Move
Fra : Henning Madsen

Dato : 18-08-10 21:44

procedure TForm1.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ReleaseCapture;
SendMessage(Form1.Handle,wm_SysCommand,$f012,0);
end;
//---------------------------------------------------------------
procedure TForm1.Button1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ReleaseCapture;
SendMessage(Button1.Handle,wm_SysCommand,$f012,0);
end;
//------------------------------------------------------------------
procedure TForm1.Shape1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ReleaseCapture;
SendMessage(Shape1.Handle,wm_SysCommand,$f012,0);
end;

De to første Procedure virker udmærket, hvorfor virker det ikke med en Shape
komponent ?
En løsning vel være dejligt.
Skal det gøres på en anden måde ?? så hvordan.??
På forhånd tak for en eventuel løsning.
MVH Henning

Fra : Flozzy

Dato : 22-08-10 11:24

Hej Henning

Så vidt jeg ved, har en TShape ingen 'handle'. Har din compiler ikke gjort
opmærksom på det?

Mvh. Flozzy