Utrolig forskel på mobil bredbånd
Fra : Henning

Dato : 11-09-10 09:58

Jeg skulle hjælpe en kammerat med opsætning af mobilt bredbånd, efter
han var flyttet. Han havde et abonnement hos CBB til 149,-/md for
2Mbit. Det fungerede upåklageligt midt i København, men efter han
flyttede ud af byen (15km nordpå) kunne han kun downloade med
~100Kbit, meget ofte var der slet ingen forbindelse. Vi prøvede
forskellige ting med forlængerledning til USB, uden resultat.
Efter lidt googlen kunne jeg konstatere, at CBB benytter sig af
Telenors net, som faktisk kun dækker storbyerne. I går købte vi et
99-kroners starterkit hos Oister for at teste deres forbindelse - og
hvilken forskel! Nu henter han med fulde 2Mbit, samme modem blot et
andet abonnement! Det koster fremadrettet 159,-/md, Oister benytter
sig af 3's net, som åbenbart er væsentlig bedre end Telenors.
Blot til info, hvis andre sidder med samme problemer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-10 11:45

Henning skrev:

> andet abonnement! Det koster fremadrettet 159,-/md, Oister benytter
> sig af 3's net, som åbenbart er væsentlig bedre end Telenors.

3's net er uden konkurrrence. Min søster har en fast forbindelse
hjemme, men vi har også et sommerhus hvor vi gerne vil kunne
bruge internet, så hun købte et Oisterabonnement. Det kan køre
med 120 eller 180 Kbit afhængigt af hvor i huset vi er. Og det er
altså et sommerhus uden for lands lov og ret.

Hjemme hos sig selv (midt i Svendborg) kører hun med fuld fart.

--
Bertel