Hvad svarer en AMD Sempron 3000+ til
Fra : TDN

Dato : 23-08-10 16:44

Jeg skal sælge en gammel pc billigt, den har en AMD sempron 3000+ processor.
Hvad svarer den til i Intel? F.eks Pixeline spil kræver en Pentium 4 min 600
MHz. Er en Sempron 3000+ brugbar til Pixeline og hvad svarer den til i
"rigtige" MHz.

Mvh
Thomas

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-10 17:27

> [...]
> processor. Hvad svarer den til i Intel? F.eks Pixeline spil kræver en
> Pentium 4 min 600 MHz. Er en Sempron 3000+ brugbar til Pixeline og hvad

Det kan være en 1800 MHz eller en 2000 Mhz processor, alt efter om den er
til socket 754 eller 462.

Til Pixeline burde den være rigeligt fin, men til mere krævende opgaver
(videoredigering, fotobehandlig osv), vil den være meget brystsvag.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : TDN

Dato : 23-08-10 18:15

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Til Pixeline burde den være rigeligt fin, men til mere krævende opgaver
> (videoredigering, fotobehandlig osv), vil den være meget brystsvag.

Hej!

Det er en Acer Aspire T120E-S97Z med 512 mb. DDR ram, 160 Gb ram.
Den har et chipset der hedder noget med SIS 741 og der står Socket A og GA
7S741 M på bundkortet. Er det så 1800 eller 2000 MHz?
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan Google den rigtige model.

Mvh
Thomas

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-10 18:36

> [...]
> 7S741 M på bundkortet. Er det så 1800 eller 2000 MHz?
> Jeg synes ikke rigtigt jeg kan Google den rigtige model.

Socket A burde være 2000 MHz-udgaven.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : TDN

Dato : 23-08-10 18:40

> Socket A burde være 2000 MHz-udgaven.
>
> --
> Troels
> BMW - Freude am Fahren.

Takker, kan man forlange kr. 350 for sådan en, ny installeret med XP SP3
alle opdateringer, system CD, recovery cd, windows licens, mus tastatur, org
kasse og papirer m.v. Jeg har ingen fornemmelse for pris niveau for sådan en
ældre sag.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Henning

Dato : 23-08-10 18:44

> [...]
>kasse og papirer m.v. Jeg har ingen fornemmelse for pris niveau for sådan en

Prøv i stedet at spørge i en markedsgruppe, der stilles den slags
spørgsmål hele tiden

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-10 19:29

> [...]
> alle opdateringer, system CD, recovery cd, windows licens, mus tastatur,
> org kasse og papirer m.v. Jeg har ingen fornemmelse for pris niveau for

Det kan du sagtens.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-08-10 20:40

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> alle opdateringer, system CD, recovery cd, windows licens, mus tastatur,
> org kasse og papirer m.v. Jeg har ingen fornemmelse for pris niveau for

En Sempron 3000 er som Jan Vestergaard skriver en 3000 mhz. Der hvor den
halter er, at du skal sammenligne den med en Celeron i forhold til en Intel
pentium processor. Så det er på andre punkter, at den har sine svagheder,
men det er rigeligt til det du oplyser og det er en OK pris.

Kurt

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-10 21:02

> [...]
> Intel pentium processor. Så det er på andre punkter, at den har sine
> svagheder, men det er rigeligt til det du oplyser og det er en OK pris.

Sludder. En Sempron 3000+ kører ikke med en clockrate på 3000 mhz.

Den er rundt tilsvarende ca. en 2.4 GHz Celeron CPU af den ældre generation.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-08-10 21:45

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> Sludder. En Sempron 3000+ kører ikke med en clockrate på 3000 mhz.

Nej - den kører omkring 2000 mhz - men ydelsesmæssigt svarer den til en
ca 3000 mhz Intel af samme årgang - men det er så igen afhængigt af,
hvad den bruges til.........

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-08-10 23:52

> Sludder. En Sempron 3000+ kører ikke med en clockrate på 3000 mhz.
>
> Den er rundt tilsvarende ca. en 2.4 GHz Celeron CPU af den ældre
> [...]
Ups - ja, jeg glemte lige, at de kørte med rated og actual freq - sorry.

Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-08-10 18:39

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg synes ikke rigtigt jeg kan Google den rigtige model.

Her er en oversigt over modellerne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sempron

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-08-10 17:34

> [...]
> processor. Hvad svarer den til i Intel? F.eks Pixeline spil kræver en
> Pentium 4 min 600 MHz. Er en Sempron 3000+ brugbar til Pixeline og

Mine unger har kørt Pixeline på en PC med AMD Sempron 3000+ og det
fungerede fortrinligt

Jeg havde tidligere et par stykker af dem og de blev mest brugt til
Internet, kontorprogrammer og børnespil, der alle fungerede perfekt

Betegnelsen 3000+ skulle svjh referere til at den svarer til en
tilsvarende 3000 mhz Intel - men det var den aldersmæssigt tilsvarende
3000 mhz intel - så du kan ikke sammenligne med nyere modeller, der er
mere effektive.

Jan

Fra : Ivar

Dato : 28-08-10 22:36

TDN skrev:

> Er en Sempron 3000+ brugbar til Pixeline og hvad svarer den til i "rigtige"
> MHz.

Den er helt sikkert brugbar til pixiline. Den kan klare alle
de programmer som henvender sig til mindre børn.

For nogle år siden havde AMD en teknologi, der på daværende tidspunkt
pr. MHz var hurtigere end Intel. Da MHz har været brugt som en
slags preformance angivelse, kom AMD på den ide, at beskrive
deres cpu'er med en relativ angivelse.

Du kan cirka regne med:
Sempron 3000+ = Celeron 3000 MHz
Athlom 3000+ = Pentium 4 3000 MHz

Om din cpu er 2000 eller 2200 MHz har i den sammenligning ikke
den store betydning.

Ivar Magnusson

Fra : TDN

Dato : 30-08-10 20:17