Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvad gør man?
Fra : Henrik 8600

Dato : 01-09-10 22:20

Hej!

Hvad gør man?

Vi er en familie der består at os to voksne, og fire børn på ti år, fem år,
to år og tre måneder.

Konen er på barsel, jeg er uden job og kan ikke finde noget....

Vi kan efterhånden ikke længere betale helt almindelige regninger som el,
gas og vand.

Huslejen bliver denne måned betalt i midten af måneden...

Spørgsmålet er: Hvad dælen gør man???

H.

Fra : Jet

Dato : 01-09-10 15:56

On 2 Sep., 00:20, "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISA...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> gas og vand.
>
> Huslejen bliver denne måned betalt i midten af måneden...

Børneværnet tager sig af børnenes tarv og bliver den tilsidesat, det
gør den, da børnene ikke får den korrekte føde m.v. ?
Jeg vil foreslå at I taget et møde med Børneværnet i kommunen.
I skal tænke på, at mange står med samme problemer som I gør.
Jeg kender flere familier, hvor Børneværnet har taget vare på børnene
og anbragt disse på døgninstitution.

/jet

Fra : Henrik 8600

Dato : 02-09-10 09:33

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> I skal tænke på, at mange står med samme problemer som I gør.
> Jeg kender flere familier, hvor Børneværnet har taget vare på børnene

Så galt står det heller ikke til

Der er stadig strøm i kontakterne, mad i køleskabet, varme i radiatorerne og
så videre...

OG huslejen bliver betalt, men det går stille og roligt den forkerte vej...

H.

Fra : Ole C

Dato : 02-09-10 10:05

Henrik 8600 skrev blandt andet:

> Der er stadig strøm i kontakterne, mad i køleskabet, varme i
> radiatorerne og så videre...
>
> OG huslejen bliver betalt, men det går stille og roligt den forkerte
> vej...

Og det vil det blive ved med at gøre medmindre I øger jeres indtægter eller
nedbringer jeres udgifter.
Så enkelt er det....
Men hvis du var lidt mere meddelsom mht. de poster, så vil du også kunne få
mere kvalificerede svar.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-09-10 02:08

On 02/09/2010 11:05, Ole C wrote:
> [...]
> eller nedbringer jeres udgifter.
> Så enkelt er det....
> Men hvis du var lidt mere meddelsom mht. de poster, så vil du også kunne

Jeg læste for 1-2 dage siden, at mange vikarbureauet har ubesatte
studiejobs, fordi nutidens studerende kun gider studierelevante
stillinger. D.v.s. de har ledige stillinger til IT-supportere,
telefonsælgere og lignende.

Det er så kun deltid, men det var måske noget OP'eren kunne kontakte, og
høre om man kan slå en 2-4 deltidsstillinger sammen så regnestykket
ender i nærheden af 37 timer om ugen. Lønne er næppe fantastisk, men
formodentlig markant bedre end de dagpenge som jeg går ud fra OP'eren
p.t. modtager.

Det er bl.a. et firma der hedder Moment, som burde kunne findes hurtigt
v.h.a. Google.

--
Peter Knutsen

Fra : Jens

Dato : 01-09-10 23:19

Den 01-09-2010 23:20, Henrik 8600 skrev:
> [...]
> el, gas og vand.
> Huslejen bliver denne måned betalt i midten af måneden...

Måske er en nyhedsgruppe uegnet til at hjælpe hermed, hvis man samtidig
ønsker at værne lidt om fortroligheden omkring økonomi mv.
Men jeg vil alligevel forsøge med lidt ideer

Punkt 1. er at erkende udfordringerne, som du jo allerede er i fuld gang
med.

Udarbejd et budget over alle
- udgifter, der er ofte flere end man lige tror
- indkomster børnepenge mv. medtages
- gæld også evt. SU gæld
- salgbare aktiver som f.eks. bil mv.

Vær ærlig og realistisk, det handler om at kende alle "knapper" som I
kan skrue på og måske er nød til at skrue på. pil alt overflødigt af.

Har I gæld til bank eller finansieringsselskaber, så lav en aftale om
ydelses overspring eller en ny afviklingsprofil som I kan overkomme. Lig
budgettet på bordet og vis at I har styr på det trods alle
udfordringerne og gerne vil samarbejde.

Vedr. job/arbejde, så snak med dit jobcenter eller a-kasse hvis du er
medlem af en sådan. Måske kan du arbejde inden for andre områder end dit
nuværende eller komme i gang med voksenuddannelse http://www.svu.dk
Det afhænger dog af flere ting, men de kan og skal vejlede dig heri.
Vigtigt er det at du laver en strategi for jobsøgning, uddannelse eller
hvad der nu skal til, selvom man let forfalder til modløshed.

Sidst synes jeg I skal kontakte kommunen, for at høre til hvilken hjælp
der er at hente her, specielt henset at I har 4 børn at tage vare på.

/Jens

Fra : Henrik Blunck

Dato : 02-09-10 01:06

Den 02-09-2010 00:19, Jens skrev:
> [...]
> Sidst synes jeg I skal kontakte kommunen, for at høre til hvilken hjælp
> der er at hente her, specielt henset at I har 4 børn at tage vare på.

Super tip fra Jens med måske at søge uddannelsesvejen. Denne baner også
vejen for en lille ekstraindtægt - enten ved siden af SVU eller ved
siden af "almindelig" SU.

Der er også muligheden for buskørekort. Tjek f.eks. www.uddcenter.dk der
vist også kan vejlede om det jyske.

Du skriver ikke meget om dine kompetencer. Måske var der noget du ikke
havde tænkt over, men som *kan* bygges videre på. Værd at tænke på.

Dernæst vil jeg også anbefale, at du vender så mange sten som muligt,
som Jens også indikerer...

Held og lykke, og skriv igen hvis vi kan hjælpe med mere.

Henrik Blunck
Genfind kontrollen over din økonomi
http://genfind-kontrol-over-dine-penge.blogspot.com

Fra : alexbo

Dato : 02-09-10 07:56

"Henrik 8600" skrev

> Vi er en familie der består at os to voksne, og fire børn på ti år, fem
> år, to år og tre måneder.
>
> Konen er på barsel, jeg er uden job og kan ikke finde noget....

Det kunne jo ændres,
konen tilbage på arbejde og du på barsel, det afhænger selvfølgelig af om
konen får fuld løn under barsel, men i så fald var der vel ingen grund til
at nævne barslen.

mvh
Alex Christensen