USB to VGA Kit - forbindelsen afbrydes
Fra : Martin Ploug

Dato : 15-09-10 18:56

Hej

Måske burde jeg i stedet skrive direkte til IOGEAR, men nu prøver jeg
lige her.
På mit arbejde har vi et IOGEAR Wireless USB to VGA Kit:
http://www.iogear.com/product/GUW2015VKIT/

USB-antennen er tilsluttet en bærbar PC, der er på trådløst netværk.
Selve VGA-boksen er tilsluttet et TV.
Som udgangspunkt fungerer det fint nok, men vi oplever ofte, at det
trådløse signal imellem PC'en og TV'et pludseligt afbrydes, og efter
lidt tid genetableres signalet automatisk.
Spørgsmålet er, om vi kan gøre noget for at undgå disse udfald i
signalet? PC'en står typisk ikke længere end et par meter væk fra TV'et.
Der står ikke noget i vejen imellem TV'et og PC'en. USB-stikkene på
PC'en burde også være OK. Det er ikke ret længe siden vi tjekkede, at vi
havde installeret den nyeste IOGEAR software.
Men er der nogle indstillinger man kan ændre på et sted, eller andet vi
kan prøve?
Der er Windows XP på PC'en.

Kan man i øvrigt gøre noget for at justere størrelsen på billedet fra
PC'en på TV'et? Jeg har været inde at vælge den skærmopløsning der
passer bedst til TV'ets størrelse, men billedet fra PC'en fylder lige en
anelse mere end hvad TV'et kan vise.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Hans Jørgen Jakobse~

Dato : 15-09-10 21:14

On Wed, 15 Sep 2010 19:56:17 +0200, Martin Ploug wrote:
> [...]
> lige her.
> På mit arbejde har vi et IOGEAR Wireless USB to VGA Kit:

Fra siden:
"The product is currently only available in the US market due to
the Wireless regulations"

> USB-antennen er tilsluttet en bærbar PC, der er på trådløst netværk.

Jeg har ikke lige gidet grave frm hvilket frekvensbånd den bruger, men
med lidt uheld er det det samme som wireless.

> [...]
> PC'en på TV'et? Jeg har været inde at vælge den skærmopløsning der
> passer bedst til TV'ets størrelse, men billedet fra PC'en fylder lige en
http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan
Nogen monitorer har en indstillingsmulihed for overscan.

Personlige kæpheste:
Livet er for kort til wireless og dets problemer.
VGA er død. (Det er nu HDMI/DVI)
/hjj

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-09-10 14:33

> Fra siden:
> "The product is currently only available in the US market due to
> the Wireless regulations"

Ok, men jeg mener det er Europa-modellen vi har:
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=19440

Så var det nok en misvisende adresse jeg postede tidligere.

> http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan
> Nogen monitorer har en indstillingsmulihed for overscan.

Ok, måske skal jeg kigge på noget med overscan.