Hvordan man også kan mont. lambdasonde
Fra : Flemming Disc

Dato : 03-09-10 21:04

Hej Alle.

Efter Jens'es indlæg fik jeg lyst til at vise hvordan jeg har klaret brugen
af lambda på forskellige køretøjer.

http://www.discteknik.dk/Hvem%20er%20jeg/Lambda.htm

Vil dog lige sige at jeg på Ducati Monster 800 nu har mont. 18 mm rustfri
gevindstykker direkte på forrør, så hurtigere og nemmere kan mont lambda på
den cykel.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-10 05:34

"Flemming Disc" <virkerikke@discteknik.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gevindstykker direkte på forrør, så hurtigere og nemmere kan mont lambda

Hej Flemming
Du har sikkert prøvet, men hvad er forskellen hvis du ikke suger gas ind i
kammeret?
Hygge PD CBR1100t

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-09-10 12:24

Den 06-09-2010 06:33, Poul Dam skrev:

> Du har sikkert prøvet, men hvad er forskellen hvis du ikke suger gas ind
> i kammeret?
> Hygge PD CBR1100t

Nok får man en værdi ud. Men jeg tvivler på det er den rigtige. Måler
man med en 4-gas måler på en bil med det mindste utæthed i
udstødningssystemet, så får man en lambdaværdi der ligger helt ude i
skoven. Et hul på størrelse med svovlet på en tændstik, eller mindre,
giver stor afvigelse. Ligemeget om det ved manifold eller sidst i
systemet. Sætter man en finger på hullet falder alle værdier på plads.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-10 05:16

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> giver stor afvigelse. Ligemeget om det ved manifold eller sidst i
> systemet. Sætter man en finger på hullet falder alle værdier på plads.

Hej Ib
Det med utæthed ved jeg ganske udmærket.
Står stort set hele dagen i mit rum ved Bosch i Odense og arbejder med
indsp.
og tænding; og har gjort det i over 30år-).
Men når man bruger en bredbåndssonde,( hvor der altid er inbygget en lille
pumpe) kunne det godt være der ikke var den store forskel.
Hygge PD CBR1100t der køre med fast monteret blandingsmåler.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-09-10 19:56

Den 07-09-2010 06:15, Poul Dam skrev:

> Det med utæthed ved jeg ganske udmærket.
> Står stort set hele dagen i mit rum ved Bosch i Odense og arbejder med
> indsp.
> og tænding; og har gjort det i over 30år-).

Jeps, der erindrer jeg du har nævnt tidligere.

> Men når man bruger en bredbåndssonde,( hvor der altid er inbygget en lille
> pumpe) kunne det godt være der ikke var den store forskel.

Den med pumpen var jeg ikke klar over. Der er vist også 5 ledninger. Jeg
kender dem kun for at de arbejder mellem 0-5v. Og har skalaen modsat
andre andre sonder. Med hensyn til fed og mager blanding.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Flemming Disc

Dato : 06-09-10 12:31

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Flemming
> Du har sikkert prøvet, men hvad er forskellen hvis du ikke suger gas ind i
> kammeret?
> Hygge PD CBR1100t

Jeg faktisk ikke huske hvad den viser...det er 5 år siden at jeg lavede den.
Kun at den ikke viser rigtig og det gør den heller ikke hvis der ikke er
reduktion i slangen op til indsugning.
Reduktionens prop er med et meget lille hul og er fra en kviksølvs
synkroniserings apparat.
Den grønne ventil blev kun brugt i de første forsøg.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc