update syg Mille
Fra : Anelise

Dato : 14-09-10 09:52

Ved en ny indlæggelse og efter flere undersøgelser viste det sig, at den
venstre nyre var forstørret og ikke fungerede. Den blev fjernet den 8.9., og
det viste sig at dreje sig om et meget svært tilfælde af infektion i selve
nyren og i nyrebækkenet.
Mille kom hjem i fredags den 10. og er ved at komme sig. Hun får stadig
antibiotica og er også begyndt at spise, selv om det endnu kun er små
mængder, der glider ned.
Hun er heller ikke begyndt at jage rundt efter kæmpekatten Bølle endnu, når
det sker, ved jeg, at hun er kommet sig helt
mvh Anelise

Fra : Anelise

Dato : 14-09-10 11:46

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun er heller ikke begyndt at jage rundt efter kæmpekatten Bølle endnu,
> når det sker, ved jeg, at hun er kommet sig helt

Jeg har lagt billeder af den nyopererede Mille i mit album "tortietøserne":

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1482&folder=1386&limit_start=0&limit_user=15

Jeg beklager størrelsen og den manglende tekst, det er vist for længe siden,
jeg har opdateret mit album, så jeg er lidt ude af vanen med, hvordan det
er, man gør.

venlig hilssen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 14-09-10 14:07

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> wrote in

> eg har lagt billeder af den nyopererede Mille i mit album
> "tortietøserne":

God bedring til Mille. Håber hu kommer sig helt.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Anelise

Dato : 14-09-10 16:35

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Tak skal du have, Kate.
Jeg kan heldigvis se fremgang dag for dag, men noget madøre bliver hun nok
aldrig - i modsætning til søsteren Stribe og Bølle.
venlig hilsen Anelise

Fra : Ragna

Dato : 14-09-10 19:07

Anelise skrev:
> Mille kom hjem i fredags den 10. og er ved at komme sig.

Hvor var det godt, det lykkedes at finde ud af, hvad lille Mille fejlede.
Det lyder som en slem omgang, men hun får jo en god og omhyggelig pleje hos
dig.
Rigtig god bedring!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Anelise

Dato : 14-09-10 21:24

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor var det godt, det lykkedes at finde ud af, hvad lille Mille fejlede.
> Det lyder som en slem omgang, men hun får jo en god og omhyggelig pleje
> [...]

Tak skal du have, Ragna.
Ja, der er heldigvis fremgang dag for dag, idag forcerede hun således det
høje kattemiljø i stuen i to store spring, mens jeg holdt vejret.
Men det holder hårdt at få lov til at servere maden "på sengen" for hende,
for de tre andre katte synes bestemt, at Milles mad (a/d dåsefoder og kogt
sejfilet) lugter betydeligt bedre end det, de får serveret (slanketørfoder
fra Hills)
venlig hilsen, Anelise

Fra : Allan G

Dato : 14-09-10 21:36

> [...]
> sejfilet) lugter betydeligt bedre end det, de får serveret (slanketørfoder

Hej Anelise Og Hvor er jeg glad med at det går godt med Mille.

Det der med Sejfille, Ja Såvidt jeg ved er det ren protein og ikke godt for
en nyrekat ?
Men hvad ved jeg, du har nok haft det op og vende med din dyrlæge.

Ellers skamroser jeg gerne Sejfille som kattemad.

Er der mon nogen her i NG der kan fortælle lidt om jeg husker galt ?

Mvh Allan

Fra : Anelise

Dato : 14-09-10 22:13

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers skamroser jeg gerne Sejfille som kattemad.
>
> Er der mon nogen her i NG der kan fortælle lidt om jeg husker galt ?

hej Allan

Inden jeg hentede Mille i fredags, havde de tjekket hendes nyrefunktion
efter operationen, og begge blodprøver var helt normale. Vi mennesker kan jo
også sagtens klare os med én nyre.
Det er nu også en meget lille mængde sejfilet, hun får, ca. to teskefulde
pr. dag, og kun for at få lokket noget mad i hende, så maven kan begynde at
arbejde igen.
Ja, jeg er også glad for at se hende begynde at ligne sig selv igen, men
rent vægtmæssigt er der også noget at indhente, hun vejede på
operationsdagen kun 2,7 kg, mens søsteren - der nu altid har været lettere
"buttet", vejer omkring 5 kg.

venlig hilsen
Anelise

Fra : Allan G

Dato : 14-09-10 22:27

> [...]
> rent vægtmæssigt er der også noget at indhente, hun vejede på
> operationsdagen kun 2,7 kg, mens søsteren - der nu altid har været lettere

Tak for svar
Jeg doserer Sejfille på en anden måde, der ryger 3 frosne filleer ud i haven
til optøning, så må de selv bestemme hvornår der er tøet op.
Det har de nu lært på den hårde måde, Selv Spot med mælketænder, han gnasker
igennem.
Rocke er så sød, Han gemmer altid 1 til Spot.
Spot ramte forøvrigt en vægt på 4 kg her idag så han tager på.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-10 19:53

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i meddelelsen
> [...]
..

> Ellers skamroser jeg gerne Sejfille som kattemad.
>
> Er der mon nogen her i NG der kan fortælle lidt om jeg husker galt ?

