perspektivbredband erfaringer!!
Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 19-08-10 19:50

Hej.

Er der nogen her der har erfaring med perspektivbredband?
Har nu fullrate 20/2 & telefon og fast ip. Jeg kan spare ca 50,- op md.
ved at skifte. men er det det vær.
En anden ting er at men nuværende 20/2 ADSL giver mellern 14/5 og 17/2.
Fullrate sælger til samme pris en 30/2 VDSL. Er der nogen der ved om det
kan give noget at vælge det produkt.

Hilsen Thorbjørn

Fra : Ole C

Dato : 19-08-10 20:48

Thorbjørn W Spurre skrev blandt andet:

> En anden ting er at men nuværende 20/2 ADSL giver mellern 14/5 og
> 17/2.

Ikke unormalt....
Læg mærke til at Fullrate lover "Op til 20 Mb" - og desuden er der altid
overhead som skal trækkes fra.

> Fullrate sælger til samme pris en 30/2 VDSL. Er der nogen der
> ved om det kan give noget at vælge det produkt.

Det bør Fullrate kunne svare på. De plejer slet ikke at ville sælge
produktet, medmindre det er sandsynligt at det vil fungere.

--
vh
Ole C

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 20-08-10 12:39

Den 19-08-2010 21:48, Ole C skrev:

> Ikke unormalt....
> Læg mærke til at Fullrate lover "Op til 20 Mb" - og desuden er der altid
> overhead som skal trækkes fra.
JA det er jeg helt med på det var som oplysning op de hastigheder jeg har.

> Det bør Fullrate kunne svare på. De plejer slet ikke at ville sælge
> produktet, medmindre det er sandsynligt at det vil fungere.
Jeg har skrevet til deres support men og spurgt med de har ikke svaret
mig. så jeg tænkte om nogen her havde styr på VDSL. Det er helt nyt for
mig så jeg har ikke nogen ide om hvordan det fungere "i marken".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-10 23:00

Thorbjørn W Spurre skrev:

> En anden ting er at men nuværende 20/2 ADSL giver mellern 14/5 og 17/2.

Blot til oplysning:

Jeg har skiftet fra Stofanet med 25/1 til Profiber med 15/15. Der
er ikke forskel i praksis på download ved de fleste ting jeg
laver. Ved upload kører det selvfølgelig kanont i forhold til
før.

PS. Stofanet kørte med fuld hammer (over 24 Mbit) hver gang jeg
testede.

--
Bertel

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 20-08-10 12:44

> [...]
> før.
>
> PS. Stofanet kørte med fuld hammer (over 24 Mbit) hver gang jeg

Hej.

Jeg har desværre værgen mulighed for stofa eller fiber af nogen slags
her hvor jeg bor (Kør og grise bruger jo ikke internet ).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-10 14:17

Thorbjørn W Spurre skrev:

> Jeg har desværre værgen mulighed for stofa eller fiber af nogen slags
> her hvor jeg bor (Kør og grise bruger jo ikke internet ).

Det var heller ikke mit ærinde. Jeg ville blot fortælle dig at
det knap nok mærkes i praksis om du opgraderer til 30 Mbit når du
har over 14 Mbit nu.

--
Bertel

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 20-08-10 16:28

> Det var heller ikke mit ærinde. Jeg ville blot fortælle dig at
> det knap nok mærkes i praksis om du opgraderer til 30 Mbit når du
> har over 14 Mbit nu.

ok tak.. Sidste gang jeg opgraderede gik jeg fra 10/1 til de 20/2 som
jeg har nu. Og det kunne mærkes Særlig når flere i huset er på og
streamer tv eller spiller og sådan. Og opload hastigheden er jeg meget
glad for da jeg oploader mange billeder i raw. så de 2Mb/s ned er et
must efter det er prøvet. 15 op må blive i drømmene selv om det kunne
værre fedt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-10 09:57

Thorbjørn W Spurre skrev:

> ok tak.. Sidste gang jeg opgraderede gik jeg fra 10/1 til de 20/2 som
> jeg har nu. Og det kunne mærkes Særlig når flere i huset er på og
> streamer tv eller spiller og sådan.

