Printer-problem
Fra : Jørgen

Dato : 19-09-10 15:30

Min dejlige, gamle Canon MP730 Photo siger nu til mig, at der er "FORKERT
PATRON" og nægter hermed at arbejde. Det er ikke rigtigt, for den har kørt
med disse patroner i flere år. De 4 patroner er bare blevet fyldt op igen og
igen.

Det har intet med forbindelsen til PC'en at gøre, for den virker også som
alm. kopimaskine og scanner. Bare ikke mere.

Der er ikke så meget, man selv kan gøre ud over at sikre, at alt er anbragt
korrekt. Er der nogen her, der har erfaringer i, hvorfor den pludselig siger
sådan noget.

Det er en gammel dreng på over 5 år, men jeg har været rigtigt glad for den
og vil nødig skifte den ud, hvis der kan findes en fejl, der er nem at
rette.

Og reparation kan der vel ikke blive tale om? Reparation kontra nypris.

Hilsen Jørgen

Fra : Theilo

Dato : 19-09-10 16:34

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> rette.
>
> Og reparation kan der vel ikke blive tale om? Reparation kontra nypris.

Køb 4 nye patroner.

Det kunne jo være at en af chippene har givet op

Theilo

Fra : TDN

Dato : 19-09-10 16:46

> [...]
> rette.
>
> Og reparation kan der vel ikke blive tale om? Reparation kontra nypris.

Som jeg husker det fra den gang jeg selv fyldte op, kan man genfylde 4-5
gange inden inden patronen er "slidt op" så mon ikke den trænger til en ny
patron.

Mvh
Thomas

Fra : Ole C

Dato : 19-09-10 16:55

Jørgen skrev blandt andet:

> Og reparation kan der vel ikke blive tale om? Reparation kontra
> nypris.

Ikke efter min mening.
En splinterny multimaskine kan erhverves for 300 kr. - mere end et sæt
blækpatroner koster til min HP.

--
vh
Ole C

Fra : Leif Neland

Dato : 19-09-10 21:17

Den 19-09-2010 17:55, Ole C skrev:

> Ikke efter min mening.
> En splinterny multimaskine kan erhverves for 300 kr. - mere end et sæt
> blækpatroner koster til min HP.

Mener du ikke at en ny printer koster mindre end et nyt sæt blækpatroner?

Har du så taget højde for, at der ofte kun er blæk nok i den ny printer
til at skrive et halvt hundrede sider, og du derfor _alligevel_ skal
købe ny blækpatroner?

Leif

Fra : Ole C

Dato : 20-09-10 08:30

Leif Neland skrev blandt andet:

> Mener du ikke at en ny printer koster mindre end et nyt sæt
> blækpatroner?

Jo, selvfølgelig. Dum skrivefejl.

> Har du så taget højde for, at der ofte kun er blæk nok i den ny
> printer til at skrive et halvt hundrede sider, og du derfor
> _alligevel_ skal købe ny blækpatroner?

I mit eget tilfælde er printbehovet så lille, at patronerne under alle
omstændigheder tørrer ind undervejs

--
vh
Ole C

Fra : Leif Neland

Dato : 22-09-10 06:21

Den 20-09-2010 09:29, Ole C skrev:

> Jo, selvfølgelig. Dum skrivefejl.

> I mit eget tilfælde er printbehovet så lille, at patronerne under alle
> omstændigheder tørrer ind undervejs

Så er det nok smartere i det lange løb at investere i en farvelaser;
priserne starter omkring 1000kr

Fra : Jørgen

Dato : 19-09-10 17:14

Gode ideer, Tak