Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Pension i udlandet
Fra : Optimus Prime

Dato : 07-09-10 08:55

Hvad sker der rent skattemæssigt med ens danske pensionsopsparing, hvis
man (når den kommer til udbetaling engang) er permanent bosiddende i et
ikke-EU land og dermed skattepligtig der og ikke i DK?

Altså fx er jeg omkring 40 nu og har en privat pensionsopsparing i en
dansk bank; men hvis nu jeg fx gifter og bosætter mig i et ikke-EU land,
så om ca. 20 år når pensionen skal udbetales går rundt og nyder varmen i
troperne...
Jeg er ikke i tvivl *om* skattefar får sin del, så mit spørgsmål går
mere på om den del er forskellig fra hvis jeg stadig boede i DK og
hvordan det foregår i praksis?

Er det overhovedet muligt at beholde min pensionsopsparing i den danske
bank når man ikke længere er skattesubjekt i DK?

Fra : Jet

Dato : 07-09-10 06:51

On 7 Sep., 10:55, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:
> [...]
>
> Er det overhovedet muligt at beholde min pensionsopsparing i den danske
> bank når man ikke længere er skattesubjekt i DK?

Skattelovgivningen laves om årligt. Det er et spørgsmål om
Dobbeltbeskatningslovgivningen for det enkelte land, disse regler
laves om jævnligt.
eks. folk troede at flytte til Spanien eller Frankrig ville være
lempelig skattemæssigt, det er det ikke mere !
søger du Google: pension dobbeltbeskatning vil du få mange svar,
nogle er endda forældet, så læg mærke til dato år.

/jet