Ipv6
Fra : Svend

Dato : 16-09-10 14:48

Hej

Skal vi ikke snakke ipv6?

Er der en internet udbyder på tdc fiber der snart kan levere et /64
ip6 net til private ?

Mit arbejde har *endelig* fået et subnet, så vil jeg da gerne kunne
"snakke" med dem på ipv6 og lege med vpn.

<http://www.db.ripe.net/whois?
form_type=advanced&full_query_string=&searchtext=PALLAS-IPV6-
NET-1&do_search=Search&inverse_attributes=None&ip_search_lvl=&alt_database=RIPE&object_type=All&object_template=none>

Mvh.
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-09-10 22:10

On Thu, 16 Sep 2010 13:47:44 -0700 (PDT), Svend <svendeh@gmail.com>
wrote:

> Er der en internet udbyder på tdc fiber der snart kan levere et /64
> ip6 net til private ?

På TDC Fibernet? Nej, det er der ikke. TDC Fibernet er ikke klar til
IPv6, så udbyderne på nettet, kan ikke umiddelbart levere det, i hvert
fald ikke som 'native'.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 17-09-10 18:52

On Thu, 16 Sep 2010 23:10:09 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
> [...]
/64

Desuden saa har TDC faaet den uheldige tendens,
At vippe kunderne af pga. Aktionr pres, fordi aktionrene
Ikke bryder sig om det kunderne skriver paa nettet!

Det er uheldigt, at folk der vecd de taber en evt. injuirie sag,
Istedet lukker munden paa dem der toer kalde dem foraeddere,
paa internettet ved at bruge deres aktionaer nummer!

Og det er foraedderi i et demokrati at programmere vaelgerne
Til at stemme paa et bestemt politisk parti!

Jeg kan ellers godt lide at kalde DF for forraedere, og faa dem til
at bevise over for vaelgerne at jeg har ret ved ikke at turde
sagsoege mig for injuirier!

Det galder baade Yousee og TDC Erhverv!
(Yousee smed mig af efter en skribent paa usenet brugte mit
navn til at kalde mig en roev med oere, skrevet fra sunsites news
server)

--
/Pnic

Fra : Svend

Dato : 17-09-10 12:35

On 16 Sep., 23:10, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> På TDC Fibernet? Nej, det er der ikke. TDC Fibernet er ikke klar til
> IPv6, så udbyderne på nettet, kan ikke umiddelbart levere det, i hvert
> [...]

Men det er jo native vi skal ha'

Men der er vist noget om at de snart går igang på dslam, så er det
bare spørgsmålet hvor meget der skal til på deres privat fibernet
side.

Man kan jo godt frygte at det vil blive nedprioriteret pga. de
forholdsvis få kunder, ift. dsl og erhvervskunderne.

Mvh
Svend

Fra : Martin [TMM]

Dato : 17-09-10 19:54

Hej
On 17-09-2010 20:34, Svend wrote:
> Men det er jo native vi skal ha'

Helt sikkert!

> Men der er vist noget om at de snart går igang på dslam,

Uh, det lyder dælme godt. Så er der snart mulighed for at komme til at
lege lidt med noget ipv6. Det glæder jeg mig til.

> så er det
> bare spørgsmålet hvor meget der skal til på deres privat fibernet
> side.

Indtil videre er der desværre kun DSL her i provinsen i Århus.

> Man kan jo godt frygte at det vil blive nedprioriteret pga. de
> forholdsvis få kunder, ift. dsl og erhvervskunderne.

Men man kunne håbe på at det opprioriterer det igen, da der jo snakkes
så meget om at ipv4 snart render tør for adresser. Hvor tæt på det er i
virkeligheden skal jeg så ikke kloge så meget i.

Mvh
Martin

Fra : Christian Laursen

Dato : 18-09-10 09:30

On 09/17/10 20:53, Martin [TMM] wrote:

> Men man kunne håbe på at det opprioriterer det igen, da der jo snakkes
> så meget om at ipv4 snart render tør for adresser. Hvor tæt på det er i
> virkeligheden skal jeg så ikke kloge så meget i.

Der er et par folk ude i verden, der gør et forsøg på at kloge sig på det.

http://www.potaroo.net/tools/ipv4/index.html
http://www.ipv4depletion.com/?page_id=4

--
Christian Laursen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-09-10 20:27

Martin skrev:

> SÃ¥ er der snart mulighed for at komme til at lege lidt med
> noget ipv6.

Lege med IPv6 har der været mulighed for i adskillige år hvis man
kan klare sig med en tunnel. Skal det være native er mulighederne
desværre endnu begrænsede.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup