Periodisk syn af motorcykler
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-09-10 20:19

Så rumler det igen med trusler om periodisk syn

Jeg personligt mener ikke det gavner andre end synshallerne,så jeg siger
nej!

Tillige med dette skulle der komme krav ala TÜV til alle de stumper mi
sætter på motorcyklen, lige som i tyskland - det mener jeg heller ikke
er betimeligt.

Mere info her:
http://www.fema-online.eu/index.php?page=rwt

Mulighed for protest her:
http://www.facebook.com/group.php?gid=116608511726843&v=info&ref=mf#!/group.php?gid=116608511726843

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-09-10 20:55

Følgende er skrevet af "J.C.Kløve":
> [...]
>
> Tillige med dette skulle der komme krav ala TÜV til alle de stumper mi sætter
> på motorcyklen, lige som i tyskland - det mener jeg heller ikke er

Hvad sker der lige her??
Har du lige kigget i en fremmedordbog, eller er det første dag med din
nye staveplade
Troede ellers jeg kendte til mange fremmedord, men her ser jeg
umiddelbart to ord jeg ikke kan få til at passe :/

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : kop

Dato : 13-09-10 13:39

> Troede ellers jeg kendte til mange fremmedord, men her ser jeg
> umiddelbart to ord jeg ikke kan få til at passe :/

> [...]
.... ja se det siger jo mere om dig end om Kløve...Hvis man bare er lidt ud
over konfirmationsalderen, er der vist ingen fremmedord i indlægget.

kop

Fra : Johnny Hansen

Dato : 13-09-10 15:20

> ... ja se det siger jo mere om dig end om Kløve...Hvis man bare er lidt
> ud over konfirmationsalderen, er der vist ingen fremmedord i indlægget.
>
> kop
Konfirmations alder ?

ORDBOG OVER DET DANSKE SPROG
- dansk i perioden 1700-1950

http://ordnet.dk/ods/opslag?id=425955

Fra : frølårsraketten

Dato : 14-09-10 16:44

"Johnny Hansen" <Johnny-hnospam@pc.dk> skrev

> Konfirmations alder ?

Hvorfor skriver du det i to ord?

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : Johnny Hansen

Dato : 14-09-10 19:06

"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern "ixel")> skrev i en meddelelse

> "Johnny Hansen" <Johnny-hnospam@pc.dk> skrev

> Hvorfor skriver du det i to ord?

Tastefejl..

Blev bare provokeret af det af den nedladende sætning til Andersen fra
Kop...
Minder lidt om Motorcykelgalleriet med modsat vartegn..

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-09-10 20:29

Johnny Hansen frembragte:
> [...]
>
> Blev bare provokeret af det af den nedladende sætning til Andersen fra Kop...
> Minder lidt om Motorcykelgalleriet med modsat vartegn..

Du behøver ikke blive sur på andre på mine vegne.
Kop's udtaelse siger mere om ham end ........... ups den er vist brugt.
Forsat god aften.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-09-10 21:44

Den 13-09-2010, skrev kop:

> ... ja se det siger jo mere om dig end om Kløve...Hvis man bare er lidt ud
> over konfirmationsalderen, er der vist ingen fremmedord i indlægget.

OK, så fortæl mig hvad "mi" og "betimeligt" betyder.
Men så kan vi måske blive enige om at det er stavepladen der har
spillet Kløve et puds.

Fra : Per V. Misser

Dato : 13-09-10 22:38

Hej Andersen

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

> OK, så fortæl mig hvad "mi" og "betimeligt" betyder.
> Men så kan vi måske blive enige om at det er stavepladen der har
> [...]

Hvorfor bruger vi ikke tiden til at debattere emner omkring motorcykler,
frem for at Kløve ord ?(undskyld

Hvor kørte du sidst hen, og hvad kører du på, og hvorfor virker den?

