Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sikre sine billeder
Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-10 22:05

Hej alle

Jeg syntes selv, at jeg har lavet nogen ret gode panoramabilleder
undervejs på min tur i USA.

Dem vil jeg gerne vise på min hjemmeside.

Jeg har allerede lagt 5 billeder op. Det ender med ialt 10-15 stykker.
http://www.carben.dk/USA%20pano/

Kan jeg på en eller anden nem måde lave et "vandmærke" eller andet i den
stil, som først vises, når man kopierer billedet på sin computer eller
udskriver det....dvs. når det vises via min hjemmeside, så vises det
fint, men på en udskrift eller en kopi af billedet, så er der et
vandmærke der ikke kan fjernes uden at det kan ses?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter Z

Dato : 18-09-10 22:09

https://www.digimarc.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-10 22:12

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> [...]
> fint, men på en udskrift eller en kopi af billedet, så er der et
> vandmærke der ikke kan fjernes uden at det kan ses?

Det du nok tænker på er "usynlige" vandmærker som f.eks. det du kan få
via Digimarc i Photoshop

Men i min bog så har folk ingen skrupler ... uanset hvormeget du prøver
at forhindre dem i det, så skal de nok gøre det alligevel.

/thomas