Korsbånd
Fra : Pwh

Dato : 15-09-10 09:53

Øv øv øv
Var nede og afleværer Angel hos dyrelægen i morges
fordi hun har haltet et stykke tid.
Han har lige ringet tilbage og sagt at hendes bagerste korsbånd er knækket.
Så hun skal ned og opereres på fredag, han mente at der er gode chancher
for at hun bliver helt ok igen.
Hendes hofter var heldigvis helt som de skulle værer,
kan værer at det glucosamin som hun altid har fået virker efter hensigten,
Tyson's hofter var også ekstremt fine da han blev aflivet,
og han havde også altid fået glucosamin, det får Balder self også

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-09-10 17:48

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Tyson's hofter var også ekstremt fine da han blev aflivet,
> og han havde også altid fået glucosamin, det får Balder self også

Pøj pøj, med tøsen.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-09-10 21:06

> [...]
> Tyson's hofter var også ekstremt fine da han blev aflivet,
> og han havde også altid fået glucosamin, det får Balder self også

Klokken er nu 22:04. Kan vi få en update please ?

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 17-09-10 05:59

Bjarne K., skrev:

> Klokken er nu 22:04. Kan vi få en update please ?

Hun skal altså først under kniven i dag

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 18-09-10 10:00

Pwh, skrev:

> Hun skal altså først under kniven i dag

Så er Angel afhentet og operationen er gået godt,
nu skal hun til kontrol på mandag, så må jeg hører hvad det videre forløb bliver.

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-09-10 10:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Så er Angel afhentet og operationen er gået godt,
> nu skal hun til kontrol på mandag, så må jeg hører hvad det videre forløb
> bliver.

Godt at høre at din engel har det godt.
Håber det bedste og at Balder kan lade hende være lidt i fred

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 18-09-10 12:16

Uffe Bærentsen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Godt at høre at din engel har det godt.
> Håber det bedste og at Balder kan lade hende være lidt i fred

Takker
Balder er heldigvis en rolig hvalp, så han er rimelig flink
til at lade hende værer i fred, ellers skal hun nok fortælle ham det

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-09-10 21:15

> [...]
> Tyson's hofter var også ekstremt fine da han blev aflivet,
> og han havde også altid fået glucosamin, det får Balder self også

Det var da en kedelig meddelelse at få, men heldigvis er det da noget der
kan repareres på. Dyrlægerne er ret gode til den slags operationer nu om
dage, så hun er sikkert snart på dupperne igen.

Bliv endelig ved med Glucosaminen. Det er et rigtig godt middel også til
dyr.

Pøj pøj med operationen, og rigtig god bedring med Angel.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 17-09-10 06:00

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-09-10 16:57

> [...]
> Tyson's hofter var også ekstremt fine da han blev aflivet,
> og han havde også altid fået glucosamin, det får Balder self også

Hej

Det er da skide træls.
Buller har fået dem lavet i begge bagben. Dog ikke på en gang. Nå ja og en
enkelt menisk.
Det blev en forholdsvis lang optræning. Der gik vel en 3 måneder for jeg
første gang syntes at det gik rimeligt godt. Og noget længere med den sidste
men det var der menisken begyndte at lave knuder eller rettere flossede og
noget satte sig i klemme.
Vi begyndte med svømning lige så snart at dyrlægen sagde god for det og jeg
er ikke i tvivl om at det var godt for ham. Men han var selvfølgeligt og kun
en hvalp første gang og havde ikke udviklet musklerne ordentligt på
bagbenet. Det tog vel en 3 måneder at stile diagnogsen første gang. Noget
hurtigere anden gang. Kan vel sige at øvelse gør mester Men idag fungerer
han næsten som alle andre boxere hans alder. Men jeg kan godt se at efter en
gang markræs med de andre labaner kan han godt trække lidt på benet.

Men rigtgt god bedring med Angel herfra.

