Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til HD-videoredigering
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 23-08-10 19:13

Hej
Jeg bruger PowerDirector 8.0 og Navidia Geforce 7800 GT grafikkort. Jeg
synes det kører lidt langsomt.
Hvilkent grafikkort kunne gøre processen lidt hurtigere ?
Hvad med Sapphire RADEON HD 5770 til ca. 1200 kr.
Min computer:
Bundkort Asus P5K-E
Processor: Intel Core 2 Duo E6850
Memory: 4 Gb.
NB: Jeg spiller ikke.
Nils

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-08-10 11:38

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> wrote in message
> [...]
> synes det kører lidt langsomt.
> Hvilkent grafikkort kunne gøre processen lidt hurtigere ?
> Hvad med Sapphire RADEON HD 5770 til ca. 1200 kr.

Hvad er det der går langsomt, Det kan vel næsten kun være rendering.

Normalt er det ram og cpu, og ikke grafikkort, der er afgørende her, men jeg
mener at en del videoredigerings programmer, er begyndt at gøre brug af
grafikortet, men om det er gældende for PD 8.0, ved jeg ikke.

Det skal lige siges, at jeg taler om et område (et af mange), jeg ikke
rigtig ved noget om, så jeg kan sagtens tage fejl.

Det kort du nævner er et super godt kort til !! Spil.

ATI (amd) plejede at ligger foran når det kom til hardware decoding af
videoformater, men om det stadig er gældende ved jeg (heller) ikke.
(men igen er det jo, så vidt jeg kan se ikke det du har brug for)

Bjarne K.

Fra : jk

Dato : 27-08-10 12:22

On Mon, 23 Aug 2010 20:12:52 +0200, "Nils Boesgaard"
> [...]

>synes det kører lidt langsomt.
>Hvilkent grafikkort kunne gøre processen lidt hurtigere ?
>Hvad med Sapphire RADEON HD 5770 til ca. 1200 kr.

Hvis Bjarne har ret (plejer han): jeg checkede lige CPU

Den er jo næsten som en E8400, bare med lidt mindre L2 cache.

Så det er en god CPU, en del ram. At gå over til i5 eller i7 er
sandelig et ordentligt greb i lommen, og giver måske en faktor 2x.

Prøv med det ATI, men sørg for at afinstallere geforce grafikdriver
inden du tager det ud.

Du kan også prøve, om reinstall af windows hjælper, evt. undersøge om
powerdirector findes i 64 bit, og så bruge 64 bits OS.

I den forbindelse: microsofts 64 bits sata drivere er langt bedre end
32 bit. Det reddede en HTPC TV recorder for mig.

mvh

John

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-08-10 10:29

> [...]
> synes det kører lidt langsomt.
> Hvilkent grafikkort kunne gøre processen lidt hurtigere ?
> Hvad med Sapphire RADEON HD 5770 til ca. 1200 kr.

Hvis du synes den er langsom mens du redigerer (live-preview), er det
grafikkortet du skal efter.

Er den langsom når du skal eksportere/encode dit resultat, er det cpu'en der
er for sløv til din smag.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.