Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Samle billeder i Photo shop 6.0
Fra : TDN

Dato : 04-09-10 11:23

Er begynder og kan ikke gennemskue hvordan jeg samler 3 billeder til et i
Photoshop 6.0 (dk version) har været menuerne igennem men det må hedde noget
andet end at samle billeder.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-09-10 10:25

On 04-09-2010 12:22, TDN wrote:
> Er begynder og kan ikke gennemskue hvordan jeg samler 3 billeder til et
> i Photoshop 6.0 (dk version) har været menuerne igennem men det må hedde
> noget andet end at samle billeder.

Du bliver nok nødt til at præcisere, hvad du mener med at "samle
billeder"!? Skal noget fra billede A og B klippes ind i billede C? Vil
du lave en collage, hvor billederne "flyder sammen"? ... eller noget
helt andet?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : TDN

Dato : 05-09-10 10:58

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorExplorer.com // LiteWerx.dk

Det er til en salgsannonce på et forum hvor man kun kan indsætte et billede.
så konkret er det 3 billeder jeg skal samle i en billede jpg. fil. Jeg har
såden set løst problemet i Picasa hvor jeg fandt en collage funktion der
kunne samle dem. Jeg har ikke efterfølgende undersøgt om det gøre på samme
måde i PS 6.0.

Mvh
Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-09-10 12:13

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> Det er til en salgsannonce på et forum hvor man kun kan indsætte et
billede.
> så konkret er det 3 billeder jeg skal samle i en billede jpg. fil.

Ellers check hvad der fulgte med din printer eller kamera - der følger
som regel en del små programmer med f.x. hvis det er Canon føger Photo
Stitch med, der kan gøre det ønskede.

Jan

Fra : kjaer

Dato : 05-09-10 20:11

TDN wrote:
> [...]
> et i Photoshop 6.0 (dk version) har været menuerne igennem men det må
> hedde noget andet end at samle billeder.

Du kan markere et område i det ene billede og bruge copy. Derefter gøre det
andet aktivt og paste, så får du forskellige muligheder for at formindske og
ændre på det indsatte. Der er flere muligheder både med copy og past. Jeg
kender ikke meget til photoshop, men hvis det ligner paint shop pro/corell
så er det ret simpel.