Syltede hvidløg
Fra : Emil

Dato : 02-09-10 00:13

Hej

Fra mine noter. Denne er sakset fra Grillguro portalen.

m.v.h. Emil
---oooOooo---

Syltede hvidløg

Opskrift af Claus Meyer og den er skøn: Den er fra hans bog eddike:

7 hele store hvidløg
5 dl æblemost
2 dl æblecidereddike
1 tsk salt
1 tsk hele peber
2 laurbærblade
et par grene salvie eller timian
skallen af en ½ øko citron
2 spsk rørsukker
2 små stærke chili

Del hvidløget i fed, overhæld dem med kogende vand, og lad dem stå
nogle minutter inden du fjerne vandet og piller dem.

Nu sættes en stor gryde på blusset og alle ingredienser undtagen
hvidløgene, kommes i:
Gryden bringes i kog og lagen koger under låg i 5 minutter.

Imens blancheres de pillede hvidløg i kogende vand i 2-3 minutter:

Så tages hvidløgene op af vandet og kommes i den "færdig" kogte lage
og koger med i 3 minutter.

Tag gryden af blusset og hæld de syltede hvidløg på atamon skyllede
glas ( passer ca med 2 x ½ l glas)

Lad hvidløgene trække i lagen i mindst en uge, før du begynder at
spise dem.

Så længe man ikke har åbnet glassene kan de holde i mindst 1 år, men
åbnet holder de nok kun 3-4 uger, vil jeg tro.
Men spiser du ikke så mange af gangen kan du sylte dem i mindre glas.
De fleste krydderier er i "saften", så det betyder ikke helt så meget,
hvilke glas der har chili osv.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-10 08:08

Emil wrote:
> [...]
> Men spiser du ikke så mange af gangen kan du sylte dem i mindre glas.
> De fleste krydderier er i "saften", så det betyder ikke helt så meget,

Goddam - endnu en bog, jeg skal have fingrene i