Defekt grafikkort?
Fra : Theilo

Dato : 08-09-10 19:15

Jeg har haft et graffikkort til udlån , som hjælp til fejlsøgning, og vi har
derefter fundet ud af at strømforsyning har brændt bundkort af, via det 4
pins stik til bundkort.

Nu er jeg kommet lidt i tvivl om jeg tør sætte grafikkort i min egen igen,
da det jo har fået direkte strøm fra strømforsyning (den der er brændt af)

Skal jeg bare sætte i og tage chancen og se hvad der sker?

Det skal lige siges at resten af hardware som har været koblet til samme
strømforsyning virker fint.

Theilo

Fra : John V.

Dato : 09-09-10 12:36

Den 08-09-2010 20:14, Theilo skrev:
> [...]
>
> Skal jeg bare sætte i og tage chancen og se hvad der sker?
>

> Det skal lige siges at resten af hardware som har været koblet til

Er du sikker på at den strømforsyning der har været anvendt i det hele
taget var stor nok?
Man kan vel ikke sige "bare sæt det i og prøv", men det havde jeg gjort
hos mig selv.
Virker det andet bundkort f.eks. med et andet (mindre) grafikkort,
fejler bundkortet jo ikke noget.
Nogle grafikkort kræver en strømforsyning der siger spar 2.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Theilo

Dato : 09-09-10 14:41

> [...]
> bundkortet jo ikke noget.
> Nogle grafikkort kræver en strømforsyning der siger spar 2.

Strømforsyning har været rigelig stor til den hardware opsætning der har
været brugt i begge systemer.
Blæsere (cpu og psu) forsøgte at køre rundt men ikke andet skete, bundkort
sagde ingenting, uanset hvor lidt dervar sat til det.

Det er forholdsvis små grafikkort der er brugt (8600gts)og virker stadig
ikke på et geforce 4 mx440 som ikke skal have ekstern strøm.

Jeg hælder også mest til bare at smide kortet i og se om det stadig virker.

Theilo

Fra : Theilo

Dato : 12-09-10 19:37

> [...]
> bundkortet jo ikke noget.
> Nogle grafikkort kræver en strømforsyning der siger spar 2.

Grafikkort afprøvet og fungerer fint.

Hilsen Theilo

P.s tak for diverse input