Kim

Fra : Pwh

Dato : 18-09-10 17:04

Kim Jensen, skrev:

> [...]
> de andre labaner kan han godt trække lidt på benet.
> Men rigtgt god bedring med Angel herfra.

Mange tak skal du have.
Det er rart at hører fra nogen der har gode erfaringer med den operation.
Jeg er helt indstillet på lang genoptræning, det får jeg et kursus i på onsdag.
Svømme kan hun heldigvis lige nede i damhussøen så længe vandet er varmt nok.

/Jens

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-09-10 10:34

> [...]
> onsdag.
> Svømme kan hun heldigvis lige nede i damhussøen så længe vandet er varmt

Jamen du får da lige lidt mere.

Dog tror jeg der er store forskelle på tider fra hund til hund. Der er jo
forskel på vægt, alder osv....

Men efter operationen var der kun meget små lufte ture. Det var engentligt
bare ud af huset og besørge og ind igen. Ingen trapper eller andre trin. Det
var der altså ikke meget sjovt i.
Når så hunden er en boxerhvalp på 8-9 måneder skal der også noget
beroligende til. Dem reagerede han heldigvis meget godt på. Faktisk måske
lidt for godt (under halv dosis var nok til at starte med.). Men deres
effekt aftager med tiden så dosis skal sættes op. Men de hjalp. Dog virkede
det lidt som om vi trak en fjeder op inde i hunden hver dag og til sidst var
vi dælme bange for at den sprang. Man kan virkeligt mærke når en hund ikke
kommer af med energien i så lang en periode. Selvfølgeligt fik han også
smertestillende.

Jeg mener at der gik 2 måneder før vi begyndte at gå noget som kan kaldes
lufteture. De var selvfølgeligt ikke særligt lange men skal "bygges op".
Det var også derefter vi begyndte at svømme.

Og efter små 3 måneder troede jeg så at han var 100%. Men der gik noget
længere tid før han var der oppe. Men om det er 100% syntes jeg ikke men
næsten. Men det er jo heller ikke alle sportsfolk om bliver 100% igen.
Dyrlægen fortalte at 1 mm for lidt eller meget strammet korsbånd kan give
problemer.

Den anden gang gik det noget nemmere. Mest fordi at vores tidsforventninger
ikke længere var 2-3 måneder men mere at vi tog det dag for dag. Men der kom
så en menisk. Så han måtte under kniven igen.

Prisen. Tja. Penge er jo kun papir

Men igen så tror jeg der er forskelle på tidsforløbene fra hund til hund. Og
for den sags skyld også dyrlægerne.

Her er Bullers album:
http://picasaweb.google.dk/voresbillede159/Buller?feat=directlink
I øvrigt er der en forskel på ca 40 kilo på hans første billede og det
sidste

Kim

Fra : Pwh

Dato : 19-09-10 17:24

Kim Jensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jamen du får da lige lidt mere.

Dyrelægen har stillet mig i udsigt at det nok tager vinteren over.
Men allerede nu synes jeg at der er gode tegn, i går på aftensturen (10 min)
støttede hun det meste af tide allerede på alle 4 ben.
Det havde dyrelægen sagt der godt kunne gå 3-4 dage inden hun ville.
Jeg er selv blevet opereret for miniskskade, så jeg har en ide om hvor ondt
hun må have det bare af operationen, som var meget mere omfattende end min.

Problemet er nok mest min 5 mdrs hvalp, der må jeg finde et niveau så han
også kan få krudtet af, Angel er heldigvis rolig af sind, så hun klarer nok
nogle mdr på nedsat motion.
Godt hun ikke ved at hun også helst skal smide 5 kg eller mere hvis det
kan lade sig gører, hun er det man kalder erotisk buttet

/Jens

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-09-10 14:05

> [...]
> Godt hun ikke ved at hun også helst skal smide 5 kg eller mere hvis det
> kan lade sig gører, hun er det man kalder erotisk buttet

Hej.

Så skal du være glad for at det er ikke er omvendt. Altså at din hvalp som
var blevet opereret og dig som skulle smide 5kg

God bedring med Angel.

