Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Tidligere skattevejledning ang. "forglemme~
Fra : ___P.Sir

Dato : 22-09-10 12:34

For ca. et år siden var der på Skats hjemmesider en vejledning, omhandlende
hvis man havde overset en skattepligt (f.eks.lejeindtægter) og forskellen
mellem selv at angive denne, fremfor at Skat skulle opdage den først.Pointen
var at man sparede bøde, hvis man selv angav misforståelsen, inden Skat
opdagede den.

Jeg finder ikke denne vejledning mere - er der nogen der måtte ligge inde
med den, eller kan henvise til link?

Preben

Fra : Jet

Dato : 25-09-10 03:17

On 22 Sep., 14:33, "___P.Sir" <remove...@granvista.dk> wrote:
> [...]
> opdagede den.
>
> Jeg finder ikke denne vejledning mere - er der nogen der måtte ligge inde

SKAT fjerner ikke vejledninger der ikke gælder mere, søg på den med så
kort en beskrivelse 1-2 ord og ikke en roman, så finder du den helt
sikkert !
Jeg søgte på >> lejeindtægter << og der var flere hundrede svar, men
ellers spørg SKAT om link til vejledningen - SKAT er så flinke

Fra : Jet

Dato : 25-09-10 03:33

On 25 Sep., 12:16, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg søgte på  >> lejeindtægter <<  og der var flere hundrede svar, men
> ellers spørg SKAT om link til vejledningen - SKAT er så flinke

Hvad SKAT skriver:

Udvidet selvangivelse - efter fristen:
Hvis du har indtastet din selvangivelse for 2009 via TastSelv, men
efter fristen opdager at du har glemt en oplysning, kan du fra den 2.
juli kl. 10 få genoptaget den (digital genoptagelse). Det vil sige, at
du igen kan indtaste til selvangivelsen via Tastselv på skat.dk. Du
skal give en begrundelse.

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-09-10 18:11

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

juli kl. 10 få genoptaget den (digital genoptagelse). Det vil sige, at
du igen kan indtaste til selvangivelsen via Tastselv på skat.dk. Du

Nej, det er ikke det, jeg ledte efter. Som sagt - for et år siden havde de
simpelthen nogle eksempler med tal på - og udregning af efterbetaling dels
hvis man SELV opgav det, og dels hvis man IKKE selv opgav det.

Siden er her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1808637
men hvis man klikker på nogle af "eksemplerne" siger den "Der er ikke
adgang til dette dokument..."??
Preben

Fra : Jet

Dato : 25-09-10 15:57

On 25 Sep., 20:11, "___P.Sir" <remove...@granvista.dk> wrote:

> [...]
>
> Siden er her:http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1808637
> men hvis man klikker på nogle af "eksemplerne" siger den  "Der er ikke

Her er den !
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1781317&vId=0

jeg fandt den ved at lege lidt med 1781320 - 1781319 - 1781318 og så
var den der !

/jet

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-09-10 23:33

> [...]

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1781317&vId=0

jeg fandt den ved at lege lidt med 1781320 - 1781319 - 1781318 og så

Pragtfuldt - takker mange gange!
Preben

Fra : ___P.Sir

Dato : 26-09-10 09:13

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1781317&vId=0
>
> jeg fandt den ved at lege lidt med 1781320 - 1781319 - 1781318 og så

Ah - og dog...da jeg fik kigget nærmere på den, kan jeg se, at det ikke var
den, jeg ledte efter. Denne er jo vedr. virksomheder, og den jeg helt
sikkert så for ca. et år siden, vedrørte private, som måtte have "glemt" at
indberette f.eks. en lejeindtægt...Og på den var konklusionen altså, at der
IKKE var bøde overhovedet, hvis man selv angav det, i modsætning til hvis
Skat opdagede det...
Men systemet var det samme - regneeksempler for henh. større og mindre
beløb.
Spørgsmålet er om den ligger "i nærheden" af det, du har fundet? Måske har
du set den i din efterforskning?
Preben

Fra : Leif Neland

Dato : 01-10-10 11:56

> [...]
>http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1781317&vId=0

>jeg fandt den ved at lege lidt med 1781320 - 1781319 - 1781318 og så

Uuh, du har hacket skat.dk !

For nogle år siden var der nogen, der blev dømt for at læse årsregnskabet
for år x før det var offentliggjort ved at extrapolere fra url'en for
regnskabet for år x-1.

Bare pas på, og gem en backup af din pc, før nogen banker hårdt på døren

Leif

Fra : Jet

Dato : 26-09-10 08:58

On 26 Sep., 11:12, "___P.Sir" <remove...@granvista.dk> wrote:

> [...]
> beløb.
> Spørgsmålet er om den ligger "i nærheden" af det, du har fundet? Måske har

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=70114
den er på 2 sider !

Det er såmænd meget nemt at finde idet SKAT har en søgefunktion
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1809666&vId=202416#pos se venstre
margin og øverst

/jet

Fra : ___P.Sir

Dato : 26-09-10 17:26

> [...]

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=70114
den er på 2 sider !

Det er såmænd meget nemt at finde idet SKAT har en søgefunktion

Jo, den havde jeg faktisk selv set - men den er jo ny. Og den har ikke disse
bemærkninger med om hvorvidt "du selv har angivet," i modsætning til om
"Skat har opdaget" osv. som nævnt ovenfor. Det var noget de gjorde meget ud
af i teksten tidligere.
Den lå der i hvertfald sidste sommer.Og så er blevet udskiftet senere. Men
jeg har brug for den, som lå der dengang.
Gad vide om Skats egne webfolk kan fremtrylle, hvad de havde liggende for et
år siden...
P.