Gratis TDC mailadresser koster nu 29 kr./m~
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-09-10 14:46

Blot som information til gruppens læsere der måtte have en gammel
TDC-mailadresse på et gratis "Netbasis"-abonnement, så ændres prisen på
dette nu til 29 kr./måned - se http://tdc.dk/netbasis

"Pr. 1. oktober 2010 ændrer TDC prisen for Netbasis abonnement til 29
kr./md. Ændringen sker i takt med at færre og færre kunder anvender dial up
som deres adgang til internettet. Netbasis er et abonnement uden månedlig
ydelse og derfor afholder TDC store omkostninger til driften af
internettjenesten og ikke mindst af mailen, som er tilknyttet til
abonnementet."

Hvis man ikke aktivt afmelder sit abonnement starter faktureringen pr. 1.
oktober så selvom du måske ikke længere bruger den gamle
mailadresse/abonnement er det med at huske at få det afmeldt

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-09-10 22:54

Michael Kjærsgård kom med følgende:
> [...]
> oktober så selvom du måske ikke længere bruger den gamle
> mailadresse/abonnement er det med at huske at få det afmeldt

Plejer man at opgive navn og adresse når man opretter en NetBasis?

Da jeg var ved TDC (ganske kort) skulle vi som et led i undervisningen
oprette en NetBasis; jeg oprettede et par stykker...

Privat har jeg osse oprettet en del, men jeg kan sqtte huske hvad de
hedder; har TDC styr på det?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-09-10 23:05

Hans Paulin (6310) skrev den 06-09-2010:

> Plejer man at opgive navn og adresse når man opretter en NetBasis?

Jow, nu ka jeg huske det; man plejede at få et brev fra TDC
efterfølgende.

Jeg har hørt at de dør efter ½ år hvor de ikke bliver benyttet,
hmnnn...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-09-10 23:21

Den 07-09-2010 00:05, Hans Paulin (6310) skrev:

> Jow, nu ka jeg huske det; man plejede at få et brev fra TDC efterfølgende.
>
> Jeg har hørt at de dør efter ½ år hvor de ikke bliver benyttet, hmnnn...

Jeg prøvede at logge ind på én af dem jeg kunne huske; der lå en mail
fra TDC:

"   Bruger du stadig din e-mail hos TDC?
   Vi har registreret at din e-mail adresse hos TDC ikke har været aktiv i
de sidste 12 måneder. Hvis du stadig ønsker at kunne benytte e-mail
adressen, skal du genaktivere den inden 1. september 2010. Hvis du ikke
genaktiverer e-mail adressen, vil den blive lukket permanent 31.
december 2010*.

Sådan genaktiverer du din e-mail adresse
Du kan genaktivere din TDC e-mail adresse på tdc.dk ved at klikke her.
Her skal du indtaste din e-mail adresse og godkende. Herefter er din
e-mail adresse registreret som aktiv, og du kan bruge e-mail adressen
fremover."

Hmnn...må hellere ringe til dem i morgen...

Fra : Anders Majland

Dato : 07-09-10 07:08

> Jeg prøvede at logge ind på én af dem jeg kunne huske; der lå en mail fra
> TDC:
> " Bruger du stadig din e-mail hos TDC?

Sådan en email modtog jeg også Dato: 27. Juli 2010 - 10:03AM - men jeg har
ikke modtaget noget varsel om prisændringer ... Har de ikke pligt til at
oplyse en om det -eller er det tilstrækkeligt hvis det bare står på en
hjemmeside et sted ?

Jeg har lige været logget ind og kan ikke finde ud af at opsige dem ...

/A

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-09-10 08:14

Anders Majland skrev den 07-09-2010:

> Har de ikke pligt til at
> oplyse en om det -eller er det tilstrækkeligt hvis det bare står på en
> hjemmeside et sted ?

Godt spørgsmål!

> Jeg har lige været logget ind og kan ikke finde ud af at opsige dem ...

Her har du en mulighed:

http://privat.tdc.dk/element.php?id=16654&dogtag=p_shop_lp

Jeg har dog så mange at jeg umuligt kan huske hvad de hedder.