Jeg er ked af at interessen for gruppen svinder så dramatisk som den har
gjort de seneste par måneder.
Hvorfor sker det, og hvor er debatterne så henne i stedet.

bedste hilsener
Per V. Misser
F800ST, 08
CX500E, 82
SuperFox, 56 (projekt)

Fra : Søren Ottosen

Dato : 14-09-10 06:37

> Jeg er ked af at interessen for gruppen svinder så dramatisk som den har
> gjort de seneste par måneder.
> Hvorfor sker det, og hvor er debatterne så henne i stedet.

www.mcgalleriet.dk selvom støjniveauet er enormt derinde, og der kan nemt
være 50 nye indlæg derinde pr. dag, så en diskussion drukner nemt i
fnidder-fnadder og mudderkastning.

Søren

Fra : Søren Ottosen

Dato : 14-09-10 06:42

> www.mcgalleriet.dk selvom støjniveauet er enormt derinde, og der kan nemt
> være 50 nye indlæg derinde pr. dag, så en diskussion drukner nemt i
> fnidder-fnadder og mudderkastning.

og det hedder så www.motorcykelgalleri.dk det andet var et fremmedord......

Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-09-10 20:26

Per V. Misser skrev den 13-09-2010:
> Hvorfor bruger vi ikke tiden til at debattere emner omkring motorcykler, frem
> for at Kløve ord ?(undskyld

Det kan jo også blive trættende at spise chokolade hele tiden
Jeg syntes nu det er ok et indlæg kan få en tråd der går af sporet,
der er jo stadig mulighed for at andre tråde følger topic.
At kalde det fnidder-fnadder og mudderkastning er måske lige store
ord nok, men ok der er ofte en barsk tone i div. NG's som kan opfattes
sådan. Det er jo ikke anderledes ude i det virkelige liv.
Hvem har ikke været afsted på kursus el.l. og der blev der også
snakket om andet end det kurset gik ud på.

Fra : kop

Dato : 14-09-10 11:22

> OK, så fortæl mig hvad "mi" og "betimeligt" betyder.
> Men så kan vi måske blive enige om at det er stavepladen der har
> spillet Kløve et puds.
Kære Andersen

I dansk retsskrivning er der følgende synonymer for "betimeligt"
tidsnok, tids nok, betids, betids nok, i rette tid, til rette tid, rettidig,
i tide, til tiden, tidlig nok.

Hvad angår "mi" anser jeg det for en trykfejl, som vel selv du kan komme ud
for.

kop

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-09-10 20:20

kop formulerede spørgsmålet:
> [...]
> i tide, til tiden, tidlig nok.
>
> Hvad angår "mi" anser jeg det for en trykfejl, som vel selv du kan komme ud

Ja ok betimeligt havde gemt sig mellem en masse andre ord i min
udgave. Men mi må nok stadig gå under at være en fejl i stavepladen. :D
Trist du ikke opfattede de smilyer jeg havde strøet ud. Det kunne have
sparet en masse skriverier. Men lad nu det ligge, det ser ud til vi
endte med et 1-1 resultat

Fra : Hekto

Dato : 14-09-10 11:45

On Sep 14, 7:42 am, "Søren Ottosen" <s...@s.dk> wrote:

> og det hedder såwww.motorcykelgalleri.dkdet andet var et fremmedord.......
>

> Søren

Motorcykelgalleri.dk er rent skod. De bytter bare uvidenhed til den
store guldmedalje. Når ikke de gør det sviner de hinanden til.

Motorcykelforum.dk er langt mere seriøst. Man sviner ikke hinanden
til selv om værkstedhumoren florerer.

--

/Hekto

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-09-10 21:44

On Sun, 12 Sep 2010 21:18:38 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>Så rumler det igen med trusler om periodisk syn

Tjaeh, det er jo ikke første gang det spøgelse rasler ud af skabet,
uden at det har ført til en indførelse af rædslet.

Jeg kan ikke få øje på den færdselsmæssige gevinst ved periodisk syn
af MC parken.
Den sidste rapport fra "haverikommisionen" havde så vidt jeg husker
ikke et tilfælde hvor tekniske fejl kunne tilbageføres som årsag til
ulykker hvor en MC var involveret.
Rent faktisk er den tekniske stand af danske MC meget høj.
Så her er der tilsyneladende ikke noget at hente.

