kvm switch
Fra : Jt

Dato : 24-08-10 21:25

Jeg har en ældre kvm switch og virker fint på alle de pc jeg har haft på
besøg.

Jeg har dog et problem med en pc hvor dette bundkort er i maskinen

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-VSTA&s=775

Når jeg starter op virker tastatur (ps2) ikke igennem switch, kører jeg
udenom switch virker det som det skal.
Der er en jumper på bundkortet hvor jeg kan skifte imellem ps2/usb og den
står på ps2.

Tror i problemet kan løses med en nyere switch?

Theilo

Fra : Rado

Dato : 25-08-10 02:09

On Tue, 24 Aug 2010 22:24:38 +0200, "Jt" <hindbaer@stofanet.dk> wrote:

>Jeg har en ældre kvm switch og virker fint på alle de pc jeg har haft på
>besøg.

Passiv switch (simpel omskifter uden elektronik)?

> [...]
>
>http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-VSTA&s=775
>
>Når jeg starter op virker tastatur (ps2) ikke igennem switch, kører jeg

Betyder det noget hvilken maskine switchen peger på når maskinerne
startes?

Prøv evt. at ændre tastatur indstillinger i Windows når maskinen er
startet op, og se om den fanger tastaturet. Sæt f.ex. taste repeat
hastigheden ned, og så op igen, og klik OK. Det hjælper her når en
maskine af og til bliver tabt af switchen.

>Tror i problemet kan løses med en nyere switch?

Hvis det er en passiv switch vil det sikkert hjælpe at skifte den ud
med en aktiv.

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...