Stabil MC til <15.000 kr.
Fra : Carsten

Dato : 09-09-10 18:42

Kan det lade sig gøre at finde en god stabil MC til <15.000 kr. og i givet
fald hvad skal man så kigge efter ? Honda kan jeg tænke mig .. men hvilke
modeller passer lige ind i den pris ? og er det et problem at cyklerne er
fra midt 70'erne og har kørt 50.000 km + ?

Jeg har idag en mc scooter hvis tophastighed ligger omkring 90 km/t. Den top
skal jeg have hævet til ca. 140-150 således at jeg har overskud til
overhaling af søndagsbillister. Idag er jeg faktisk tvunget til at blive bag
en der kører 70 km/t fordi jeg ikke har overskud nok til at få overstået
overhalingen i god nok tid til at der ikke når at komme modkørende.

Jeg synes at de gamle motorcykler er flotte - ikke at jeg selvsagt også kan
savle over en ny CBR1000rr

Hilsen
Carsten

Fra : jopa

Dato : 09-09-10 19:01

Carsten har bragt dette til verden:
> Kan det lade sig gøre at finde en god stabil MC til <15.000 kr.

Er du frisk til en tur sydpå så kan det snilt lade sig gøre.

Købte min til 500 euro
Gik igennem syn uden anmærkninger (kun positionslys pære)

1985 Kawa kører som en drøm. Se den her
http://johns-web.dk/min-mc/

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : LasseNC

Dato : 14-09-10 12:22

On 9 Sep., 20:00, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> [...]
>
> Købte min  til 500 euro
> Gik igennem syn uden anmærkninger (kun positionslys pære)

Jeg har set et par GS500'ere til 15000,- efterhånden!

Fra : Thomas P

Dato : 16-09-10 07:28

On 9 Sep., 19:42, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:
> Kan det lade sig gøre at finde en god stabil MC til <15.000 kr.

Jeg ved godt det er 10K over dit budget men prøv at chekke link på GSX
600F
http://au2huset.dk/00003/

Hilsen Thomas

Fra : Carsten

Dato : 16-09-10 19:06

"Thomas P" <vibevej2@hus.dk> wrote in message news:7bf61fc6-7fb0-4
> [...]
> Kan det lade sig gøre at finde en god stabil MC til <15.000 kr.

>Jeg ved godt det er 10K over dit budget men prøv at chekke

takker, men lidt dyr. Det var nu ikke direkte links til MC's jeg
efterspurgte men mere en "køb en XXX eller en YYY - dem går du ikke fejl
af".

Carsten

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 18-09-10 21:23

Måske er der basis for en byttehandel.
Jeg har en Yamaha XZ550 fra ca. 1980 - har godt nok rundet 100 K, men kører
fint.
Befinder sig på Sjælland.

Skriv til mig privat, og jeg kan sende nogle fotos.

tosb@fjernnyka.dk

fjern fjern

Mvh
Torben

Fra : Richard

Dato : 19-09-10 06:01

> [...]

> fald hvad skal man så kigge efter ? Honda kan jeg tænke mig .. men hvilke

Mon ikke du kan finde en CB450S el.lign. 2-cyl. i pæn og sund stand
til den pris? En CX500 måske, hvis ikke du er for lang?

> og er det et problem at cyklerne er fra midt 70'erne og har kørt 50.000 km + ?

Behøver ikke være en 70er-cykel; markedet virker trykket bl.a. pga de
mange brugtimport- og billige kinøjsercykler, der blev hentet hjem
inden nysalget gik dødt. Husk blot at jo ældre cykel, jo mere skal du
selv være forberedt på at finde stumper om nødvendigt.

> Jeg synes at de gamle motorcykler er flotte - ikke at jeg selvsagt også kan
> savle over en ny CBR1000rr

Klart, navnlig de gyldne år i midt-firserne vrimlede det med cykler
med mere klassisk karisma og udtryk end nutidens IMHO – tænker lidt
med gru på, hvad vi mon vil blive fristet til om 12-15 år, når dagens
cykler bliver til at betale som brugte...

...så meget desto mere grund til at holde de ældre modeller kørende. Så
pas godt på den, du nu finder

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jakob

Dato : 11-10-10 06:15

Jeg kan klart anbefale en Honda CB 450 DX - eller en af de andre
450'ere i familien.

Jeg købte min tidligt i sommers, og den har kørt mig mange, fede
kilometer - rigtig billigt!

Kører man pænt, kører den også langt på literen. Og den kan også fint
følge med på motorvejen - og klare de hastigheder, du skriver om.

Den er fint stabil, starter sikkert hver gang, og er let at køre på.
Slet ikke dårligt!

Fra : Carsten

Dato : 11-10-10 20:16

"Jakob" <jakob.skaaning@gmail.com> wrote in message
>Jeg kan klart anbefale en Honda CB 450 DX - eller en af de andre
>450'ere i familien.

ja, tak - har jeg også kigget lidt på. Dem og så yam xj 600n eller xs 400.
Jeg kan dog se, at jeg skal op på 20 tkr. for at få en som ikke har kørt 80+
tkm.

Carsten