Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF-S NIKKOR 35mm F1.4G
Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-09-10 10:21

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-09-10 12:49

On 19-09-2010 11:21, Soeren Friberg wrote:
> http://nikon.dk/da_DK/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/fixed-focus/af-s-nikkor-35mm-f1-4g
>

> Det her tyder da på, at den har VR ii?
> Men Nikon plejer da at kalde dem VR i betegnelsen. Og andre kilder
> nævner ikke VR.

Jeg har før skrevet til Nikon/DK, og påpeget, at de SKAL bruge fagfolk
til at oversætte og redigere hjemmesiden, og ikke een eller anden
kontornusser iført tynd ordbog, google translater og copy/waste. Men
åbenbart uden virkning. Hvis de så bare gad læse de udenlandske
anmeldelser ville det hjælpe

"objektiv med enkelt brændvidde"
"et hårdtarbejdende objektiv"
"Robust og vejrbestandigt kamerahus i magnesium"
-og læser man videre, medfølger der såvel modlysblænde som itui. Begge
aftagelige.

Jeg er meget sikker på at der IKKE er VR i dette vidvinkelobjektiv. Jeg
havde måske forventet det i deres 85mm. Men det skal åbenbart vente
nogle år endnu. Jeg synes de laver gode grejer, men måske lidt til den
konservative side

Bo //

Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-09-10 14:32

Den 19-09-2010 13:48, Bo Bjerre skrev:
> Jeg er meget sikker på at der IKKE er VR i dette vidvinkelobjektiv.

Det er jeg også, men en voldsom fejl, synes jeg nok. Og det kan da ikke
blot være en oversættelsesfejl. Snarere en beskrivelse af et andet
objektiv, der ellers passer nogenlunde.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-09-10 16:17

On Sun, 19 Sep 2010 13:48:42 +0200, Bo Bjerre <bo@sarek.dk> wrote:

> [...]
>kontornusser iført tynd ordbog, google translater og copy/waste. Men
>åbenbart uden virkning. Hvis de så bare gad læse de udenlandske

Hvis dette er problemet, kunne man jo kigge på en engelsk side:
http://www.europe-nikon.com/en_GB/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/fixed-focus/af-s-nikkor-35mm-f1-4g
eller new:
http://www.nikon.com/about/news/2010/0915_af-s_35_200-03.htm

Her skulle det nok have været nævnt, hvis VR.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-09-10 16:37

Den 20-09-2010 17:16, Henning Jensen skrev:
> Hvis dette er problemet, kunne man jo kigge på en engelsk side:
> http://www.europe-nikon.com/en_GB/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/fixed-focus/af-s-nikkor-35mm-f1-4g

Igen har en eller anden for egen regning suppleret med:

"Indeholder Nikons andengenerationssystem til vibrationsreduktion og
nanokrystalbelægning, der giver utroligt skarpe billeder - også i svagt
lys."

ellers er teksterne rimelig enslydende.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-09-10 20:30

Den 19-09-2010 11:21, Soeren Friberg skrev:
> [...]
>

> Det her tyder da på, at den har VR ii?
> Men Nikon plejer da at kalde dem VR i betegnelsen. Og andre kilder

og våset fortsætter:
http://www.kamerashop.dk/product/nikon-af-s-35mm-f-1-4g-jaa134da/

Fra : Allan

Dato : 24-09-10 10:22

Den 23-09-2010 21:29, Soeren Friberg skrev:

> og våset fortsætter:
> http://www.kamerashop.dk/product/nikon-af-s-35mm-f-1-4g-jaa134da/

Det er jo netop internettets forbandelse, at fejltagelser maksimeres.