mine røre maskiner brænder sammen :
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-09-10 23:00

Først min blænder - der smeltede ledningerne bogstaveligt talt inden i
og nu min røre maskine jeg mener den var sat til at røre noget som den
godt kunne klare jeg tænkte ok gi den 10 minutter og jeg går ud og
ordner noget andet og ...vupti så røg sikringerne efter 7-8 minutter
.... men har nu fået foræret en professionel røremaskine - skal lige
finde ud af hvordan den virker

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-09-10 09:12

Håber et par rettelser af stavefejl ikke tages unådigt op:
Røremaskine (ét ord og det har du jo også skrevet længere nede)
Blender

Fra : Max

Dato : 19-09-10 11:14

Hej Uffe

> Håber et par rettelser af stavefejl ikke tages unådigt op:

Det gør det. Den slags høre hjemme i dk.sprog

Og så kunne det være en god ide for dig at
læse lidt om korrekt citattekink på usenet.dk

Max

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-09-10 05:47

Den 19-09-2010 10:12, Uffe Kousgaard skrev:
> Håber et par rettelser af stavefejl ikke tages unådigt op:
> Røremaskine (ét ord og det har du jo også skrevet længere nede)
> Blender

for det første kan du ikke citere (hvad er mildest talt
meningsforstyrrende for folk der skriver og læser regelmæssigt på dk news )
for det andet forstår du hvad der står også er indlæget formuleret , som
det skal .. dansk news er ikke en fri stil der skal rettes og karakter gives

meningen er der skal være plads til så mange mennesker som muligt - hvor
vederstyggeligt det end kan forekomme dig ...

Det skal bare danne mening for dem der læser det og det gør det stort
set altid ... og jo jeg er ordblind - men jeg bruger i stavekontrollen i
Thunderbird
og nej jeg aner ikke hvordan man sætter div. tegn , jeg laver som regel
en bindestreg der hvor jeg formoder at der enten skal være punktum eller
komma -

fut :

Fra : Preben

Dato : 19-09-10 09:22

Den 19.09.2010 kl. 10:12 skrev Uffe Kousgaard <oh@no.no>:

> Håber et par rettelser af stavefejl ikke tages unådigt op:
> Røremaskine (ét ord og det har du jo også skrevet længere nede)
> Blender

Det er ikke velset at rette stavefejl, specielt ikke hvis de kommer fra
ordblinde.

--
mvh/Preben

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-09-10 09:27

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
news.vi9tijfhqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> Det er ikke velset at rette stavefejl, specielt ikke hvis de kommer fra
> ordblinde.

Bo er næppe ordblind. Men punktummer og kommaer har han et meget "frit"
forhold til. Han anvender talesprog flittigt på skrift.

Fra : Preben

Dato : 19-09-10 10:22

Den 19.09.2010 kl. 10:27 skrev Uffe Kousgaard <oh@no.no>:

> Bo er næppe ordblind. Men punktummer og kommaer har han et meget "frit"
> forhold til. Han anvender talesprog flittigt på skrift.

Jamen så fik du da lært ham det!
Så kan du jo fortsætte diskussionen her:
FUT: dk.kultur.sprog

--
mvh/Preben

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-10 12:13

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ordner noget andet og ...vupti så røg sikringerne efter 7-8 minutter
> ... men har nu fået foræret en professionel røremaskine - skal lige

Hej Bo.

Jeg vil da håbe at den professionelle maskine vil virke bedre end de andre.

Jeg tror ikke at det er nogen god idé at forlade en maskine for at lave
noget andet, for jeg er næsten sikker på at du har overbelastet begge
maskiners motorer med noget som de ikke har kunnet klare.

Jeg har en Ballerup Juniormixer fra 1960 !!!, og den kører ganske
upåklageligt når jeg skal røre kagedej, men jeg bliver dog altid ved den,
når den er i gang med at røre noget.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-09-10 05:40

Den 19-09-2010 13:12, Tove Krieger skrev:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hej Tove :)

> [...]
> upåklageligt når jeg skal røre kagedej, men jeg bliver dog altid ved
> den, når den er i gang med at røre noget.

Hmm jeg er jo lidt en novice inden for alt det her - eller så har jeg
bare stået på stand by siden jeg var 14 år hvor jeg flittigt lavede
pizza til hele famillien o.lign
men jeg troede egentligt godt det kunne stå og røre af sig selv imens
jeg lavede noget andet - håber bage maskinen er bedre , den er trods alt
bygget til det :)

det er i grunden sjovt at maskiner der nærmer sig de 50 år bare virker
- hvor det nye kineser skrammel brænder sammen bare man sætter strøm til det

jeg prøvede i øvrigt rosiner som du anbefaler i boller og de blev
rigtigt gode - problemet er nu bare at få dem sorteret thi nogen af dem
er med og andre uden
og min veninder der bor her i perioder bliver nærmest fysisk dårlig når
hun for rosiner :) ( jeg forstår det ikke) men har det på samme måde
med nødder ..

Mv.
Bo MM