Kim

Fra : Pwh

Dato : 20-09-10 16:43

Kim Jensen, skrev:

> Hej.
>
> Så skal du være glad for at det er ikke er omvendt. Altså at din
> hvalp som var blevet opereret og dig som skulle smide 5kg

Det er jeg også glad for, luksusproblem jeg har i forhold til hvad
du var ude for

> God bedring med Angel.

Takker, jeg kan sporer bedring for hver gang vi er ude og gå,
nu er jeg spændt på hvad de siger på onsdag.

/Jens (som nu ikke trænger til at smide 5 kg)

Fra : jopa

Dato : 21-09-10 20:28

Pwh har bragt dette til verden:

> /Jens (som nu ikke trænger til at smide 5 kg)

Men hvor meget vejer Balder nu ? og billeder tak gerne video

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-09-10 21:39

jopa, skrev:
> Pwh har bragt dette til verden:

> Men hvor meget vejer Balder nu ? og billeder tak gerne video

Han vejede precis 30 kg for en uge siden, og han er 5 mdr gammel nu.
Dyrelægen som vaccinerede ham da han var 12 uger så ham den dag og
syntes han var blevet stor, men hun syntes han så meget fin ud og ikke
så ud til at vokse for hurtigt.

Ps.
Faldt over en HG-tråd som lige må værer noget for dig
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=422983

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-09-10 09:48

Pwh forklarede:

> Faldt over en HG-tråd som lige må værer noget for dig
> http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=422983

Jeg kommer til Balders 1 års dag.
Milo glæder sig allerede

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-09-10 18:34

jopa, skrev:
> Milo glæder sig allerede

Milo får noget at leve op til.
I dag knurrede Balder af avisbudet (som er neger),
det er jo noget der varmer en hundejers hjerte
5 mdr gammel og allerede en dreven racist

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-09-10 19:01

Pwh tastede følgende:

> I dag knurrede Balder af avisbudet (som er neger),
> det er jo noget der varmer en hundejers hjerte
> 5 mdr gammel og allerede en dreven racist

Go hund ham skal du nok få glæde af

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-09-10 19:05

jopa, skrev:
> Pwh tastede følgende:

> Go hund ham skal du nok få glæde af

Han turde ikke komme over vejen og give mig lokalsprøjterne,
utroligt som udlændinge generelt er bange for hunde.
En hvalp og en handicappet tæve, så var han ved at gå i panik

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-09-10 19:41

Følgende er skrevet af Pwh:

> Han turde ikke komme over vejen og give mig lokalsprøjterne,
> utroligt som udlændinge generelt er bange for hunde.
> En hvalp og en handicappet tæve, så var han ved at gå i panik

Nu har de ikke samme forhold til hunde som vi har, og sikkert ikke
mange af dem der holder hund.

Har tit hørt folk snakke om at deres hunde ikke elsker denne kategori,
men tvivler lidt da hundes syn jo ikke er særligt godt.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-09-10 20:23

jopa, skrev:
> Følgende er skrevet af Pwh:

> Nu har de ikke samme forhold til hunde som vi har, og sikkert ikke
> mange af dem der holder hund.

Kun de unge knægte med deres kampkræ.

> Har tit hørt folk snakke om at deres hunde ikke elsker denne kategori,
> men tvivler lidt da hundes syn jo ikke er særligt godt.

Ved ikke hvorfor Balder knurrede af ham, det gør han normalt
ikke af folk vi møder (skal jeg self nok lærer ham)

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 24-09-10 20:46

jopa, skrev:
> Men hvor meget vejer Balder nu ? og billeder tak gerne video

Der er lidt her, som du kan se i forhold til Angel er han ikke en lille hvalp mere.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=56594

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-09-10 21:00

Pwh tastede følgende:

> Der er lidt her, som du kan se i forhold til Angel er han ikke en lille hvalp
> mere.
Ja han er skisme blevet stor og fin.

