

Jeg elskede det gamle Colonization og har godt nok spillet det rigtigt
meget. Nu er det slut, det kan ikke køre på Win7 og måske skulle man
også se at komme videre i livet, men hvad skal jeg så spille?

Jeg købte den nye opgradering af Colinization for 1-2 år siden, men
kunne slet ikke forlige mig med gameplayet. Så har jeg genoplivet
Ceasar med Ceasar V, men der sker godt nok alt for lidt, jeg kan jo gå
i bad og lave aftensmad uden noget nævneværdigt sker.

Som i nok kan læse af ovenstående er jeg ikke til vilde firstperson
shootouts, men kan godt lide noget hvor jeg skal udvikle og bygge, uden
jeg behøver vilde krige.... Har i nogle forslag til hvor jeg skal vende
mit blik hen?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 18-09-10 16:16

On 18/09/10 13.47, Kate wrote:
> Jeg elskede det gamle Colonization og har godt nok spillet det rigtigt
> meget. Nu er det slut, det kan ikke køre på Win7 og måske skulle man
> også se at komme videre i livet, men hvad skal jeg så spille?

Det burde være muligt at få det til og køre med DOSbox, eller noget i
den stil.

> [...]
> Ceasar med Ceasar V, men der sker godt nok alt for lidt, jeg kan jo gå
> i bad og lave aftensmad uden noget nævneværdigt sker.

Jeg fik samme oplevelse med den opgraderede udgave.

> [...]
> shootouts, men kan godt lide noget hvor jeg skal udvikle og bygge, uden
> jeg behøver vilde krige.... Har i nogle forslag til hvor jeg skal vende

Minecraft kunne være en mulighed, eller måske et af de mange Tycoon spil
som f.eks. Railroad Tycoon.

Mvh
Bruno

Fra : Kate

Dato : 18-09-10 18:51

"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid>
wrote in news:i72l3o$24b$1@news.eternal-september.org:

> Minecraft kunne være en mulighed, eller måske et af de mange
> Tycoon spil som f.eks. Railroad Tycoon.

Railroad tycoon har jeg prøvet for mange år siden, men det fangede mig
ikke. Der findes selvfølgelig andre tycoon-spil.

Jeg vil da lure Minecraft ud og se om det ku' være en afløser. Tak for
svar.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : MFN

Dato : 19-09-10 08:45

Anno 1404 kunne være en mulighed. Her skal man bygge byer og udforske
lande/øer, og her kan vælges mellem et hav af forskellige typer bygninger
m.v. Der skal oprettes handelsruter osv. Grafikken er meget charmerende og
spillet kører i "real-time" men er altså ikke "fast-paced".

Og så udkommer Civilization 5 jo snart .... JUBIII.

/Michael

Fra : Kate

Dato : 19-09-10 09:21

"MFN" <mfnprivat@msn.com> wrote in

> [...]
> typer bygninger m.v. Der skal oprettes handelsruter osv. Grafikken
> er meget charmerende og spillet kører i "real-time" men er altså

Okay, det vil jeg kigge på. Det der blev foreslået i går, Minecraft,
kan jeg ikke komme ind på.

> Og så udkommer Civilization 5 jo snart .... JUBIII.

Jeg spillede godt nok Civilization dengang jeg fik min første pc, det
var vidst i starten af 90'erne, siden har jeg ikke rigtigt fulgt med.
Måske man skulle give det en chance også.

Tak for forslagene.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-10-10 14:32

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message

> Jeg spillede godt nok Civilization dengang jeg fik min første pc, det
> var vidst i starten af 90'erne, siden har jeg ikke rigtigt fulgt med.
> Måske man skulle give det en chance også.

Mener at Civ 4 incl alle tillægsspil har været på tilbud på steam til
omkring 70 kr (kan nemt være, at jeg husker forkert), men da Civ 5 lige er
udkommet, kan det jo være at Civ 4, snart kommer på tilbud igen.

http://steampowered.com

Bjarne K.

Fra : Martin S

Dato : 01-10-10 16:45

Bjarne K. wrote:

> Mener at Civ 4 incl alle tillægsspil har været på tilbud på steam til
> omkring 70 kr (kan nemt være, at jeg husker forkert), men da Civ 5 lige er
> udkommet, kan det jo være at Civ 4, snart kommer på tilbud igen.

Ellers kan samme pakke købes fysisk hos Coolshop.dk til 85 kr.

Mvh Martin