Okay, det tænkte jeg ikke på. Med flere samtidige brugere kan det
godt ske at det kan mærkes at gå fra 14 til 30. Jeg er alene om
min forbindelse.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-10 19:03

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det var heller ikke mit ærinde. Jeg ville blot fortælle dig at det knap
> nok mærkes i praksis om du opgraderer til 30 Mbit når du har over 14
> Mbit nu.

Download en 10GB fil, så tror jeg nok at du skal mærke forskellen..

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-10 09:58

Jesper Lund skrev:

> Download en 10GB fil, så tror jeg nok at du skal mærke forskellen..

Hvis det er fra en server der låser mig til 32 Kbit/s, så spiller
det ikke den store rolle.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 09:58

Bertel Lund Hansen skrev:
> Hvis det er fra en server der låser mig til 32 Kbit/s, så spiller
> det ikke den store rolle.

Vend nu tilbage til virkligheden.

/Hauge

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-08-10 18:54

Den 21-08-2010 10:58, Hauge skrev:

> Vend nu tilbage til virkligheden.

Det er faktisk virkeligheden...

Uanset internet forbindelse, kan jeg f.eks. aldrig hente mere end ca. 1
MByte/sek fra Microsoft. Jeg har prøvet både på min egen 20 mbit, på min
skoles 100+ mbit, og på et server netværk med 100mbit.

Så der er helt klart virksomheder der begrænser hastigheden ud af deres
netværk.

- Chano Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-08-10 20:00

On Sun, 22 Aug 2010 19:54:03 +0200, Chano Andersen
<sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:

> [...]
> skoles 100+ mbit, og på et server netværk med 100mbit.
>
> Så der er helt klart virksomheder der begrænser hastigheden ud af deres

Det er ikke givet. Læs på TCP og 'bandwidth * delay product', og husk,
at der er langt til USA.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-08-10 23:54

Den 22-08-2010 20:59, Asbjorn Hojmark skrev:

> Det er ikke givet. Læs på TCP og 'bandwidth * delay product', og husk,
> at der er langt til USA.

Microsoft levere i de fleste tilfælde deres indhold via Akamai, som har
servere placeret mange forskellige steder i verden. I øvrigt kan jeg på
samme forbindelser trække væsentligt mere fra andre steder, også i USA
og Kina.

Men klart, at pille ved TCP vinduet, kunne måske gøre lidt, det må
prøves en gang ved lejlighed, selvom det skulle være mere eller mindre
selv justerende i nyere Windows versioner.

Dog forklarer det ikke danske sites der har lignende begræsninger, ofte
ned omkring 200 Kbytes/Sek.

- Chano Andersen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-08-10 07:32

On Mon, 23 Aug 2010 00:53:53 +0200, Chano Andersen

> Microsoft levere i de fleste tilfælde deres indhold via Akamai

Nu var ovenstående en generel betragtning omkring en væsentlig faktor
for performance, som altså hverken ligger hos klienten eller serveren,
men i selve protokollen.

Jeg har ikke selv oplevet markant ringere performance hos Microsoft
end alle mulige andre steder, bortset fra når de fx lige har sendt en
ny servicepack på 'gaden', hvor det formenlig snarere er et problem
med belastning end 'throttling'. (Jeg sidder normalt på forskellige
højhastighedsforbindelser).

Logisk set giver det da ikke mening for mig, at man i serverenden
skulle have et ønske om at få brugerens download til at tage længere
tid.

> Dog forklarer det ikke danske sites der har lignende begræsninger,
> ofte ned omkring 200 Kbytes/Sek.

Kan du give et eksempel?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-08-10 22:42

Den 23-08-2010 08:32, Asbjorn Hojmark skrev:
> Logisk set giver det da ikke mening for mig, at man i serverenden
> skulle have et ønske om at få brugerens download til at tage længere
> tid.

Mindske båndbredde forbruget, og på den måde reducere omkostningerne..
(Kræver så en generel begrænsning for ALLE der henter, og ikke den
enkelte forbindelse)

> Kan du give et eksempel?

Jeg kan desværre ikke lige huske hvor jeg så det. Generelt er danske
sites ikke de værste.

- Chano Andersen