Har han begge klodser ? billedet kan snyde lidt.
Det har dr dyr selvf tjekket gætter jeg på

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-09-10 21:11

jopa, skrev:
> Pwh tastede følgende:

> Ja han er skisme blevet stor og fin.

Plejer at drille folk med at han ca er halvvejs når de siger han er stor

> Har han begge klodser ? billedet kan snyde lidt.
> Det har dr dyr selvf tjekket gætter jeg på

Alt er som det skal værer i den ende, skal der heller ikke ændres på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-09-10 21:25

Pwh kom med følgende:

> Alt er som det skal værer i den ende, skal der heller ikke ændres på.
Skal du heller ikke.
Det er en skrøne at kastration forandrer/dæmper hunden, eller gør den
mindre skarp.

Intet sker.
Har set det så tit specielt med schæfere. Ingen forskel overhovedet.

Spørg en kvalificeret dyrlæge og han giver mig ret

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 06:40

jopa, skrev:
> Pwh kom med følgende:

> Skal du heller ikke.
> Det er en skrøne at kastration forandrer/dæmper hunden, eller gør den
> mindre skarp.

Balder skal da heller ikke blive mindre skarp, hvad nytte er det til

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-10 10:22

> Balder skal da heller ikke blive mindre skarp, hvad nytte er det til
>
> /Jens

Uha dog, jeg fik da ellers læst teksten, da jeg kom til at omtale Dobermann,
som en skarp hund.... At sådan var den bestemt ikke mere... Jamen hvis den
ikke er skarp, er den da ikke en Dobermann.... Lige som en Rottweiler, der
ikke kan skrue bissen på, vel næppe kan kaldes en Rottweiler...
Og uha, jeg blev endda opfordret til at komme ned til deres træf, og se
disse Bløde Dobermanns... Men er de sådan, nu om dage, hvad pokker kan man
så bruge dem til.... Og altså bare for en god ordens skyld.... Hvorfor
pokker vælge Dobermann's, hvis det bare er for at lave om på dem... Hvorfor
ikke acceptere hunde, sådan som de bør være.... Dobermann blev skabt, som en
skarp hund... Så mit svar til det må være.... Ønsker man IKKE en skarp hund,
så lad være med at få Dobermann.... Er den IKKE skarp, er den ikke en
Dobermann..... Hvad pokker bliver det næste.... Jagthunde uegnet til jagt
)

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 10:40

Benny Mortensen forklarede den 25-09-2010:

> [...]
> med at få Dobermann.... Er den IKKE skarp, er den ikke en Dobermann..... Hvad
> pokker bliver det næste.... Jagthunde uegnet til jagt )

God og rigtig pointe

Samtlige der besøger os er pisse ræde for Milo og undrer sig over at vi
ikke har en hund de kan klappe og kæle med, og forklarer dem så at det
ikke er meningen at andre end konen og jeg samt de nærmeste skal kunne
klappe den.

Havde vi ønsket en klappehund havde vi købt en labrador, men til
gengæld havde vi så sikkert mistet halvdelen af vores indbo som alle
vores naboer lol

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 10:56

jopa, skrev:

> Havde vi ønsket en klappehund havde vi købt en labrador, men til
> gengæld havde vi så sikkert mistet halvdelen af vores indbo som alle
> vores naboer lol

Det er netop vigtigt at sætte sig ind i den race man får.
Jeg er ikke til det bløde Labradorsind, men er da helt afklaret med
at Balder så også kræver lidt mere af mig en en Lab ville gører for
ikke at gå hen og blive farlig for sine omgivelser.

Det passer mig da helt fint at se at Balder allerede nu ignorere de
fleste mennesker vi møder og ikke gider komme hen til dem når
de kalder på ham.
Han er købt til at værer en enmandshund, ikke en klappekagehund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 11:03

Pwh formulerede spørgsmålet:

> [...]
> de kalder på ham.
> Han er købt til at værer en enmandshund, ikke en klappekagehund

Vi skal blot være obs på at når vi har en potentionel "skarp" hund
kræver det ekstra opmærksomhed fra vores side.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 12:35

jopa, skrev:
> Pwh formulerede spørgsmålet:

> Vi skal blot være obs på at når vi har en potentionel "skarp" hund
> kræver det ekstra opmærksomhed fra vores side.

