Stempel til Suzuki RM80 motocross
Fra : Ukendt

Dato : 01-09-10 16:36

Hej

Min søn har en Suzuki RM80 motocross maskine fra omkring 2000/2001.
Han kører bare lidt for sjov på en lille mark, men det er som om den
mangler lidt kræfter.
Jeg har haft cylinderen skruet af, og målt den til at være Ø48.00 mm
(den er boret op til overstørrelse). Stemplet er Ø47.85 hvor det er
størst, og ca. 0.1 mm mindre hvor det er slidt.
Hvilken diameter skal stemplet have, hvis det skal være optimalt? Jeg
gætter på Ø47.95 mm, men er ikke sikker.
Hvor tit skal jeg regne med at skifte stempel/stempelring på den?
Manualen siger at stempelringen skal skiftes hvert 3. race, og stemplet
hvert 5. race.

En anden ting er de variable ventiler i udstødningsporten. De har gennem
en stang fat i noget længere nede i motoren, hvad er det præcist, og
skal det vedligeholdes?

Sidst, men ikke mindst: Hvor køber jeg lettest og billigst
kvalitetsreservedele til sådan en maskine?

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : GK

Dato : 31-10-10 22:15

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4c7e72e3$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Hvilken diameter skal stemplet have, hvis det skal være optimalt? Jeg
> gætter på Ø47.95 mm, men er ikke sikker.

der er du ikke helt gal på den .. ca 0.05 mindre .. du måler et stempel
i bunden ..

> Hvor tit skal jeg regne med at skifte stempel/stempelring på den?
> Manualen siger at stempelringen skal skiftes hvert 3. race, og stemplet
> hvert 5. race.

tjaa det er nok rigtig hvis man kører på toppen og den skal have optimale
kræfter ..
men til sjov kørsel vil jeg sige,,, hvor man kører en gang om ugen ..eller
to så kan du skifte stemplet et par gange og året .. det kommer helt an på
hvor meget man kører ...hvis du skifter stempel ringe en gang mellem stempel
skift så er det godt nok ,, mere vigtig er det at holde luftfilter rent ..
med vask og filter olie HVER gang man skal ud og køre.. ellers suger den
sand og skidt ind og det slider rigtig meget på den.. det er gift for
motoren

> [...]
> skal det vedligeholdes?
>
> Sidst, men ikke mindst: Hvor køber jeg lettest og billigst
> kvalitetsreservedele til sådan en maskine?

ved en rigtig cross forhandler ,, der kan du også få råd og vejledning men
husk at de jo vil sælge så sortet selv i det de siger med sund fornuft