Solceller til campingvogn
Fra : jodleren

Dato : 25-08-10 12:40

Har nogen erfaringer med dette?

En solcelle der oplader et batteri til strøm til f.x. lys?

Sonnich

Fra : René Løweneck

Dato : 28-08-10 17:58

Hej Sonnich !

> Har nogen erfaringer med dette?
> En solcelle der oplader et batteri til strøm til f.x. lys?

Jeps, hvad vil du vide ?

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : jodleren

Dato : 30-08-10 14:19

On 28 Aug., 18:57, René Løweneck <r...@loweneck.dk> wrote:
> Hej Sonnich !

> Jeps, hvad vil du vide ?

Til andre læsere - jeg ringede og talte med Rene
Til Rene: tak for en behagelig samtale

Sonnich

Fra : Sten Bo

Dato : 31-08-10 21:43

"jodleren" <sonnich@hot.ee> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hej Sonnich !

> Jeps, hvad vil du vide ?

Til andre læsere - jeg ringede og talte med Rene

Du godeste.

Det her er en debatgr. - hvor man alt efter emnet deler viden. ikke et
kontaktforum

Det her var lidt tamt, men det var måske en "butik" du fik fat i. Så forstår
man bedre diskretionen fra Rene s side.

Til campingbrug er du nød til at finde ud af hvad/hvor meget der skal klares
med solstrøm set i forhold til jeres campingmønster. Der er ikke meget at
hente under vintercamping nordpå m lav sol og ellers mørke 80% af tiden.
Selv om det er påstået af en campist der med et enkelt etomer panel
erklærede, at ha været selvforsynende nordpå. Må ha holdt under en god
gadelygte.

Her er en god side http://www.elfrasolen.dk/ Man er vistnok ikke speciel
billig! Principperne er ens så siden er et godt sted, uanset.

http://www.etomer.dk/ er blevet rosende omtalt af nogle og hvis man vil
"konverte" batteristrøm til lysnet er deres SINUS INVERTER den billigste jeg
har set. http://www.3-dots.com/shop/omformer-power-inverter-586p.html Læs
om invertere på el fra solen.

Og ellers, som ide i den helt lette afdeling syns jeg, at det her er rigtig
smart.
http://www.greenpower888.com/eng/iSolar/introduction/introduction.html
Bemærk vægt og type batteri.

Fra : Sten Bo

Dato : 01-09-10 08:45

> [...]
> Læs om invertere på el fra solen.
>
> Og ellers, som ide i den helt lette afdeling syns jeg, at det her er

Beklager Rene hvis det, _uden årsag_ kom "forkert" ud. Du kan jo ikke gøre
for at Sonnich kontaktede dig direkte.

Emnet interesserer sikkert mange, gr. har ikke for mange indlæg, og jeg blev
lige i farten lidt ærgerlig.

Det er i al almindelighed ikke god tone i debat på nettet med personlige
direkte henvendelser, men det er selvfølgelig din sag.

Jeg håber du overlevede mit fejlskud.

Mvh Sten