Nu han han indtil videre kun været skarp overfor udlændinge,
det er der vel ingen (danskere) der kan have noget imod
Genboens datter på 7 år har lige stået og overkælet ham,
så han bliver noget mere socaliceret end Milo er blevet det.

/Jens (hvis Balder har søgt om medlemsskab i DF)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-10 16:56

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde vi så sikkert mistet halvdelen af vores indbo som alle vores naboer

Folk der kæmper som gale, for at få lov til at klappe en hund, er i hundens
øjne svage... Og hvem har brug for svage individer i sin flok.... Ignorer
hunden, og man viser styrke, og hunden kommer til dig, for alle vil gerne
udvide flokken, med et stærkt individ.... Egentligt ganske simpelt, og
mindst lige så logisk

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 06:59

jopa, skrev:

> Spørg en kvalificeret dyrlæge og han giver mig ret

Kvalilificeret hjølp kan man få her.
http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=56342

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 09:08

Pwh udtrykte præcist:

> Kvalilificeret hjølp kan man få her.
> http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=56342

Sygt

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 09:49

Pwh udtrykte præcist:

> Kvalilificeret hjølp kan man få her.
> http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=56342

Deres salgsannoncer er helt til Ebberød.
Masser af uægte hunde med potientielle sygdomme videravlet og til
vanvittigt horrible priser.

OPFORDRING : Køb aldrig hund uden papirer med mindre du har tegnebogen
i orden :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 10:12

jopa, skrev:

> OPFORDRING : Køb aldrig hund uden papirer med mindre du har tegnebogen
> i orden :')

Du skulle da bare prøve at læse hvad nogen putter i deres ægte hunde
helt uden grund.
Der er feks en der går til waterwalk med sin raske hund fordi det da er meget
godt for den, mener det kostede 6000kr for 40 ture.

Men ellers må jeg give dig helt ret.
Tyson var jeg heldig med, bortset fra kræft som kan ramme alle.
Angel kan jeg se grundlæggende er skruet forkert sammen med Rottens
store tunge krop og Labbens tynde ben, kan ikke værer optimalt.
Den skade hun har fået nu kan self ramme alle hunde, talte i går med
Gamle Hans som fortalte at to af hans Schæfere var blevet opereret for det.

I salgsannoncerne med uægte Rotter er prisen ca 3-4000kr,
man kan købe en med god stamtavle for 6-7000kr,
fatter ikke folk gider sparer de småpenge.
Det ødelægger det jo også for dem der gider avle seriøst
når de ikke kan få dækket deres udgifter fordi køkkenbordsavlerne
dumper priserne.
Havde jeg skulle have givet 10.000kr for Balder havde jeg da glad
betalt ved kasse 1, men havde Louise prissat dem sådan var hun
brændt inde med hele kuldet, ikke helt fair.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 10:26

Pwh formulerede lørdag:

> Havde jeg skulle have givet 10.000kr for Balder havde jeg da glad
> betalt ved kasse 1, men havde Louise prissat dem sådan var hun
> brændt inde med hele kuldet, ikke helt fair.

Det ultimative ville være ikke at blande racer, selvom jeg er klar over
at alle rene også er et produkt af blanding.

Dårligdommene er det de ansvarlige avler væk for til sidst at ende op
med noget der er i orden.

Bemærk i øvrigt at der stort set ingen "rene" hunde findes på
internaterne. Underligt ikke og er det måske fordi at folk ikke har
10.000 og derfor alt for nemt kan købe en hund som de jo bare kan blive
træt af når de får andre interesser.

