"Logikken" bag forsikringsselskabernes lis~
Fra : Kong

Dato : 30-08-10 11:07

Efter en periode uden cykel overvejer jeg igen at få en, og helst en
'93 ZZR 600 (ZX600E) som var min første. En fantastisk cykel - såvidt
jeg husker :)

Men da jeg forhørte Lærerstanden om kasko, fik jeg at vide det er en
racer og de derfor ikke vil kasko forsikre den. Giver da ingen mening
at klassificere en '93 ZZR 600 som en racer, det er den da langt fra,
og giver slet ingen mening taget i betragtning af de godt vil forsikre
en VFR og GSX F.

Værdien på '93 ZZR er måske slet ikke værd at købe kasko til, men
alligevel, en racer? Nogen der kender logikken bag disse lister, og
kan man gøre noget som helst for at overbevise dem anderledes?

Fra : Bo M

Dato : 30-08-10 19:15

> [...]
> alligevel, en racer? Nogen der kender logikken bag disse lister, og
> kan man gøre noget som helst for at overbevise dem anderledes?

Kender ikke modellen, men jeg har forsikringsselskaberne mistænkt for
at klassificere alt som racer når navnet indeholder ZZ og/eller R.
(ja ja, jeg ved godt at BMW også bruger R til modeller der absolut
ikke er racere).

Wikipedia påstår at Kawasaki bruger "ZZR" betegnelsen for sport/touring
maskiner der er mindre aggressive end de "rigtige" sports-MC'er, men der
tilføjes at ZZR-serien var at betragte som sports-MC'er ved introduktionen,
og der er måske dét som forsikringen kategoriserer efter - altså hvordan
modellen var i forhold til andre for 18 år siden, og ikke hvordan en 1993'er
"sports-MC" er i forhold til typemæssigt sammenlignelige 2010-modeller.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_ZZR600

/Bo

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-08-10 13:46

"Bo M" <a@b.c> crashed Echelon writing

> [...]
> at klassificere alt som racer når navnet indeholder ZZ og/eller R.
> (ja ja, jeg ved godt at BMW også bruger R til modeller der absolut

Den mistanke kan du roligt holde dig til. Jeg har haft en kvindelig
kundeservicemedarbejder i røret som direkte spurgte om modellen havde et R
i model navnet, for så skulle der lige 50% oveni præmiesummen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-10 12:30

Kong wrote:
> [...]
> alligevel, en racer? Nogen der kender logikken bag disse lister, og
> kan man gøre noget som helst for at overbevise dem anderledes?

Velkommen i klubben

Min '01 ThunderCat er tilsyneladende en Superbike... og om der findes en
måde at overtale dem, er den forbigået mig. Jeg synes ellers jeg gjorde
hvad jeg kunne da jeg var på forsikringsshopping.
Men det er nok også begrænset hvor meget en sælger (som du jo typisk
snakker med) reelt har indflydelse på præmierne, uanset hvor godt du
argumenterer.

Fra : Kong

Dato : 31-08-10 06:06

On 31 Aug., 13:29, Robert Eriksen <r...@denlilleinvalidesol.invalid>
wrote:

> [...]
> Men det er nok også begrænset hvor meget en sælger (som du jo typisk
> snakker med) reelt har indflydelse på præmierne, uanset hvor godt du

Sjovt nok, lige fået besked tilbage fra Lærerstandens at de efter
genovervejelse, med mine argumenter i baghovedet, nu godt vil forsikre
en ZZR 600 - endda til god pris.

Super!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-10 14:38

Kong wrote:

> Sjovt nok, lige fået besked tilbage fra Lærerstandens at de efter
> genovervejelse, med mine argumenter i baghovedet, nu godt vil forsikre
> en ZZR 600 - endda til god pris.

Man skulle alligevel have læst videre ;-/

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 31-08-10 20:51

"Kong" <kongerslev@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender logikken bag disse lister, og
> kan man gøre noget som helst for at overbevise dem anderledes?

Ikke umiddelbart. Tjenestemændenes Forsikring klassificerer ligeledes en GSX
600 F som en racer, hvilket vil sige, at man bliver flået :/

Søren

Fra : jopa

Dato : 31-08-10 21:20

Den 31-08-2010, skrev Søren Bøgh Nielsen:

> Ikke umiddelbart. Tjenestemændenes Forsikring klassificerer ligeledes en GSX
> 600 F som en racer, hvilket vil sige, at man bliver flået :/

GF forsikrer min 600 GPZ R til ca 1700 om året med 5000 i selvrisiko

Den har godtnok nogen år på bagen.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Kong

Dato : 31-08-10 14:21

On 31 Aug., 21:51, "Søren Bøgh Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDE...@hotmail.com> wrote:

> Ikke umiddelbart. Tjenestemændenes Forsikring klassificerer ligeledes en GSX
> 600 F som en racer, hvilket vil sige, at man bliver flået :/
>
> Søren

Lyder som manglende indsigt fra forsikringsselskabernes side, men
overrasket og glad for Lærerstandens gad lytte og ændre holdning. Bare
gift jer med en pædagog, så kan man få forsikringer til gode priser.
Alka var dog også meget tæt på med vores samlede pakke: Hus, bil, 3
ulykke og indbo, mener også de OK til MC. Har haft GF tidligere, men
der skal man tegne flere forsikringer for at kunne få en.

Fra : Søren Ottosen

Dato : 01-09-10 07:22

>Bare gift jer med en pædagog, så kan man få forsikringer til gode priser.

Tror jeg vælger at give lidt mere for mine forsikringer.

Fra : Cykellapper

Dato : 02-09-10 09:42

Søren Ottosen wrote:

> Tror jeg vælger at give lidt mere for mine forsikringer.

*ROFL*

Kan af egen erfaring give dig ret, men samtidig oplyse, at når man først har
en fod indenfor i LB bliver man ikke smidt ud efter skilsmissen

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-09-10 18:53

"Cykellapper" <preben_xfjernx_@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse

> *ROFL*
>
> Kan af egen erfaring give dig ret, men samtidig oplyse, at når man først
> har en fod indenfor i LB bliver man ikke smidt ud efter skilsmissen

Man behøver nu ikke at gifte sig med et kvind'folk.

Man kan nøjes med at gifte sig med Lån og Sparbank - derigennem kan man
blive kunde i LB og i deres datterselskab Bauta.

Jeg kan i øvrigt anbefale både Lån og Sparbank og LB

vh
Bendt