Dødsfald i Moto2
Fra : CL

Dato : 05-09-10 17:08

Det japanske motorcykeltalent Shoya Tomizawa døde søndag i San
Marinosgrandprix i Moto2.

- Jeg har lige fået det at vide. Når sådan noget sker er alt andet lige
meget. Han var en fantastisk fyr, det var en skrækkelig ulykke, siger
verdensmesteren i MotoGP, Valentino Rossi.

Tomizawa lå ifølge The Guardian på sin tophastighed - hvilket for Moto2
vil sige omkring 280 km/t - da han stod af i en kurve.

Japaneren blev derefter ramt af Alex De Angelis og Scott Reddings
maskiner. De to kørere forulykkede ligeledes, men slap begge relativt
uskadt.

Løbet fortsatte trods protester og blev vundet af spanske Toni Elias.

19-årige Shoya Tomizawa, som vandt årets første grandprix i den
nyoprettede Moto2-klasse, var i live, da han i helikopter blev fløjet
til et hospital på Italiens østkyst, men han stod ikke til at redde.

http://www.youtube.com/watch?v=kKxWn7I2f4k
Carsten Larsen

Fra : frølårsraketten

Dato : 06-09-10 16:54

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev:
> [...]
> nyoprettede Moto2-klasse, var i live, da han i helikopter blev fløjet til
> et hospital på Italiens østkyst, men han stod ikke til at redde.

Den video er fjernet af brugeren... Har du en kopi?

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : CL

Dato : 06-09-10 17:13

Den 06-09-2010 17:54, frølårsraketten skrev:

> Den video er fjernet af brugeren... Har du en kopi?

> °/¥\°
> «=(Ô)=»
> [] Pierre

http://www.youtube.com/watch?v=dwAdq4mb4AU

Carsten Larsen

Fra : MKS - 74

Dato : 06-09-10 17:45

On Mon, 6 Sep 2010 17:54:02 +0200, "frølårsraketten"
<pixel@debie.dk(fjern "ixel")> wrote:

>Den video er fjernet af brugeren... Har du en kopi?

Dorna forsøger tilsyneladende af al magt at undertrykke videoer fra
ulykken på youtube med henvisning til copyright - Sikkert fordi disse,
ifølge mange, også udstiller deres inkompetance i håndteringen
efterfølgende, hvor de fleste er noget uforstående overfor, hvorfor
noget der tydeligvis helt umiddelbart var ekstremt alvorligt, ikke
blev rødflaget med det samme osv.

Diskussion inkl den officielle noget selvmodsigende "forklaring" af
dette f.eks her -

http://www.crash.net/motogp/news/163046/1/motogp_officials_explain_tomizawa_medical_treatment.html

Uanset hvad - Sørgeligt...

--
-Michael

Fra : CL

Dato : 07-09-10 02:42

Den 06-09-2010 18:44, MKS - 74 skrev:

> [...]
> blev rødflaget med det samme osv.
>
> Diskussion inkl den officielle noget selvmodsigende "forklaring" af

Det er nok også grunden, til at dette klip får "lov" til at blive
liggende. da det kun viser selve uheldet

Carsten Larsen