HTC Legend har svært ved at koble på mit W~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 03-09-10 23:35

....nogen der har oplevet det også?

Den kan godt finde mit net men bliver ved med at skrive 'Henter adresse'
hvorefter den skriver 'Mislykket', og så starter den ellers forfra med at
hente adresse.

Jeg har lige fået en ny router i dag, men den gjorde nøjagtig det samme med
den gamle.

Nogen der ved hvor jeg skal starte? Dækningen er ok...

--
Hilsen Jakob

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-09-10 08:43

Den 04-09-2010 00:35, Jakob Griffel skrev:
> Jeg har lige fået en ny router i dag, men den gjorde nøjagtig det samme med
> den gamle.
>
> Nogen der ved hvor jeg skal starte? Dækningen er ok...

Et godt bud er at kontrollere at du har skrevet adgangskoden rigtigt.
Der er forskel på store og små bogstaver.

Prøv eventuelt med netværket ukrypteret, derefter kryptere du med WEP,
og til sidst prøver du med WPA og WPA2, for at finde ud af om der er
noget den ikke understøtter..

Ved WPA har du mulighed for at bruge 2 krypteringsalgoritmer, AES og
TKIP. TKIP er den mest almindelige, men AES er den der giver bedst
sikkerhed.

Et andet bud er at opgradere firmware på både telefon og router. Se i de
respektive manualer, hvordan det gøres.

- Chano Andersen