Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Nyt navn Nets gammelt navn PBS/BS
Fra : Jet

Dato : 10-09-10 01:14

Danskerne skal fra i dag vænne sig til et helt nyt navn, når de
foretager elektronisk betaling via dankort og transaktioner over
internettet. PBS er nemlig fusioneret med norske BBS og hedder nu
Nets, skriver dagbladet Børsen torsdag. http://www.business.dk/service/fra-i-dag-hedder-pbs-noget-nyt

Jeg tænkte på hvorfor er der ikke et supermarked der tager
navneforandring til NEMS ala NemID, navnet NEMS er frit og ikke
registreret

/jet

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-09-10 08:19

Jet wrote:

> Danskerne skal fra i dag vænne sig til et helt nyt navn, når de
> foretager elektronisk betaling via dankort og transaktioner over
> internettet.

Har du nogensinde som almindelig forbruger kundekontakt med PBS eller
hvad de nu vil kalde sig fremover? Det svarer til at din banks
rengøringsselskab skifter navn.

--
Jesper Lund

Fra : Jet

Dato : 10-09-10 01:22

On 10 Sep., 10:19, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Har du nogensinde som almindelig forbruger kundekontakt med PBS eller
> hvad de nu vil kalde sig fremover? Det svarer til at din banks
> [...]

Ja jeg har ringet dertil og fået mit kort spærret og en anden gang
fornylig fået nul-stillet min Visa kode.

/jet

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-09-10 23:47

On 10/09/2010 09:21, Jet wrote:
> Ja jeg har ringet dertil og fået mit kort spærret og en anden gang
> fornylig fået nul-stillet min Visa kode.

Jeg får mit Visa/Dankort spærret gennem min NetBank.

--
Peter Knutsen

Fra : Henrik Blunck

Dato : 12-09-10 18:57

Den 10-09-2010 09:14, Jet skrev:
> Jeg tænkte på hvorfor er der ikke et supermarked der tager
> navneforandring til NEMS ala NemID, navnet NEMS er frit og ikke
> registreret

Fordi et navn er ledigt betyder det jo ikke nødvendigvis, at det ville
være nemt at huske - eller noget tiltrækkende.

Domænenavnet "pestilens.dk" er også ledigt, og selvom det kunne være
fristende at lave en forward så et politisk parti (eller en virksomhed)
man ikke brød sig om blev registreret som værende en pestilens ved at
lave en søgeordsoptimering på ordet pestilens er det altså ikke en tanke
der heller er blevet gjort.

Henrik Blunck - Ruds Vedby
Tjen penge online - http://www.blunck.dk/tjen-penge-online
Bannerreklamer - http://www.seferim.com/banner

Fra : Martin Bak

Dato : 14-09-10 08:20

"Henrik Blunck" <henrik@INGENSPAMblunck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en søgeordsoptimering på ordet pestilens er det altså ikke en tanke der

PBS glemte tilsyneladende også lige at sikre sig, at domænet nets.dk var
ledigt. Det var det ikke, og nu starter et slagsmål om retten til domænet.
http://epn.dk/teknologi2/computer/article2182348.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Michael

Dato : 14-09-10 10:53

> [...]
> ledigt. Det var det ikke, og nu starter et slagsmål om retten til domænet.

PBS er jo syge i potten, håber sgu ikke de får medhold i retten, og bliver
nød til at give Steen mindst et to-cifret million beløb for det navn. De
skal ikke tro, at man kan komme 7 år efter, også mene at de har ret til
navnet uden omkostning, de skal bare til lommerne, og det skal være på
direktionsplan, når noget sådan foregår...

Føj !! siger jeg bare.

--

MVH
Michael

Fra : Martin Bak

Dato : 14-09-10 11:39

"Michael" <no@mail.2me> skrev i en meddelelse

> [...]
> navnet uden omkostning, de skal bare til lommerne, og det skal være på
> direktionsplan, når noget sådan foregår...

Ja, det virker besynderligt. Han er jo ikke helt afvisende for at ville
sælge, hvis prisen er rigtig. Så istedet for at bruge millioner på en
retssag, der højst sandsynligt vil give en del mindre heldig omtale, og som
de ydermere risikerer at tabe, kunne de jo foreslå ham en pris han ikke kan
sige nej til, og derved komme videre i teksten.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Michael

Dato : 14-09-10 11:45

> [...]
> som de ydermere risikerer at tabe, kunne de jo foreslå ham en pris han
> ikke kan sige nej til, og derved komme videre i teksten.

Ja bestemt, syntes i hvert fald ikke de skal snige sig uden om sådan en
brøler. TDC har jo været der, og fik også lov at betale.
Men de er vel ikke ældre end, at negativ omtale er bedre en ingen
omtale...LOL

--

MVH
Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-10 03:54

On 14 Sep., 09:20, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> PBS glemte tilsyneladende også lige at sikre sig, at domænet nets.dk var
> ledigt. Det var det ikke, og nu starter et slagsmål om retten til domænet.http://epn.dk/teknologi2/computer/article2182348.ece

Der må nu have vist det siden de valgte et *.nu domæne.

--
Christian

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-09-10 10:58