Det kunne jo være at "nogen" har den opfattelse at mindre tekniske
ændringer, så som åbne lydpotter, Power Commanders o.l., ville kunne
afsløres på den måde.
Det er yderst optimistisk at tro at sådanne ændringer ikke er
midlertidigt tilbageført før et evt. syn.
Så her ligger den altså heller ikke.

Meget store dele af den danske MC park er veteraner, altså over 35 år
gamle, og de skal med de gældende regler (for biler) kun fremstilles
hvert 7' år.
Pga. alderen skal disse ekvipager blot overholde er regler der var
gældende på det tidspunkt hvor de blev typegodkendt, regler de
færreste synsfolk har et dybere kendskab til.
Altså er synet her blot en skueprocess.

Så er der den med den afgift af synet der tilfalder statskassen.
Det er nok det der er drivkraften hos politikkerne.

Det er lidt sjovt at tænke over hvad det rent faktisk vil betyde.

Synet koster 350 Kr, hvoraf en lille del går til statskassen.
Ejeren af køretøjet tager fri fra arbejde et par timer for at
fremstille køretøjet for synshallen.
De fleste af os har en faktisk timeløn der ligger over 200 Kr i timen.
Altså koster synet ejeren mindst 750 kr plus brændstof.
Hvem sagde CO2 svineri?

Staten mister skat af medarbejderens indkomst, +400 Kr, altså mindst
200 Kr, hvilket ikke kan opvejes af de peanuts der kommer i kassen fra
synet.
Medarbejderen har 200 Kr minder at omsætte i handlen for, af hvilke de
25% normalt vender tilbage til statskassen i MOMS.

Arbejdsgiveren mister to timers produktivitet på mangel af en
medarbejder der er til tvunget syn.
Det er svært at sætte tal på, men det er sikkert højere end de
foranstående beløb til sammen.

Den store taber ved en sådan forordning er altså statskassen selv.
Var der nogen der sagde Ebberød Bank?

Der er sørme langt fra politikkernes verden til det virkelige liv.

Jeg foreslår vi fremstiller en speciel seksløber til politikkere der
gør det muligt at sætte alle seks kugler i egen fod på samme tid
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo, Ducati Paso 750

Fra : Hekto

Dato : 12-09-10 15:41

Jeg er 100% enig - men, den oversete detalje er at der sidder nogle
bureaukrater nede i ØVroland og ikke har det særligt godt med at der
er et område de endu ikke har pålagt restriktioner. Jeg er bange for
at fornuftige argumenter er spildt. Det drejer sig om at udøve magt og
om at bevise sit værd og dermed sikre sin adkomst til en ØVrasisk
kontorstol i Bruxelles.

Politikkerne vil klappe i deres små hænder og fremhæve det som et
stort fremskridt for trygheden i trafikken, sikkerheden for ældre og
skolebørn m.m.

--

/Hekto

Fra : Freddy

Dato : 19-09-10 09:10

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg foreslår vi fremstiller en speciel seksløber til politikkere der
> gør det muligt at sætte alle seks kugler i egen fod på samme tid
Glem ikke at synsmanden er optaget i ca 30-45 min pr køretøj. Tag antallet
af MC'ere. Lidt under halvdelen skal synes hvert år. Gang minutter med det
antal og du har det antal minutter samfundet har mistet i arbejdskraft. Og
mig bekendt er dygtige mekanikere ikke i overflod. Det er jo netop det der
er vores største samfundsproblem i tiden. Vi mangler arbejdskraft.

Ellers fin analyse du har der.

/Freddy
(skabs-dk.fritid.motorcykel læser)

Fra : -

Dato : 29-09-10 19:50

Den 19-09-2010 10:09, Freddy skrev:
> "Steen Gruby"<oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
//

//

> mig bekendt er dygtige mekanikere ikke i overflod. Det er jo netop det der
> er vores største samfundsproblem i tiden. Vi mangler arbejdskraft.
>
> Ellers fin analyse du har der.

