Oprettelse af et ApS
Fra : Pedersen

Dato : 01-09-10 20:45

Hej.

Skal der en advokat ind over såfremt man ønsker at oprette et ApS eller
kan man godt klare det selv.

Jeg ved, at der skal oprettes stiftelsesdokument, laves vedtægter,
oprettes hos Erhvervs og selskabsstyrelsen g evt. SKAT.

Jeg har en bekendt, der formentligt kan hjælpe med alt dette, så det
bliver gjort korrekt. Han er dog udenlandsk i et par uger, så jeg kan
ikke spørge ham nu og her.

Men såfremt der er styr på alle disse formalia er der så behov for en
advokat eller er hans hyre allerede sikret fra starte af ved at loven
siger, at man skal benytte en advokat?

Jeg kom dog på falderebet i tanke om anpartskapitalen på 80,000 der skal
indskydes. Den plejer vist at blive deponeret hos en advokat indtil
selskabet er stiftet. Så kan man nok alligevel ikke komme udenom advokaten?

Fra : Pedersen

Dato : 01-09-10 20:47

Den 01-09-2010 21:45, Pedersen skrev:
> [...]
> indskydes. Den plejer vist at blive deponeret hos en advokat indtil
> selskabet er stiftet. Så kan man nok alligevel ikke komme udenom advokaten?

Er der forøvrigt noget specielt man skal være opmærksom på ved
oprettelse af et selskab.

Uanset om man kan gøre det selv eller skal forbi en advokat kunne jeg
også godt tænke mig at høre om der er en tjekliste, oversigt over
formalia osv. der skal klares. Jeg kan godt lide selv at følge med i det
hele og have hånd i hanke uanset om der er advokat ind over eller ej.

Fra : Henrik Blunck

Dato : 01-09-10 22:17

Den 01-09-2010 21:47, Pedersen skrev:
> [...]
> formalia osv. der skal klares. Jeg kan godt lide selv at følge med i det
> hele og have hånd i hanke uanset om der er advokat ind over eller ej.

Hvis jeg skulle komme med et godt råd, ville jeg anbefale at kigge her:
http://www.stiftelseafaps.dk/

Du kan hente et dokument der passer til din type ApS her:
http://www.dokumenter.dk/document/group/15/ [koster 575,-]

Held og lykke med forretningen.

Henrik Blunck - Ruds Vedby
Tjen penge online - http://www.blunck.dk/tjen-penge-online
Bannerreklamer - http://www.seferim.com/banner

Fra : Reg. revisor TSP

Dato : 02-09-10 01:46

On 1 Sep., 23:17, Henrik Blunck <hen...@INGENSPAMblunck.dk> wrote:

> Hvis jeg skulle komme med et godt råd, ville jeg anbefale at kigge her:http://www.stiftelseafaps.dk/

> [...]

Hej

Stiftelse af ApS kan også foretages af en offentlig godkendt revisor,
som herved sørger for alle formalia samt registrering af selskabet på
www.webreg.dk. Det koster typisk omkring kr. 2.000 excl. moms. Det
billigste vil være, hvis banken vil foretage bekræftelsen af kapitalen
online på www.webreg.dk, dog har jeg oplevet, at bankerne og deres
medarbejder enten ikke er inde i reglerne eller endda afviser at
medvirke til stiftelsen. Stiftelsen kan faktisk ske fra time til time
online, hvis kapitalen kan dokumenteres indbetalt.

Med venlig hilsen
Tonny Skov Pedersen
Registreret Revisor FDR www.erhvervs-consult.dk

Fra : Jens

Dato : 01-09-10 22:54

> [...]
> Jeg ved, at der skal oprettes stiftelsesdokument, laves vedtægter,
> oprettes hos Erhvervs og selskabsstyrelsen g evt. SKAT.

Du kan selv gøre det
http://www.eogs.dk/sw26161.asp
http://www.virk.dk/myndigheder/stat/EOGS/Selskabsblanketten_Stiftelser_og_aendringer

Ved kontant stiftelse lader du din bank oprette "selskabet ApS" under
stift på et konstrueret CVR-nummer, indbetaler 80 tkr., printer et
kontoudtog og medsender dette.

Vh. Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-09-10 18:31

> Ved kontant stiftelse lader du din bank oprette "selskabet ApS" under
> stift på et konstrueret CVR-nummer, indbetaler 80 tkr., printer et
> kontoudtog og medsender dette.

Penge og privatøkonomi havde for 3 år siden en artikel om hvor nemt det er.
Husk at oprette holdingselskabet først, og så lade holdingselskabet oprette
driftselskabet.

Mvh Maria

Fra : Ulrik

Dato : 02-09-10 21:04

On 02-09-2010 19:30, Maria Frederiksen wrote:
> Penge og privatøkonomi havde for 3 år siden en artikel om hvor nemt det
> er. Husk at oprette holdingselskabet først, og så lade holdingselskabet
> oprette driftselskabet.

Hvorfor denne konstruktion? Hvori består nødvendigheden af et
holdingselskab?

Mvh
Ulrik

Fra : Henrik Blunck

Dato : 02-09-10 21:42

Den 02-09-2010 22:04, Ulrik skrev:
> Hvorfor denne konstruktion? Hvori består nødvendigheden af et
> holdingselskab?

Læs mere her: http://www.jurition.dk/holding.asp

og her:
http://omniacorp.com/stiftelser/eu-holdingselskaber/?gclid=COON14nN6aMCFUYqDgodLy2F4A

Henrik Blunck
Tjen penge online - e-bogen DU har brug for
http://www.blunck.dk/tjen-penge-online - 2 gratis kapitler før køb

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-09-10 16:03

"Ulrik" <you.dont.need.it@invalid.none> wrote in message

> Hvorfor denne konstruktion? Hvori består nødvendigheden af et
> holdingselskab?

Idéen er at efterhånden som driftsselskabet oparbejder et overskud,
overføres dette til holdingselskabet. Hvis driftsselskabet nu går konkurs,
så er der kun de nødvendige værdier i det, dvs. den ansvarlige kapital på de
80000 kr. Samtidig kan man udlodde overskuddet fra holdingselskabet i det
tempo, som man selv ønsker. Er der svingende indtægter kan man således
minimere topskatte-betaling.

Men nødvendigt er det ikke. Blot en god idé for mange.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 03-09-10 18:58

Den 03-09-2010 17:02, Uffe Kousgaard skrev:
> [...]
> minimere topskatte-betaling.
>
> Men nødvendigt er det ikke. Blot en god idé for mange.

En anden - måske væsentlig - fordel er muligheden for skattefrit at
sælge driftsselskabet, hvis dette bliver et ønske på et senere tidspunkt.