Problem med usb satellitmodtager
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 16-09-10 15:49

Jeg har købt en Technotrend S2-3600 HDTV-S2 USB 2.0 + TT Viewer

Nu tror jeg nok, jeg fortryder, at jeg købte via amazon.de, for DVBSHOP
er ikke til meget hjælp med den fejlmelding, jeg får, når jeg prøver at
køre programmet efter at have valgt satellitdimsen på computeren.

Fejlen er: 'DVB Filter wasn’t found'

Eneste svar fra DVBSHOP (ubrugeligt) er
"Sehr geehrte Damen und herren, bei technischen Problemen wenden Sie
sich bitte an den Hersteller bzw. an das Forum."

Er der nogen her, som har en idé om, hvad der menes med DVB Filter og
hvad jeg skal gøre ved det?

Vh

Bjarne

Fra : Ole C

Dato : 16-09-10 17:27

Bjarne S Nielsen skrev blandt andet:

> [...]
> sich bitte an den Hersteller bzw. an das Forum."
>
> Er der nogen her, som har en idé om, hvad der menes med DVB Filter og

Mon ikke du har større chance for et kvalificeret svar i dk.teknik.satellit
- ellers er der også returret ved postordrekøb fra Tyskland:
http://www.forbrugereuropa.dk/EHandel/Hvis-du-fortryder-koebet

--
vh
Ole C

Fra : Hauge

Dato : 16-09-10 17:41

Ole C skrev:
> Mon ikke du har større chance for et kvalificeret svar i dk.teknik.satellit

Eller nok nærmere i dk.edb.software, da det er et software-problem og
ikke et sat-modtagerproblem.

Mvh Hauge

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 16-09-10 19:39

Den 16-09-2010 18:40, Hauge skrev:

> Eller nok nærmere i dk.edb.software, da det er et software-problem og
> ikke et sat-modtagerproblem.
>
> Mvh Hauge
Tak, men det tvivler jeg til gengæld på.
Det handler jo meget specifikt om begreber i forbindelse med satellit-TV.
Men det skader da ikke at prøve.

Bjarne

Fra : Hauge

Dato : 16-09-10 21:19

Bjarne S Nielsen skrev:
> Tak, men det tvivler jeg til gengæld på.

Nåja, men det er trods alt virkligheden.

> Det handler jo meget specifikt om begreber i forbindelse med satellit-TV.

Jojo, men lige netop 'DVB Filter wasn’t found' er driver-specifikt.

Har brugt diverse DVB-tv-kort i tidens løb, og det er lige netop én af
fejlene, når kort hhv. USB-enhed ikke er installeret ordenligt, du har
sikkert et par gule flag inde i enhedshåndtering, gætter på du kører
Windows.

Mvh Hauge

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-09-10 07:18

Den 16-09-2010 22:19, Hauge skrev:

> [...]
> fejlene, når kort hhv. USB-enhed ikke er installeret ordenligt, du har
> sikkert et par gule flag inde i enhedshåndtering, gætter på du kører

Det glæder mig at finde en, der ved, hvad DVB Filter er for noget.
Kan du fortælle mig, hvad det så betyder?

Bjarne

Fra : Hauge

Dato : 17-09-10 14:24

Hej
Bjarne S Nielsen skrev:
> Det glæder mig at finde en, der ved, hvad DVB Filter er for noget.
> Kan du fortælle mig, hvad det så betyder?

Det er en del af driveren til selve modtageren, i dit tilfælde
USB-modtageren.

Selve filteret er en Direct-Show enhed, der gør at mange af disse
softwares til DVB-x modtagere, kan snakke med selve modtageren, svarende
til hvis du vil afspille en video-fil i mediaplayeren..

Jeg vil i første omgang anbefale dig at afinstallere driver og software
til din modtager og bagefter installere det hele igen, mens modtagere
*ikke* er isat USB-stikket på puteren.

På et tidspunkt beder softwaren dig om at indsætte modtageren, det gør
du først der. Hvis den ikke beder dig om det, så indsætter du den når
den er færdig med at installere driverne eller softwaren, hvis der kun
er én pakke at installere..

Når du har været den lille tur igennem, så bør det virke, ellers prøv at
søge på Google efter "Technotrend S2-3600 HDTV-S2 USB" og din
fejlmelding, så er jeg ret overbevist om at du falder ind i et forum
eller lign., hvor samme problem har været drøftet.
Technotrend er generelt ret godt, så det er i hvert fald ikke der
problemet er, andet end hvis den har en defekt, men den tror jeg ikke
helt på.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 19-09-10 20:18

Hauge skrev:

En masse.

Nå, det virkede sikkert ikke..

/Hauge

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 20-09-10 17:14

Den 19-09-2010 21:17, Hauge skrev:
> Hauge skrev:
>
> En masse.
>
> Nå, det virkede sikkert ikke..
>
> /Hauge
Du må undskylde, at jeg ikke har svaret endnu på det, men jeg har læst
med stor interesse, hvad du skrev, men desværre også arbejdet stort set
uafbrudt lige siden.
Inden for den næste uge prøver jeg at gå videre. Det er desværre meget
svært at finde oplysninger om problemet, så det er lidt som at teste
muligheder i blinde.

Bjarne

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 16-09-10 19:38

Den 16-09-2010 18:27, Ole C skrev:

> Mon ikke du har større chance for et kvalificeret svar i dk.teknik.satellit
> - ellers er der også returret ved postordrekøb fra Tyskland:
> http://www.forbrugereuropa.dk/EHandel/Hvis-du-fortryder-koebet

Tak for linket!

Bjarne