Jeg er helt enig, selv om manglen på dygtige mekanikere ikke kun skyldes
mangel på arbejdskraft...

Og så kan man jo tilføje, at det sikkert vil gå lige som med bilerne,
nemlig at man kører til syn i stedet for service med køretøjet, og så
får lavet de ting som synsmanden finder, i stedet for generel
vedligeholdelse. På den måde er man så også sikret at der til stadighed
findes fejl og mangler på køretøjerne, til bekræftelse på politikernes
antagelse om at det skulle være en god ide!

Men som med anden ØV-lovgivning er det jo ikke noget vi får lov til at
stemme om.

/Claus

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-09-10 20:39

On Wed, 29 Sep 2010 20:49:36 +0200, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com">
wrote:

Hej Claus.

>Jeg er helt enig, selv om manglen på dygtige mekanikere ikke kun skyldes
>mangel på arbejdskraft...

Freddy har faktisk en god pointe:
De personer der bemander synshallerne er dygtige mekanikere.
De er gået fra det "aktive liv" til et servicefag og er dermed tabt
for den del af arbejdsmarkedet jeg vil kalde for den produktive.

> [...]
>findes fejl og mangler på køretøjerne, til bekræftelse på politikernes
>antagelse om at det skulle være en god ide!

Det kan man betragte fra to sider.
Der er altid nogen der benytter den praksis, det kan ikke forhindres.
Hvis der pga. mangel på værkstedsplads eller for høje
værkstedsomkostninger er problemer med at "komme til" kan man vist
dårligt skælde ud

>Men som med anden ØV-lovgivning er det jo ikke noget vi får lov til at
>stemme om.

Hvis lovgiverne passede deres job og sørgede for at der er kvalitet i
lovgivningen er der ingen grund til at stemme om det ud over til
folketingsvalget ,-)

Og jo Kai.

Jeg glemte at den seksløber er opfundet til tidligere brug, men tror
du ikke den kan udlånes )

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-10 20:51

Den 29-09-2010 20:49, - skrev:

> [...]
> antagelse om at det skulle være en god ide!
>
> Men som med anden ØV-lovgivning er det jo ikke noget vi får lov til at

Interessant indfaldsvinkel jeg helt havde "glemt".

Et par år efter indførelsen af periodisk syn, var jeg ude ved min gamle
madkasse-mekaniker. Talen faldt på dette og hint, og jeg sagde på et
tidspunkt til ham at "det måtte kunne mærkes på omsætningen nu alle
biler skulle til syn"
Men til min overraskelse benægtede han pure at der var noget at komme
efter der - for som han sagde, tidligere havde jeg en fast kreds af
kunder der hvert efterår kom ind for at få vinter klargjort bilen, og
atter dukkede op i det spæde forår for lige at få set på vinterens
skader, og få smidt sommesutterne på igen. De var stort set væk nu!
Nu kom de en uges tid før de skulle til syn, eller lige efter de havde
været til syn, for at få bilen "synsklargjort" alt i alt en betydelig
omsætningsnedgang, der i øvrigt fik ham til at vælge at gå op efterløn
et års tid efter denne refererede samtale.

Så hans vurdering var, at det havde været til skade for
trafiksikkerheden, idet man for at få fat i et par slyngler havde skræmt
den store majoritet der faktisk vedligeholdt deres køretøj systematisk -
til kun at vedligeholde i henhold til næste syns krav :-\

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 14-09-10 20:03

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> Jeg foreslår vi fremstiller en speciel seksløber til politikkere der
> gør det muligt at sætte alle seks kugler i egen fod på samme tid

Jeg troede at Poul Nyrup havde opfundet den seksløber du omtaler dér -
og da så med auto-selvskud

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-09-10 21:57

> [...]

> folketingsvalget ,-)
>
> Og jo Kai.
>
> Jeg glemte at den seksløber er opfundet til tidligere brug, men tror

Jeg er sikker på at Poul Nykup er villig til at udlåne sin
selvskudsløber til værdigt trængende.

Kai