Hund med gigt
Fra : Jørgen

Dato : 18-09-10 09:33

Min hund har fået gigt, og den skal have Glucsamin.

Det nemmeste for os er at give den de samme piller, vi selv tager. Jeg vejer
100 kg og får 1200 mg om dagen (3 stk á 400 mg). Min hund vejer 25 kg, så
den burde have 300 mg om dagen. Dvs en halv eller en hel pille.

Men. Dyr og mennesker reagerer ikke altid ens på medicin. Kender nogen her
den rette dosering til min 25 kilo hund?

Jørgen

Fra : Pwh

Dato : 18-09-10 09:59

Jørgen, skrev:
> [...]
> Men. Dyr og mennesker reagerer ikke altid ens på medicin. Kender
> nogen her den rette dosering til min 25 kilo hund?

Jeg giver min tæve glucosamin for slidgigt i skulderen.
Jeg prøvede også i sparsommelighedens navn at give hende det samme
som jeg selv tager pgr dårligt knæ, synes ikke et havde så god effekt på hende.
Jeg kan anbefale det der hedder Vetpro Aktiv hund,
og køber du det via dene link er det faktisk ret billigt, det er drøjt i brug.
http://shop.vejendyrehospital.dk/hund/vetpro-aktiv-hund.html?SID=tva12ukahccfnbvot5lmlqdlm6

/Jens

Fra : JB

Dato : 18-09-10 10:16

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan anbefale det der hedder Vetpro Aktiv hund,
> og køber du det via dene link er det faktisk ret billigt, det er drøjt i

Jeg giver også mine hunde glucosamin forebyggende. Men hvor længe holder
sådan en bøtte Vetpro Aktiv hund? Det er måske bedre.

God bedring til Angel.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 18-09-10 10:32

JB, skrev:

> Jeg giver også mine hunde glucosamin forebyggende. Men hvor længe
> holder sådan en bøtte Vetpro Aktiv hund? Det er måske bedre.

Jeg har bedre erfaring med det, ser faktisk aldrig at Angel halter på forbenet.
Hendes hofter er helt i top, det var Tysons også, han fik det forebyggende.
Som jeg kan regne det ud må en dåse på 400 gr holde ca 5 mdr på vedligeholdelsesdosis
til en hund på 40-60kg, til en hund på 25 kg er der til ca 8 mdr.

Det er normalt ret dyrt hvis man køber dt hos sin dyrelæge, tror min tager 380 kr for en dåse,
men køber du via den link jeg postede og køber 2 dåser + feks. en flaske klorhexidin
er leveringen gratis.

> God bedring til Angel.

Takker

/Jens

Fra : JB

Dato : 18-09-10 10:13

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men. Dyr og mennesker reagerer ikke altid ens på medicin. Kender nogen her
> den rette dosering til min 25 kilo hund?

Du kan se her, hvor meget din hund skal have.

http://vital-horse.com/DosageGuidePets.pdf

Hilsen
Jytte

Fra : Jørgen

Dato : 18-09-10 11:35

Tak Allesammen.
Nu har jeg da noget at gå i gang med.
Jørgen

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-09-10 05:04

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men. Dyr og mennesker reagerer ikke altid ens på medicin. Kender nogen her
> den rette dosering til min 25 kilo hund?

Vi har brugt disse piler til vore hunde.
Hundene vejer/vejede omkring 45 kg og dosis er 1 pille om dagen.

http://www.vitaviva.com/Store/catalog/Glucosamine-MSM,806,da.aspx

Kim