Medion PC Akoya E4 360 P, isætning af drev~
Fra : Kbh.

Dato : 03-09-10 23:27

Er en tilfreds bruger af Medion Akoya E4 360 P. Den fungerer
upåklageligt.
Modtaget en gave, en intern DVD brænder, som kan læse BlueRay skiver.
Har forsøgt at få det gamle drev ud, men det kan åbenbart kun ske ved
at skubbe drevet frem.
Drevet kan ikke trækkes baglæns, møder modstand. Den nye brænder skal
åbenbart skubbes i fra forsiden.
Forsøgte så at få forpladen af maskinen. Fik løsnet de 3 klemmer i
hver side, men ak og ve. Forpladen sad ”fast” foroven.
Prøvede at hitte en måde, således at skråpladen, hvor USB stikkene
sidder, kunne løsnes, men forgæves.

Nogen som har løsningen. Ønsker under ingen omstændigheder at forøve
vold og hærværk blot for at få drevet installeret.

V.h.

Fra : Helene og Finn Egmos~

Dato : 04-09-10 18:36

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er ikke frontpladen at du skal have af. Du skal have kabinettets sider
af i stedet. De er som regel fastgjort med skruer på bagsiden af computeren.
Selve CD drevet er som regel fastgjort med et par skruer i hver side Når de
er fjernet kan du trække cd drevet ud samtidig med at du trækker stikkene
ud fra bagenden af CD drevet.

Mvh
Finn

Fra : Kbh.

Dato : 05-09-10 00:49

On 4 Sep., 19:36, "Helene og Finn Egmose" <uke...@gmail.com> wrote:
> [...]
> er fjernet kan du trække cd drevet ud samtidig med at du trækker stikkene

Sidepladen har været af. Kun den ene side kan løsnes. Gamle drevs
skruer har været fjernet. Strømforsyningen har været ude.
Skråpladen øverst, med USB stikkene, kan ikke komme af uden at vride
eller bruge magt.
Der er givet en nem løsning herpå, men hvilken?
Maskinen købt i Aldi, nu udsolgt. Så, der sikkert flere som har været
i samme situation som jeg, men som nok har løst problemet.