tryk
Fra : Peter Loumann

Dato : 21-09-10 22:26

I en anden tråd har jeg netop fundet rollen som sur gammel mand, så den
bliver jeg lidt i:

Talte medier har fået en dille med sære tryk. Det gælder også programmer
som ellers er kendetegnet af høj sproglig kvalitet fx. Orientering på P1.
Men mit dobbelteksempel fra for lidt siden er fra

http://www.tv2east.dk/

"...motorvejen VAR spærret en del af natten ... manden BLEV i formiddags
varetægtsfængslet ..."

Uden at nogen har bestridt disse oplysninger.

Helt forvirrende bliver det når den bestemte artikel på den måde bliver
forvandlet til demonstrativt pronomen uden belæg i konteksten.
Konstruerede, men realistiske eksempler:

DEN amerikanske præsident Obama var i nat ud og sige at ...

"Politiet vil nu slå hårdt ned på DE kriminelle bander på Nørrebro.

--
pl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-09-10 22:43

Peter Loumann skrev:

> I en anden tråd har jeg netop fundet rollen som sur gammel mand, så den
> bliver jeg lidt i:

Okay, men du skal vist til at ofre dit gruppevalg lidt mere
opmærksomhed.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-09-10 09:02

On Tue, 21 Sep 2010 23:43:03 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> du skal vist til at ofre dit gruppevalg lidt mere
> opmærksomhed.

Ja, det er 2. gang på 2. dage. Jeg vved ikke hvorfor min klient er begyndt
at hoppe til denne gruppe. Endnu en gang undskyld!

--
pl

Fra : simon

Dato : 22-09-10 09:35

Den 22-09-2010 10:02, Peter Loumann skrev:

> Ja, det er 2. gang på 2. dage. Jeg vved ikke hvorfor min klient er begyndt
> at hoppe til denne gruppe. Endnu en gang undskyld!

Du må vist hellere kontakte øjenlægen
/simon

Fra : --

Dato : 23-09-10 23:55

"simon" <Fjern_nyhed.2010@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må vist hellere kontakte øjenlægen
> /simon

Men det gav da lidt liv i gruppen, som ellers er alt for stille ...

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-10 17:11

Peter Loumann wrote:

> Ja, det er 2. gang på 2. dage. Jeg vved ikke hvorfor min klient er
> begyndt at hoppe til denne gruppe. Endnu en gang undskyld!

Det er normalt mus eller piletaster som benyttes til pågældende
handling.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen