salg af spiritus online ?
Fra : B. Jakobsen

Dato : 18-09-10 14:35

Jeg påtænker at åbne en webshop med salg af spiritus. Har jeg brug for
nogen tilladelser fra offentlige myndigheder i den forbindelse? Jeg
tænker på spiritusbevilling eller lign.
Hvordan med smileyordninger? Er det noget jeg skal forholde mig til ?

Kh
Bjørn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-09-10 16:12

B. Jakobsen skrev::
> [...]
> den forbindelse? Jeg tænker på spiritusbevilling eller lign.
> Hvordan med smileyordninger? Er det noget jeg skal forholde

Det nemmeste er nok at spørge myndighederne, start med Told
og Skat. For en del år siden var der andre der luftede
lignende ideer, men de opgav efter at have undersøgt sagen
nærmere. Jeg ved ikke, om reglerne er ændret siden da, så
det er blevet lettere, men jeg tror det ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-10-10 13:37

On 25/09/2010 17:12, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> efter at have undersøgt sagen nærmere. Jeg ved ikke, om reglerne er
> ændret siden da, så det er blevet lettere, men jeg tror det ikke.

Markedet er måske heller ikke så stort. Er det meste spiritusindkøb ikke
impulsivt?

På Just-Eat (eller måske e-Takeaway, som jeg ikke ved om stadig
eksisterer) var der for nogle år siden en butik der bragte spiritus ud i
København, på samme måde som man kan få bragt take-away mad ud, men jeg
er ret sikker på at den ikke er der mere (jeg købte heller aldrig fra
dem), medmindre det er på e-Takeaway som jeg ikke har brugt længe.

Der er dog enkelte restaurenter på Just-Eat, der udbringer spiritus,
ofte en flaske et-eller-andet plus en stor sodavand, og så en del der
har øl eller vin på menukortet. Eller saké fra sushi-stederne.

--
Peter Knutsen