Sprite 400
Fra : jodleren

Dato : 25-08-10 04:19

Hejsa

Jeg har overtaget mine forældres Sprite 400 årgang 65, og den skal
have en kærlig hånd.
Bremserne er ok, men jeg kan ikke gennemskue hvordan bakspærreren
virker - vi kørte 100 km med den i går, og der er ikke problemer. Ved
nogen noget?

Ledningerne skal jeg nok skifte, men systemet virker faktisk.
Men plastik-glassene til lygterne har det ikke godt - ved nogen hvor
man evt kan få den slags?

Mht trækket, så er den gummidækning slidt og skal skiftes, hvor kan
man få en sådan?

Gas og vand er hvad det er, skal renses men fungerer.

MVH
Sonnich

Fra : Craner

Dato : 25-08-10 16:29

"jodleren" <sonnich@hot.ee> skrev i meddelelsen
> [...]
> man få en sådan?
>
> Gas og vand er hvad det er, skal renses men fungerer.

--------------------------------

jeg har selv haft en sprite 400 for mange år siden, jeg får helt tårer i
øjnene ved tanken.
vi var 2 voksne og 2 børn i den. Den gang var vi ovenud lykkelig, da vi var
vant til at ligge i telt.
Desværre brændte den på Røme ved et uheld.

Mv
Poul

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-08-10 09:18

> Desværre brændte den på Røme ved et uheld.

Og min bedre halvdels Sprite 400, den med "amerikanerkøleskabet" (kunne
skabet lige til venstre for døren, set udefra, ihvertfald godt ligne), døde,
i et trafikuheld. Er du så færdig, sådan en campingvogn går i ødebræk ved
møde med bagfrakommende bil.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-08-10 21:23

jodleren formulerede spørgsmålet:
> [...]
> Bremserne er ok, men jeg kan ikke gennemskue hvordan bakspærreren
> virker - vi kørte 100 km med den i går, og der er ikke problemer. Ved

Det er vist den årgang jeg havde og der var en fjederbelastet arm på
siden af koblingen der skulle drejes 180° for at få den i infgreb og
den springer tilbage når du kører frem første gang. Et rent helvede
hvis du skal køre frem nogle gange for at bakke CV på plads.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-08-10 09:17

> [...]
> springer tilbage når du kører frem første gang. Et rent helvede hvis du
> skal køre frem nogle gange for at bakke CV på plads.

Ikke helt skævt - der sidder en spøjs arm på oversiden af trækket, man lige
trækker 2 cm bagud, og vipper ned i det "slot" der er, bag stemplet fra
påløbsbremsen.

Slår automatisk op når man kører frem igen. Idiotisk system, som du selv
nævner.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : jodleren

Dato : 27-08-10 04:21

On 27 Aug., 10:17, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> [...]
> påløbsbremsen.
>
> Slår automatisk op når man kører frem igen. Idiotisk system, som du selv

Eh?
Vil du godt forklare nærmere?

Jeg har gloet på den pind og ikke rigtigt fattet den

Sonnich

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-08-10 12:22

> Eh?
> Vil du godt forklare nærmere?
> Jeg har gloet på den pind og ikke rigtigt fattet den

Den er heller ikke let at regne, men du trækker bagud i pinden (den kan
fjedres den vel), og vipper spidsen ned i den slidse der er lavet til den -
så låser den.

Det tog også næsten et halvt år at regne den på kærestens.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Jens Hansen

Dato : 29-08-10 17:53

"jodleren"
<
[...]

Her en anden der prøver at forklare det på en gammel Sprite, måske det kan
hjælpe.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/6/aft/82489/afv/topic