kopier telefonhukommelsen
Fra : Jørgen

Dato : 05-09-10 13:23

Jeg har fået ny mobil. Jeg skal have alle mine kontakter fra den gamle
overført til den nye.

Jeg har de tre hukommelser: Pinkoden i pinkortet, billederne i
hukommelseskortet og telefonnumrene i telefonhukommelsen.

Bluetooth er etableret imellem telefonerne, men jeg kan ikke huske hvorledes
jeg kalder den funktion, der sætter kopieringen i gang.

Jørgen

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 05-09-10 13:27

Hej.

Am 05.09.2010 14:23, schrieb Jørgen:
> [...]
>
> Bluetooth er etableret imellem telefonerne, men jeg kan ikke huske hvorledes
> jeg kalder den funktion, der sætter kopieringen i gang.

Det kunne hjælpe nyhedsgruppen, hvis du oplyste, hvilke mobiler det
drejer sig om.

Mvh.

Rainer

Fra : Jørgen

Dato : 05-09-10 13:41

Begge er Nokia. Den nye er C5. Den gamle er 6303

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 05-09-10 13:50

Hej.

Am 05.09.2010 14:40, schrieb Jørgen:
> Begge er Nokia. Den nye er C5. Den gamle er 6303

Her hedder det "sende visitkort", men det er ikke en 6303.

Mvh.

Rainer

Fra : Max

Dato : 05-09-10 14:06

Hej Jørgen

> Begge er Nokia. Den nye er C5. Den gamle er 6303

Har du ikke en funktion der hedder telefonskift
eller noget der ligner ?

Max

Fra : Per

Dato : 05-09-10 16:14

Jørgen wrote:
> [...]
>
> Bluetooth er etableret imellem telefonerne, men jeg kan ikke huske
> hvorledes jeg kalder den funktion, der sætter kopieringen i gang.

Brug Nokia PC-suite eller OVI suite til at lave en sikkerhedsbackup af den
gamle tlf.

Gem backuppen på din computer og overfør den så til den nye tlf via Suite
programmet.

Det er meget nemt.

/ Per

Fra : Jørgen

Dato : 05-09-10 21:19

Jeg har prøvet to ting.

1)
Jeg har en gammel sikkerhedskopi fra den gamle (6303). Jeg bilder mig ind,
at både telefonhukommelsen og hukommelseskortet er kopieret her. Den
sikkerhedsfil, jeg har, lader sig ikke åbne. Jeg har prøvet på Stifinderen
at kopiere denne fil ind et eller andet sted i Nokiatelefonen. Den vil ikke
tage imod noget som helst.

2) Den anden mulighed var at finde "Telefonskift" i dem begge. Og dem fandt
jeg. Jeg får oven i købet på den nye (C5) mulighed for at checke af, hvilke
poster jeg vil kopiere. Kontakter, Kalender, Noter. De tre ved jeg, er i
telefonhukommelsen. Jeg ved, Bluetooth-forbinden er etableret. Men den
kommer hver gang ud og siger, at den ikke har flyttet noget, som jeg har
bedt den om.

Hvad Pokker gør jeg forkert?
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 06-09-10 21:21

nu tror jeg, at jeg ved, hvad der gik galt. Alt det møg, jeg læssede ind i
telefonhukommelsen, har gjort noget, den ikke kunne tåle. Jeg kunne ikke
fjerne det igen, så jeg slettede alt og gik tilbege til
fabriksindstillingernre. Herefter var det intet problem at kopiere mine
kontakter fra den gamle telefon.

Tak for jeres hjælp

Jørgen