Udtræk fra MySQL og tekst farve
Fra : Sonni Jensen

Dato : 20-09-10 22:13

Hejsa,

jeg skal lave et udtræk af et navn fra min database, og dtte er
intet problem. Derimod har jeg problemet som jeg ikke lige kan få
vendt rigtigt i hovedet.

Jeg skal trække et navn ud f.eks. HTML, og jeg ønsker at det
førstebogstav bliver farvet blåt og resten sort. Umiddelbart er
dette jo sædvaneligvis et problem, men når det kommer som del af
udtræk.

nogen ideer? jeg er inde på noget med array, men har problemet
med at jeg godt ved det første bogstav til være [0], men hvordan
kalder jeg resten?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scootergrisen

Dato : 20-09-10 17:38

echo substr('HTML', 1); // TML

Hvis du ik allerede har den så vil jeg anbefale dig og hente CHM
versionen af php manualen hvis du bruger windows :
http://dk2.php.net/get/php_manual_en.chm/from/a/mirror