På Hundegalleriet er der flere som vil af med hunde på op til 8 år har
jeg set.
Det er jo sygt. Man sælger sgu da ikke en hund på 8 år

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 10:48

jopa, skrev:

> På Hundegalleriet er der flere som vil af med hunde på op til 8 år har
> jeg set.
> Det er jo sygt. Man sælger sgu da ikke en hund på 8 år

Jeg har også lagt mærke til at der er en del Rotter til omplacering,
din kammersjuk Bresson skriver at det er en race der egner sig meget
dårligt til at blive omplaceret fordi den knytter sig meget til sin ejer.
netop en af de egenskaber der har gjort at jeg valgte en Rotte.
Jeg kunne forestille mig det samme gælder for en Bjæfer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 10:59

> [...]

> netop en af de egenskaber der har gjort at jeg valgte en Rotte.
> Jeg kunne forestille mig det samme gælder for en Bjæfer.

Jo det gælder vist alle brugshunde.
Ikke at forklejne kvinder, men Rotweiler hanner og Schæfer/højavls
hanner er mandehunde.
Altså rigtige mænd hvis du forstår.
Blot min erfaring efter at have deltaget på træningsbanen B-)

I gamle dage sagde man at Rotweilerhanner på et tidspunkt ville tjekke
ejeren og forsøge at tage kommandoen.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 11:12

jopa, skrev:

> Ikke at forklejne kvinder, men Rotweiler hanner og Schæfer/højavls
> hanner er mandehunde.
> Altså rigtige mænd hvis du forstår.
> Blot min erfaring efter at have deltaget på træningsbanen B-)

Det ville jeg give mange penge for at du skrev på HG

> I gamle dage sagde man at Rotweilerhanner på et tidspunkt ville tjekke
> ejeren og forsøge at tage kommandoen.

Jeg prøver at komme det i forkøbet med Balder.
Feks skulle han knurrer først af katten, så af Angel og så af mig
da han fik sit første flæskeben 11 uger gammel.
Det tog jeg så en lille "snak" med ham om, ok at han forsvarer
sit kødben mod andre dyr, men mig skal han sgu ikke knurrer af

Jeg oplevede ikke med Angel og Tyson det fænomen med at de
skulle komme i puberteten og blive ulydige/oprørske.
Bilder mig ind at det hang sammen med at jeg fra start af gør hvalpen
klart hvem der bestemmer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 11:20

Pwh skrev den 25-09-2010:

> [...]
> Det tog jeg så en lille "snak" med ham om, ok at han forsvarer
> sit kødben mod andre dyr, men mig skal han sgu ikke knurrer af

Ha ha kender det.
Milo fik engang en overskuds grilpølse og knurrede vildt af mig og bed
vist ud efter mig da jeg ville drille ham.

Hvis han får kødben og jeg vil drille knurrer han stadig og render så
væk med det.

Kommanderer jeg lader han mig få det, men dybest set er det jo deres
natur.

Tørkosten må jeg gerne stikke hånden ned i uden at han reagerer det vil
han gerne dele med mig

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 11:58

jopa, skrev:

> [...]
> natur.
>
> Tørkosten må jeg gerne stikke hånden ned i uden at han reagerer det

Jeg blev jo nød til at tage det i opløbet, jeg skal jo til enhver tid kunne
tage noget fra ham uden at blive bidt.
Nu er der heller ingen probs i forhold til mig, men katten eller Angel
skal ikke nærme sig ham hvis han har et lækkert ben.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 12:10

Pwh tastede følgende:

> [...]
> Nu er der heller ingen probs i forhold til mig, men katten eller Angel
> skal ikke nærme sig ham hvis han har et lækkert ben.

Kan du tage det fra Angel i så fald kan du konstaterer at Balder er en
lille hård banan.
Jeg kan li dem sådan

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 12:32

jopa, skrev:
> Pwh tastede følgende:

> Kan du tage det fra Angel i så fald kan du konstaterer at Balder er en
> lille hård banan.
> Jeg kan li dem sådan

Jeg kan tage det fra dem begge, men ikke noget jeg prakticerer normalt.
Det prøvede jeg heller ikke første gang da han knurrede af mig,
men bare jeg nærmede mig ham inden for 1 meter knurrede han.
Det tog jeg så en snak med ham om, for det kan jeg altså ikke have.