Der er nogen sandhed i det du skriver Allan. Man skal ikke give katte med
nyresygdomme for mange proteiner, men jeg giver Mini en sejfilet hver anden
dag, og det skulle der ikke være noget galt i iflg. min dyrlæge, Mini's
nyrer fejler såvidt jeg ved ikke noget, men det er dog især rejer og tun man
skal holde sig fra at give katte. Der er alt for meget salt i, og det er
bestemt ikke godt for katten.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 15-09-10 21:55

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> og tun man skal holde sig fra at give katte. Der er alt for meget salt i,

Tak skal du have Tove så huskede jeg ikke helt galt

Mvh Allan

Fra : Anelise

Dato : 16-09-10 10:53

> [...]
>
> Jeg beklager størrelsen og den manglende tekst, det er vist for længe
> siden, jeg har opdateret mit album, så jeg er lidt ude af vanen med,

Nu har jeg ved Toves hjælp fået lavet billederne mindre og forsynet dem med
lidt tekst.
Der er fortsat fremgang, i dag spiste hun med god appetit en pæn portion
tørkost. Jeg har købt RC´s Exigent 35/30, som skulle være tiltalende for
kræsne katte, men det er nu først idag en uge efter operationen, at hun har
indtaget en efter hendes standard rimelig portion. Så jeg håber, det går
fremad med appetitten herefter.
venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 19-09-10 10:25

> Der er fortsat fremgang, i dag spiste hun med god appetit en pæn
> portion tørkost.

Det lyder godt.
Da Lante for nogle år siden havde været indlagt på Dyrehospitalet i
Valby var han helt rundt på gulvet da han kom hjem. Foruden at være
overpisset og bange, så ville han heller ikke spise. Katte tåler ikke
at faste ret længe, har jeg fået at vide, så jeg var i panik over hans
reaktion. Selvom han faktisk skulle have specialkost efter
urinvejssten, blev jeg enig med min dyrlæge om at det var vigtigere at
han fik mad end hvad det var, så jeg købte dåsemad og så fodrede jeg
ham med en kaffeske (kaffeskeer er mindre end teskeer) og tænk det
virkede. Selvom han ikke fik meget af gangen, så gik der kun knapt 2
dage før han havde genvundet sin sult.
Det hjalp vidst også på hans velbefindende at jeg fik vasket tislugten
af ham, selvom han bestemt ikke brød sig om at blive vasket.
Angsten måtte jeg godt nok arbejde noget længere med. Aner ikke hvad
der kan være sket derude, men da han senere blev indlagt på mit, nu
lokale, dyrehospital, kom han bare glad hjem.

Fortsat god bedring til Mille.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Anelise

Dato : 19-09-10 15:29

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

tak for det, Kate
Det går stadig fremad, men hun bliver aldrig en storspisende kat, det var
hun heller ikke før operationen. Det, der glider hurtigst ned, er stadig
a/d, ca. en stor teskefuld og tværet helt ud med en gaffel, så hun lige kan
slikke det i sig. Det får hun 3-4 gange om dagen og så lidt tørkost til
kræsne katte ind imellem.
Der er lang vej endnu, men jeg synes faktisk allerede, at hun er mindre
skarp at føle på, når jeg stryger hende ned over ryggen.
Hun hviler sig meget, og det tror jeg er godt, så regenererer kroppen
hurtigere, mener jeg, hun har da også været nogle ture ud i kattegården, men
kommer hurtigt ind igen, hvilket jeg godt kan forstå med den blæst og regn,
vi har p.t.

Hendes søster Stribe, der ellers er så blid og lidt tilbageholdende, hvæsede
ad Mille de første dage, hvor hun sikkert lugtede af dyrehospital, men nu er
de atter gode venner og nusser hinanden.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Kate

Dato : 19-09-10 21:46

> Hun hviler sig meget, og det tror jeg er godt, så regenererer
> kroppen hurtigere, mener jeg,

Det tror jeg du har ret i. Jeg ved da at jeg sover mere når jeg er syg
og hvis folk kommer meget slemt til skade ved jeg da at man nogle gange
lægger dem i kunstig koma. Min mor, som er sygehjælper, fortalte engang
at man gør det både for at mindske smerter, men også for at give
kroppen ro til helingen, så det er nok naturligt at Mille hviler mere.
At få fjernet en nyre er jo dog et større indgreb.

Godt at hun spiser og tager på, så kommer hun sig nok ogå hurtigere.

Spøjst at nogle katte reagerer meget når den ene har været hos
dyrlægen. Alle de gange Lante har været hos dyrlæge, inklusiv de 2
indlæggelser, da er han blevet modtaget med åbne "arme" af Mowgli.
Den ene gang Mowgli har været indlagt modtog Lante ham også uden noget.
Snuste lige og trak så på skuldrene over lugten og det var det

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ladyinred

Dato : 15-09-10 08:43

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hun er heller ikke begyndt at jage rundt efter kæmpekatten Bølle endnu,
> når det sker, ved jeg, at hun er kommet sig helt

Hej Anelise
Jeg har ikke fulgt med herinde sommeren igennem for da bor vi i vores
kolonihave uden internetadgang men du skal
en lille hilsen med ønsket om rigtig god bedring til Mille, det har været en
hård omgang for hende/jer - håber hun snart bliver frisk og kan jagte Bølle

Mange hilsner
Birgit - de to 'skovtrolde' Fredo og Micro og lille Sesse

Fra : Anelise

Dato : 15-09-10 10:59

"Ladyinred" <Ladyiinred@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bølle
> Mange hilsner
> Birgit - de to 'skovtrolde' Fredo og Micro og lille Sesse

hej Birgit
tak skal du have.
Det er dejligt at se, at hun bliver mere og mere livlig, og dum er hun
bestemt heller ikke. Idag gemte hun sig, så snart min veninde ankom for at
hjælpe mig med at give hende den næstsidste antibioticatablet, og de plejer
ellers at være de bedste venner. Godt det er overstået i morgen formiddag.
venlig hilsen, Anelise med de tre huskatte Mille, Stribe og Bølle og "den
halve skovtrold" Lulu