Opfølgning på Profiber i Horsens
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-09-10 11:32

Hej alle

Profiber kører stadig helt stabilt uden problemer.

Jeg er gået over til trådløst internet for at undgå at trække
kabler. Det laver jeg måske om senere. Jeg har prøvet forskellige
opstillinger, men jeg syntes at internettet ikke kørte særlig
hurtigt. En test viste 5 Mbit på den ene computer og 8 Mbit på
den anden. Jeg har en 15/15-linje.

Så udskiftede jeg den udleverede router, Linksys WRP400, med min
gamle Linksys WRT54GL, og vips viste TDC's måling 20 Mbit (nok
lidt for højt).

Sikke et held at jeg ikke skal bruge en router med telefonstik i.
Nu er WRP400 begravet dybt nede i min reserveskuffe.

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-10 18:11

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in
message news:6ldh869gd0p35vadoui52ipbetv13afdsr@news.dotsrc.org
> Hej alle
>
> Profiber kører stadig helt stabilt uden problemer.
>
> Jeg er gået over til trådløst internet for at undgå at trække
> kabler. Det laver jeg måske om senere.

Dagens ligegyldige information.

> Sikke et held at jeg ikke skal bruge en router med telefonstik i.

Ja det er vildt heldigt.

> Nu er WRP400 begravet dybt nede i min reserveskuffe.

Hvor begraver man en reserveskuffe?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Sørensen

Dato : 11-09-10 08:31

"Bertel > skrev

> Profiber kører stadig helt stabilt uden problemer.

Nu hedder det vel Waoo ?

> Jeg er gået over til trådløst internet for at undgå at trække
> kabler.

Ja det er jo også en løsning omend en "nødløsning"

> Så udskiftede jeg den udleverede router, Linksys WRP400, med
> min
> gamle Linksys WRT54GL, og vips viste TDC's måling 20 Mbit (nok
> lidt for højt).

Nej det er ikke ualmindeligt at fiber køre lidt over, min 50/50
køre 53 i download

Har for øvrigt set at Waoo indføre dummebøde på 399 ½år
"Administrationsomkostninger"

vh.
Sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-10 09:14

Sørensen skrev:

> Nu hedder det vel Waoo ?

Nå ja, det gør det vist også. Skørt navn.

> Ja det er jo også en løsning omend en "nødløsning"

Der er foreløbig ingen ulemper. LAN'et kører kablet, og
internettet kører trådløst, og det kan routeren sagtens trække.

> Har for øvrigt set at Waoo indføre dummebøde på 399 ½år
> "Administrationsomkostninger"

Hvor har du set det? Jeg er ikke blevet orienteret om en ændring
i vilkårene.

--
Bertel

Fra : Sørensen

Dato : 11-09-10 09:37

"Bertel > skrev >

www.waoo.dk

Jeg er ikke blevet orienteret om en ændring
> i vilkårene.

Nej det er hvist også kun nye kunder,

vh.
Sørensen

Fra : N_B_DK

Dato : 13-09-10 07:08

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in
message news:jeem86t44mbign6tgki7e67prrb7p7gpid@news.dotsrc.org

> Der er foreløbig ingen ulemper. LAN'et kører kablet, og
> internettet kører trådløst, og det kan routeren sagtens trække.

Nej internettet kører ikke trådløst når du har fiber, din bærbare
/stationære med et Wlan kort sidder sjovt nok også på dit LAN....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-09-10 09:05

Sat, 11 Sep 2010 09:31:19 +0200, skrev Sørensen, på 27 linier, i
<4c8b3042$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>Har for øvrigt set at Waoo indføre dummebøde på 399 ½år
>"Administrationsomkostninger"

Kald det hvad det er
halvårligt TV Servicegebyr 399,-

For os der ikke har tv over fiber får jo ikke den extra udgift.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Sørensen

Dato : 12-09-10 10:53

"Karsten > skrev

> Kald det hvad det er
> halvårligt TV Servicegebyr 399,-

Ja men endnu hellere lave en pris som indeholder det hele, så man
ikke skal læse "det med småt" pusssigt nok er det det samme som
Viasat`s kortgebyr og TDC`s leje af modtager.
Den eneste reelle er Canal digital som opgiver den reelle pris,
der koster det heller ikke ekstra at kunne se HD, at kunne
optage, at have flere TV på.

> For os der ikke har tv over fiber får jo ikke den extra udgift.

Nej det havde jeg ikke lige set

vh.
Sørensen