Pt er han lidt muggen på mig, jeg snuppede en af hans mælkehugtænder i går,
så nu er han ikke meget for at jeg kigger ham i gabet
Men kors et gebis han får sig, et par seriøse hjørnetænder der er på vej frem,
og da han ikke er opflasket på tørkost som kan sluges, men kødben som skal gumles
tror jeg han får et bid der vil noget, må håbe jeg får indbrud når han bliver voksen

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-10 16:52

> [...]
> Blot min erfaring efter at have deltaget på træningsbanen B-)
>
> I gamle dage sagde man at Rotweilerhanner på et tidspunkt ville tjekke

Kunne da egentligt godt tænke mig at vide....

Hvad er en rigtig mand ???

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 17:30

Benny Mortensen:

> Hvad er en rigtig mand ???

En der kan pisse teritoria af

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-09-10 13:18

> Benny Mortensen:

> En der kan pisse teritoria af
>
> --
> Mvh John
> www.johns-web.dk
> www.wordpresstema.dk

Det ville jeg da godt se en demonstration på ))

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 26-09-10 14:06

Benny Mortensen har bragt dette til os:

> Det ville jeg da godt se en demonstration på ))

Min ejendom er grundigt pisset af i alle ender, og så sparer man jo
også på vandpumpen :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-10 08:11

> Benny Mortensen har bragt dette til os:

> Min ejendom er grundigt pisset af i alle ender, og så sparer man jo også
> [...]

Ja se det ved jeg så ikke om det gør.... Min drikker i hvert fald som et
svin lige for tiden, og som tak for det, står der en syndflod ud af ham.. Så
meget, så han faktisk skal luftes et par gange hver nat, for at bevare
gulvtæppet tørt.... Selv om det langfra er kønt, er det da skønnest, uden
våde pletter

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-09-10 18:00

Benny Mortensen, skrev:

> Hvad er en rigtig mand ???

En der har hunde i sengen og kan lave mad

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 18:48

Pwh frembragte:

> En der har hunde i sengen og kan lave mad

Nu er du jo tvungen til det >:|

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-09-10 13:20

> En der har hunde i sengen og kan lave mad
>
> /Jens

Nå ja, det første klarer jeg nemt... Det andet... Ja jo måske...
Gad vide om der er nogen, der har mod til at spise det ???

M.V.H...Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-10 16:51

> [...]
> set.
> Det er jo sygt. Man sælger sgu da ikke en hund på 8 år

Jeg har da ellers en på 8 år.... Ham må du gerne købe )

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 25-09-10 18:48

Benny Mortensen frembragte:

> Jeg har da ellers en på 8 år.... Ham må du gerne købe )
Så hellere en byttehandel

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-09-10 13:24

> Benny Mortensen frembragte:

> Så hellere en byttehandel
>
> --
> Mvh John
> www.johns-web.dk
> www.wordpresstema.dk

Tja, har din et godt helbred, så er det da ikke umuligt... Jeg er sgu bange
for, at min skranter lidt rigeligt lige nu... Nyrerne fungerer vist ikke
særligt godt længere....
Så hvis han kan afsluttes i en god handel, så er det måske slet ikke så
tosset ). Nå det kan være jeg lige straks bliver klogere, for jeg kan
høre de kommer hjem nu.

M.V.H....Benny..

Fra : jytte M

Dato : 28-09-10 06:21

On 25 Sep., 11:26, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> [...]
> internaterne. Underligt ikke og er det måske fordi at folk ikke har
> 10.000 og derfor alt for nemt kan købe en hund som de jo bare kan blive

Eller også er det fordi opdrætterne til de "rene" hunde ofte tilbyder
at tage hundene tilbage. Sådan er det i hvert fald der, hvor jeg har
købt min bernerhvalp. Der skulle jeg skrive under på, at hvis jeg ikke
ville have den mere, så SKULLE den afleveres tilbage der. Og så skulle
de give mig et symbolsk beløb på 500 kr for den. Og de ville ifølge
kontrakten ikke spørge om, hvad der lå til grund for min beslutning.
De fortalte så også at den ene af de ni bernerbasser, som de har nu,
netop er en som de har fået tilbage.

