Erfaring med lambdasonde
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-08-10 08:36

Hej

Jeg ville bare lige dele mine rigtig fine reultater med at justere
karburatorer med lambdasonde med jer.

http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=4842

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-08-10 09:09

On Sun, 29 Aug 2010 09:36:24 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<jens@bager.info> wrote:

Hej bager.

>Jeg ville bare lige dele mine rigtig fine reultater med at justere
>karburatorer med lambdasonde med jer.

Jeg har et sæt fra "Down Under".

http://wbo2.com/3a1/default.htm

Det kan alle tossestregerne

Det med at du ikke kan sætte sonden i et rør i potten er ikke helt
sandt.
Du skal blot have et 13 mm rør der går godt ned i potten og derefter
et 25 mm rør sonden sidder i.
Hvis du forsøger med et 25 mm rør uden forsnævring viser sonden
forkert.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo, Ducati Paso 750

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-08-10 10:42

Lægger du bare sonden ned i ø25 røret eller er sonden skruet ind i siden
af ø25 røret?

Bruger du sonden til dine klassikere? Hvordan er sonden med totaktere?

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-08-10 11:02

On Sun, 29 Aug 2010 11:41:56 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<jens@bager.info> wrote:

Hej Bager.

>Lægger du bare sonden ned i ø25 røret eller er sonden skruet ind i siden
>af ø25 røret?

Den er skruet ind i siden på røret, ganske som på dit afgangsrør.

>Bruger du sonden til dine klassikere? Hvordan er sonden med totaktere?

Ja, jeg bruger den på klasikkerne, og da de alle er firetaktere kender
jeg intet til togaggere
Jeg tror nu ikke at den er egnet til det formål.