Har ringet en 3-4 gange til TDC i dag, men kan ikke komme igennem;
prøver nu igen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 07-09-10 13:03

> http://privat.tdc.dk/element.php?id=16654&dogtag=p_shop_lp

Så lykkedes det via http://kundeservice.tdc.dk/privat/selvbetjening/ at
afmelde netbasis og de 2 emailaddresser/alias.

Jeg har haft en forward på addresserne i årevis og kan se at det stort set
kun er TDC der har sendt noget på dem de sidste år. Så nu er de opsagt. Så
mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg også opsiger min konto (tdc
login) hos dem så de sletter mig helt ...

De har mig stadig registeret med de telefonnumre jeg flyttede fra dem for
flere år siden ...

/A

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-09-10 15:08

Den 07-09-2010 14:03, Anders Majland skrev:

> [...]
> konto (tdc login) hos dem så de sletter mig helt ...
>
> De har mig stadig registeret med de telefonnumre jeg flyttede fra dem

Ring evt. ind; kom igennem til deres regnskabsafdeling.

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : --

Dato : 08-09-10 02:36

> [...]
> login) hos dem så de sletter mig helt ...
>
> De har mig stadig registeret med de telefonnumre jeg flyttede fra dem for

Hvis du finder ud af hvordan ens gamle login slettes helt, er jeg meget
interesseret i at høre svaret Jeg befinder mig nemlig i samme situation.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-09-10 07:14

Den 08-09-2010 03:35, -- skrev:

> Hvis du finder ud af hvordan ens gamle login slettes helt, er jeg meget
> interesseret i at høre svaret Jeg befinder mig nemlig i samme situation.

Ring til dem og få dem til at slette dem; gjorde jeg.

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 12-10-10 12:15

> [...]
> mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg også opsiger min konto (tdc
> login) hos dem så de sletter mig helt ...

Og det gjorde det så ikke alligevel ... fik idag en faktura på 116,31kr for
Netbasis fra 1/10 til 31/01-2011

Loggede in igen - Ifølge oversigten havde jeg ikke noget netbasis men de to
email addresser stod der stadigt. Dem slettede jeg så igen. Og denne gang
forsvandt de fra oversigten med det samme... Men det var jo ikke nogen
garanti så måtte jeg jo tale med kundeservice, suk ;-(

Deres tast selv system bliver ved med at bede om et telefonnummer eller em
nummer. Sådan et har jeg jo ikke hos dem

Nå men efter ventetid og omstilling fik jeg fat i en medarbejder der kunne
slette kontoen.

Jeg skulle have modtaget emails på mine tdc konti 4 september. Dem har jeg
ikke modtaget - har checket min spam folder. Der skulle også være sendt et
papirbrev til mig. Det har jeg heller ikke modtaget. Nu havde denne tråd jo
gjort mig opmærksom på det så er ret sikker på at jeg ikke ubevidst har
slettet en mail fra TDC med prisændringen.

Så tror mere på fejl i udsendelsen til kunder der ikke har andre aktive abb
hos dem - Men fakturaer kan de da skrive ...

Nå så venter jeg på en kreditnota eller en erstatninfsfaktura for perioden
1/10 til 12/10...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 12:29

Den 12-10-2010 13:14, Anders Majland skrev:

> Nå så venter jeg på en kreditnota eller en erstatninfsfaktura for
> perioden 1/10 til 12/10...

I det mindste noget...

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-09-10 08:42

Den 07-09-2010 08:08, Anders Majland skrev:

> [...]
> på en hjemmeside et sted ?
>
> Jeg har lige været logget ind og kan ikke finde ud af at opsige dem ...

Kom igennem på telefon og fik dem til at opsige dem :)

Fra : Rado

Dato : 07-09-10 21:31

On Tue, 07 Sep 2010 00:05:07 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Jow, nu ka jeg huske det; man plejede at få et brev fra TDC
>efterfølgende.
>
>Jeg har hørt at de dør efter ½ år hvor de ikke bliver benyttet,
>hmnnn...

I teorien, men ikke i praksis. Prøvede lige at tjekke en gammel konto,
der lå over 300 (spam)mails fra 2003-2010. Sidste gang jeg brugte den
var 2007, da mit ADSL gik ned i en uge.

