Hydraulisk bremselyskontakt
Fra : Anders Majland

Dato : 15-09-10 10:38

Mange mc'er har ligesom min yamaha en bremselyskontakt placeret ved
bagbremsen hvor man med en stang hiver i en fjederbelastet kontakt

Jeg er sikkert ikke den eneste der været irriteret over at den ikke altid
fungerer godt i dansk klima (vand og snak). For efterhånden en del år siden
købte jeg så en hydralisk kontakt hos Kedo. Den erstatter blot banjobolten
på kaliberen...

Nu fik jeg sat den på og umiddelbart virker den fint. Og det tror jeg den
bliver ved med længere end en ny yamaha kontakt ville gøre ...

Billeder på http://majland.org/blog/?p=380

/A

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 15-09-10 15:20

Den 15-09-2010 11:37, Anders Majland skrev:
> [...]
>
> Nu fik jeg sat den på og umiddelbart virker den fint. Og det tror jeg
> den bliver ved med længere end en ny yamaha kontakt ville gøre ...

Det var smart med den kontakt. Jeg kunne godt bruge samme system på min
vintercykel, da den ødelægger mindst en af de gamle med fjeder hver
vinter. Men, desværre har jeg ikke hydraulisk bremse på baghjulet.
Så jeg bliver nødt til at fortsætte med det gamle system.
Hilsen Matthias

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-09-10 18:22

On Wed, 15 Sep 2010 11:37:52 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

Hej Gutter.

>Nu fik jeg sat den på og umiddelbart virker den fint. Og det tror jeg den
>bliver ved med længere end en ny yamaha kontakt ville gøre ...

Min Paso er født med sådan nogen, og det er ikke en ubetinget success.

Den på bagbremsen holder fint, idet den sjældent aktiveres, og når
endelig, så med et meget moderat tryk.

Den på forbremsen har derimod en kedelig tilbøjlighed til at "stå af".
Jeg er ikke den eneste der har den erfaring - Det kan dog skyldes at
de tryksensorer der er benyttet er for svage.
Jeg har monteret en microswitch i bremsegrebet i stedet, så er den ged
barberet.

--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo, Ducati Paso 750

Fra : Sir1

Dato : 15-09-10 16:35

On 15 Sep., 19:22, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> [...]
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo, Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958

Mine Morinier er også født med den slags - og det fungerer nu fint hos
mig (jeg kører hele året!). De kræver dog som nævnt et vist bremsetryk
før de slutter, men det synes jeg kun er en fordel, da lyser
bremselyset kun lyser op når jeg reelt bremser og ikke når jeg "bare
er klar på grebet".

Vh
Søren
http://morinist.dk/