Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikkor AF-S 85 f/1.4 G
Fra : Soeren Friberg

Dato : 18-08-10 19:31

Fra : Robert Piil

Dato : 18-08-10 19:32

Den 18-08-2010 20:30, Soeren Friberg skrev:
> Hvorfor laver Nikon en ny her?
> Er der svagheder på den gamle?

Den nye er AF-S og kan altså bruges på alle Nikonhuse.

--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 18-08-10 20:18

Den 18-08-2010 20:32, Robert Piil skrev:

> Den nye er AF-S og kan altså bruges på alle Nikonhuse.

Også en ekstra linse og gruppe. Den gamle er da ellers ret god!

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-08-10 22:01

On 18-08-2010 20:30, Soeren Friberg wrote:
> Hvorfor laver Nikon en ny her?
> Er der svagheder på den gamle?

Ikke mig bekendt. Jeg har den lidt ældre Ais udgave. Den er hamrende
skarp fra bl 2.0 og opefter. Toppen ligge mellem 5.6 og 8. Herfra falder
den lidt. Den er vulgært stor, meget tung, dejlig og med manuel fokus.
Men til landskaber og stativbrug er det ikke et problem.

Jeg vil overveje den nye AF-S, men jeg gætter på at prisen vil være
meget ubehøvlet

Bo //

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-08-10 05:30

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> wrote in message
> Hvorfor laver Nikon en ny her?
> Er der svagheder på den gamle?

Den har ikke indbygget, AF-S motor - så den nye bliver formodentlig
hurtigere og næsten lydløs.
Mon ikke den nye bliver tætnet mod fugt og støv samt bedre coating?

Ifølge
http://www.photozone.de/nikon_ff/538-nikkorafd8514ff?start=2
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/99/cat/12
lever den gamle optiske ydeevne ikke op til hvad man ser hos konkurrenterne
(Zeiss 85/1.4 til Nikon, Zeiss 85/1.4 til Sony og Canon 85/1.2). Så mon ikke
den nye bliver bedre ?

Iøvrigt er det sjovt at Zeiss 85/1.4 til Nikon er optisk anderledes, og
ifølge SLR Gear, dårligere end Zeiss 85/1.4 til Sony.

Der er iøvrigt et par officielle omtaler på
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-10054-10866
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-10054-10865

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-08-10 17:38

Den 19-08-2010 06:30, Mogens Hansen skrev:
> [...]
> ifølge SLR Gear, dårligere end Zeiss 85/1.4 til Sony.
>
> Der er iøvrigt et par officielle omtaler på

og her:
http://www.dpreview.com/news/1008/10081915nikon85mm.asp