Den seneste mail er iøvrigt fra TDC om at genaktivere den, da den
eller vil blive lukket 31 dec. Der står dog ikke noget om at der
koster noget fremover, men det er måske fordi jeg er TDC kunde?

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-09-10 21:44

Den 07-09-2010 22:30, Rado skrev:

> I teorien, men ikke i praksis. Prøvede lige at tjekke en gammel konto,
> der lå over 300 (spam)mails fra 2003-2010. Sidste gang jeg brugte den
> var 2007, da mit ADSL gik ned i en uge.

;)

> Den seneste mail er iøvrigt fra TDC om at genaktivere den, da den
> eller vil blive lukket 31 dec. Der står dog ikke noget om at der
> koster noget fremover, men det er måske fordi jeg er TDC kunde?

Her:

http://privat.tdc.dk/element.php?id=16654&dogtag=p_shop_lp

står vist noget om at man kan flytte mailadressen fra NetBasis'en over
til sin bredbånds-webmail for at undgå at skulle betale; ergo må man så
osse være TDC-kunde, ikke? :)

Den flinke dame ved TDC sagde ikke noget om at jeg som TDC-kunde kunne
slippe for at betale fremover for de vistnok 8 stk. NetBasis'er jeg havde :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 08-09-10 01:59

On Tue, 07 Sep 2010 22:43:37 +0200, "Hans Paulin (6310)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>står vist noget om at man kan flytte mailadressen fra NetBasis'en over
>til sin bredbånds-webmail for at undgå at skulle betale; ergo må man så

Jo formodentlig. Men der står også:

"...dog kræver det, at du ikke allerede anvender mailkontoen som er
tilknyttet dit bredbånd. Hvis du vælger at flytte abonnementet over
til dit TDC Bredbånd, skal du indtaste dit fastnet- eller EM-nummer.
Hvis der allerede er et mailabonnement på dit bredbånd, vil det blive
slettet."

Som jeg tolker det betyder det at hvis man gør det så bliver ens
nuværende emailadresse slettet og erstattet med den fra Netbasis. Så
det er der nok ikke mange der kan bruge til noget.

Den mail jeg har fået henviser imidlertid til en anden side:

http://privat.tdc.dk/element.php?id=15811&dogtag=p_shop_lp

Der står ikke noget om alt dette.

Ret forvirrende det hele, synes jeg...

>Den flinke dame ved TDC sagde ikke noget om at jeg som TDC-kunde kunne
>slippe for at betale fremover for de vistnok 8 stk. NetBasis'er jeg havde :)

Men hun sagde vel heller ikke noget om at du /skulle/ betale for dem?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-09-10 07:13

Den 08-09-2010 02:58, Rado skrev:

> [...]
>
> Som jeg tolker det betyder det at hvis man gør det så bliver ens
> nuværende emailadresse slettet og erstattet med den fra Netbasis.

Præcis.

> Så
> det er der nok ikke mange der kan bruge til noget.

Nej.

> Den mail jeg har fået henviser imidlertid til en anden side:
>
> http://privat.tdc.dk/element.php?id=15811&dogtag=p_shop_lp

Der lå noget lignende i min indbakke.

> Der står ikke noget om alt dette.
>
> Ret forvirrende det hele, synes jeg...

> Men hun sagde vel heller ikke noget om at du /skulle/ betale for dem?

Korrekt :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 08-09-10 17:50

Ingen nævnt, ingen glemt...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-09-10 18:19

Den 08-09-2010 18:50, Rado skrev:

> Ingen nævnt, ingen glemt...

Osse korrekt ;)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-09-10 16:54

Rado wrote:

> I teorien, men ikke i praksis. Prøvede lige at tjekke en gammel konto,
> der lå over 300 (spam)mails fra 2003-2010.

Jeg modtager stadig mails sendt til min gamle tdc konto, som ellers er
stendød - og har været det i 7-8 år

Mail sendt til den adresse har hele tiden stået til automatisk forward til
min nuværende email konto. Sædvanligvis er det SPAM der smutter igennem, men
det er ikke meget...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage