Hedder det Forhøjet Underholdsbidrag eller~
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-10 16:51

x-post til dk.videnskab.jura

Hedder det Forhøjet Underholdsbidrag eller Forhøjet Børnebidrag ?

Jeg har været alene med min datter siden d 10 juni 2004
Vores datter er i dag lige fyldt 14 år.
Jeg har hver måned lige siden fået udbetalt fra vores datters mor
ca 1100,- kr, det som svarer til "Normalbidrag".
I dag hedder det præsist (står i Udbetalingsmeddelsen):

Specifikation Underholdsbidrag
Normalbidrag grundbeløb for 10.08.2010 - 09.09.2010 1036,- kr
Normalbidrag tillæg for 10.08.2010 - 09.09.2010 134,- kr
ialt
1170,- kr

Hvad hedder dette bidrag præcist ?

Jeg har googlet mig frem og har bl.a. været inde på
http://www.familiestyrelsen.dk
og læst, det jeg leder efter er, regler for at få et evt.
forhøjet Underholdsbidrag/børnebidrag, hvor meget skal ens Ex
tjene før man kan få det bevillet ?

Har læst her men kan ikke rigtig forstå det
http://www.familiestyrelsen.dk/5/40/boernebidrag/boernebidrag-normalbidrag-2010/
betyder det at hvis ens Ex tjener ca. kr. 375.000 om året, kan jeg få
25 % oven i de 1170,- kr ( 1170 + 292,50 = 1462,50 kr ) ?

Og hvad med det der hedder " at betale med tilbagevirkende kraft",
er det noget der gælder her ?

På f.eks 5 år vil det jo give 60 mdl * 292,50 = 17550,- kr

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-10 17:00

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev
> x-post til dk.videnskab.jura
>
> Hedder det Forhøjet Underholdsbidrag eller Forhøjet Børnebidrag ?

Er der andre bidrag man kan søge ?

Faldt lige over Konfirmationsbidrag
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=7351

"Det normale konfirmationsbidrag er i 2010 3.108 kr
Hvis barnet ikke skal konfirmeres.
Vi kan også fastsætte et særligt bidrag, selvom barnet ikke skal
konfirmeres.
Det kaldes et beklædningsbidrag. Det kan vi fastsætte på det tidspunkt, hvor
barnets skolekammerater bliver konfirmeret. Det, der er nævnt ovenfor om
konfirmationsbidrag, gælder også for beklædningsbidrag. "

Mvh Kim