> På Hundegalleriet er der flere som vil af med hunde på op til 8 år har
> jeg set.
> Det er jo sygt. Man sælger sgu da ikke en hund på 8 år

Nej stakkels dyr.

Hilsen Jytte M - som ikke på nogen måde kan forestille sig at levere
terroristen retur

Fra : jopa

Dato : 28-09-10 14:23

Efter mange tanker skrev jytte M:

> Nej stakkels dyr.
En hund er for livet. Dens liv, og så er der ingen undskyldninger. Slet
ikke fordi en eller anden tøs eller fyr bliver uvenner med kæresten og
skal flytte, eller hvad for syge undskyldninger de kommer med.

En hund er for livet.

Tjek hundegalleriet og se et brugthundsmarked der eksisterer.
Det er forskrækkeligt.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 28-09-10 20:12

jopa, skrev:

> Tjek hundegalleriet og se et brugthundsmarked der eksisterer.
> Det er forskrækkeligt.

Til at brække sig over

Har lige haft en debat kørende med en rotteejer i "vores" gruppe.
Den var blevet agrassiv i forhold til dem i forbindelse med at de havde fået et barn,
og nu snakker vi agrasiv overfor ejer, ret seriøst med en rottetæve.
Spurgte så forsigtigt ind til at den måske var kommet i baggrunden pgr barnet,
helt afvist til at starte med, men hen af vejen måske lidt erkendelse.
Helt naturlligt for mig at et barn da fylder mere end en køter.
Men måske ikke helt optimalt at få en hund hvis man snarest skal have barn.
Slet ikke en Rotte som er ekstemt førerfikseret som en bjæfer, det er der folk går galt,
de ved ikke hvad de går ind til på godt og ondt

/Jens (som er glade for sine førerfikserede hunde)

Fra : jopa

Dato : 28-09-10 21:17

Pwh har bragt dette til os:

> Har lige haft en debat kørende med en rotteejer i "vores" gruppe.
> Den var blevet agrassiv i forhold til dem i forbindelse med at de havde fået
> et barn,

Herregud det er da ikke værre end at de om lidt sælger hunden videre
for 5000 til en tøs på Lolland der stadig bor hjemme hos mor, samme mor
som i øvrigt selv har 3 hunde 5 katte og lidt kaniner.

Moderen går hjemme da hun er førtidspensionist og spørger derfor om de
ikke kan få hunden billigere, da det kniber med at få økonomien til at
slå til med alt det foder der skal til. :oÞ

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-09-10 08:56

> [...]
> folk går galt,
> de ved ikke hvad de går ind til på godt og ondt
>
> /Jens (som er glade for sine førerfikserede hunde)

Somme tider, skulle man måske genopfriske folks hukommelse..

Dybest set, skal hunden sammenlignes med en Ulv...
Pudsigt nok, skal vi også selv dette, i forhold til hunden...
Så altså hunden skal vide, Jeg er Alfa han, kone er Alfa hun..
Hunden, er en del af ( eller hele ) flokken...

Og i Flokken, er det helt naturligt, at kun Alfa hun, får afkom.
Og når Alfa hun & hvalpe, igen blander sig i flokken, er det
hele flokkens opgave, at sikre hvalpenes opvækst....

Og ja, en Rottweilers hovede er stort, når det ses nede i babyhøjde...
Men den har altså ikke store hjørnetænder, fordi den vil bide...
Kun fordi, den er en Rottweiler.... Altså kan man sige om det...
It's a matter of trust... Og denne, skal altså helst gå begge veje.

M.V.H....Benny..